פורום ביקורת מסעדות
נושא: פפה בראשון לציון  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 01/12/2013 | 13:04
405
ביום חמישי, מפגש חברים מהצבא בכרמיאל, שמתרחש רק אחת לכמה חודשים, כי כולנו מפוזרים היטב ברחבי הארץ.
בשר על האש שנקנה בקצבייה מקומית והיה מצוין (במיוחד הקבבים העסיסיים והקפיציים), אני הכנתי את לחמניות הקבב מהספר של ארז קומרובסקי (לחמניות שבהן הבשר הטחון ממש מעורבב בבצק עצמו, ועובר איתו לישה) עם בקר במקום הטלה שרשום במתכון. לחמניות כיפיות ומיוחדות, שכיף לטבול בחומוס או טחינה, אבל הן מאבדות די מהר את המרקם הכיפי אחרי שמתקררות. לא יודע איך הן אחרי חימום מחדש כי השארתי שם את מה שנשאר, חומוס מאיפשהו בפורדייס היה מצוין ולא חמוץ מדי (לא מתחבר לחומוסים חמצמצים), היה גם סלט מעניין מכל מיני קטניות שהחברים מנביטים בעצמם, ושניצלים לילדים עם ציפוי שמכיל פירורי ביסלי גריל, שהיו ממש ממכרים.
לקינוח, סופגניות בלתי נמנעות שלא נגעתי בהן (אני עדיין במצב של ביס אחד מסופגניה השנה וזהו! ), מקרונים בטעמים שוקולד ופיסטוק, וכל מיני מיני-טארטלטים במילויים שונים, שהכינה המארחת שהיא גם קונדיטורית. כיף גדול, ובמיוחד כיף לראות איך גדלנו עם השנים מחבורה של 8 חברים, לחבורה ענקית של 27 איש, כולל המון ילדים.

בשישי, ארוחה משפחתית גדולה שרק באמצע השבוע נזכרנו להזמין לה מקום. לאור הדרישות הנוקשות (מקום ל-16 איש, רק במערב ראשון לציון), ואחרי שבצדף, בפרנצ'סקה ובפיש כבר לא היה מקום, הזמנתי מקום בפפה, שהחליפה את פיש בחוף הים. אחרי שקצת קראתי עליה, וגם ראיתי שבזמן האחרון התחלף שם השף, קצת חששתי, אבל הופתעתי לטובה, ובגדול.

כבר בשלב ההזמנה, מי שטיפלה בי (ליאור) היתה מקסימה. אמרה שבחדר הפרטי יש אירוע בבוקר, והיא תחזור אליי אחרי שתבדוק מתי הוא נגמר. אחרי שחזרה ואמרה שהוא אמור להיגמר בערך כשנגיע, אבל לא כדאי לקחת סיכון שיתעכב, סיכמנו על שולחן גדול בחלל המרכזי של המסעדה.
בצהריים מוגש שם תפריט עסקי שדומה למה שהיה בפיש, ובעוד המון מסעדות דגים. מזמינים מנה עיקרית, ומקבלים לחם, סלטים ושתיה (כולל גם שליש בירה) במחיר שלה.

מבחר הסלטים לא גדול במיוחד, אבל רובם ככולם היו מוצלחים, במיוחד שום קונפי ממכר, סלט חצילים ופלפלים טעים וממרח פלפלים קלויים ולימון כבוש מצוין.

גם העיקריות היו כמעט כולן מוצלחות מאוד, ובגדלים שפשוט לא רואים בעיר הגדולה. אחי ואני חלקנו את המנות שלנו, פירות ים מטוגנים (89 ש"ח) ו-פאייה פירות ים עם זעפרן, פלפלים, אפונה ופטרוזיליה (110 ש"ח). פירות הים המטוגנים הגיעו בכמות אדירה. רוב הכמות היתה טבעות קלאמרי, עם מעט ראשים וכמה שרימפס. כן, כולם מהזן הקפוא, אבל עברו טיגון מוצלח שהשאיר אותם לא צמיגיים, וגם כמעט ולא שמנוניים. גם אחרי שכל מי שישב מסביב חטף נשנושים מהצלחת, לא הצלחנו לסיים את המנה. הפאייה היתה פחות טובה, עם אורז שבושל יותר מדי ותיבול קצת אנמי, אבל גם בה פירות הים עברו טיפול טוב ולא בושלו למוות, והוציאו מהם את המיטב שאפשר להוציא מקפואים. הופתעתי גם לגלות 2 קוקיות במנה, יחד עם השרימפס, הקלאמרי והמולים.
מסביב, אנשים נהנו ממחבת חריימה עצומה, פילה סלמון שגם הוא היה מכובד מאוד בגודלו, כמה מנות של קבב טלה, ומושט אחד בטיגון עמוק, שבאמת היה אדיר מימדים, ומי שאכל אותו אמר שהוא טוגן באופן מושלם. את מה שהזמינו אלו שישבו רחוק ממני לא ראיתי, אבל כולם אמרו שהן נהנו.
גם הקינוחים היו פשוטים וטובים, ובמיוחד פרופיטרולים עם בצק טוב ורוטב שוקולד לא תעשייתי.
לא פאר היצירה, אבל הכל היה רמה אחת לפחות מעל מה שאני רגיל אליו באזור הזה, אם אני משווה לצדף או למה שהיתה פעם פיש.

ביחד עם שירות באמת מצוין, מחויך ונעים (ניקוי כל השולחן די ביסודיות לפני העקריות מכל פירורי הלחם, מלצרית שידעה היטב להגיד אילו סלטים מכילים סוכר והפרידה לנו ביניהם, מלצר שידע לתת המלצות והכוונות, בקשה של תוספת תפוחי אדמה לאחת המנות שנענתה ברצון ובחיוך וגם טלפון שקיבלתי היום בבוקר מליאור כדי לשאול אם נהננו והכל היה בסדר) בהחלט ממקמים את המסעדה בראש הרשימה אצלי בפעם הבאה שנחפש שוב מקום באזור.