פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת ערב ב Elba  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 16/12/2013 | 14:49
18
817
שמענו לא מעט על המסעדה של יאיר יוספי. השבוע מצאנו קופון לארוחת ערב ב"באליגם" שנותן ארוחה מלאה ב 139 ש"ח לאדם והחלטנו שהגיע הזמן. במוצ"ש המסעדה היתה חצי מלאה. הושיבו אותנו ליד קיר הזכוכית שפונה לרחובאבל הקור והרוח שנכנסה בין הסדקים הבריחה אותנו לשולחן פנימי יותר.

הקופון כלל כוס יין, מנות פתיחה, מנה ראשונה, עיקרית ושתיה חמה וכן קינוח בתוספת 15 ש"ח - מכובד בהחלט.

יין הבית הוא "תבור אדמה" שהיה לא רע.
לפתיחה קיבלנו שוט של מוס סלרי מצוין וסלט ירוק בויניגרט עם שקדים קלויים. כמו כן הגיע לחם עם חמאה צהובה וקערית שמן זית שהיה בעל טעם לוואי מוזר ולא נעים. הלחם היה טוב וניגבנו בעזרתו את הרוטב הנהדר של הסלט.

מנות ראשונות: בורקס גבינה על מצע מנגולד וביצה וסלט לחם חרוך עם גבינה צ'רקסית.
הבורקס היה נפלא: חמאתי ופריך - ממש מתפצח בפה. הוא ישב על מצע של פירה ממגולד וביצת עין והיה פשוט כיף לבצוע אותו, לערבב את הפירה בביצה ולנגב. מנה נהדרת.
סלט הלחם היה פחות טוב. הגבינה היתה תפלה לחלוטין והייתי צריך להוסף מלח ופלפל בשביל לתת לה טעם. הבצל הצלוי היה טוב. הלחם החרוך, לעומת זאת, התגלה כפרוסות לחם קלויות קשות כאבן ויבשות כמו מדבר שבקושי אפשר היה ללעוס אותן ורובן נשארו בצלחת. ללא ספק המנה החלשה בארוחה.

עיקריות: המבורגר של אלבה ופסטה סיציליאנית. ההמבורגר היה טוב - נתח טחון גס שהוכן בצורה מדויקת (מדיום-רייר) ולידו אצבעות קישואים בטמפורה. הגברת נהנתה מכל ביס. גם הפסטה היתה טובה - פטוצ'יני ברוטב חמוץ-חריף עם שפע של עגבניות קלויות, זעתר ונגיעות של לבנה. בתפריט נכתב גם שהמנה מכילה זעפרן אבל הוא לא היה מורגש כלל.

לקינוח לקחנו מנה שנקראת "רק שוקולד" - אצבעות מרנג קקאו בתוך שכבות של מוס שוקולד מעל גנאש. אני אישית לא מת על מרנג, אבל כאן הוא היה לא פחות ממושלם. המוס, לעומת זאת, היה פחות מרשים, אולי כי שוקולד חמצמץ הוא לא הטעם שלי, ולכן טבלתי את הכפית עד הסוף כדי להגיע לגנאש שהיה מצוין.

ליד הקינוח הגיע אספרסו כפול (סביר) ואמריקנו (סביר גם הוא).

בשורה התחתונה  אכלנו בעיר ארוחות טובות יותר ו Elba צריכה עוד להתרומם מדרגה כדי להגיע לליגה של הטובות באמת (מסה או הרברט סמואל), אבל זו סך הכל זו בהחלט תמורה טובה לכסף.