פורום ביקורת מסעדות
נושא: סבידה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 19/12/2013 | 13:20
16
281
אז אחרי ההליכה פיתחנו שוב תיאבון והיינו מוכנים להצגה העיקרית בסבידה. המסעדה ממוקמת בבזאר הטורקי המשופץ ומורכבת מבאר לא גדול (אולי 12 כסאות) ומטבח. המסעדה בנויה כך שכשיושבים על הבאר רואים כל מה שמתרחש במטבח. הדבר הראשון ששמנו לב אליו הוא ברז של בירה טייבה שמתנוסס לו באמצע הבאר כמו תורן. מהתורן נמזגת הגרסא הזהובה של הבירה שמייצרים שכנינו ממזרח, לכל אחד מאיתנו נמזג שליש במחיר ידידותי של 20 ש"ח, כאשר בקבוק כזה במסעדה בתל אביב לא היה יורד מ25, הפתעה נהדרת להתחלה.

אחרי התייעצות עם הבארמן החביב החלטנו ללכת על סעודת סבידה הכוללת מרק, מאזטים ושתי מנות דגים לטעימה, כל זה ב120 ש"ח.

פתחנו במרק, האמת היא שזאת היתה אכזבה, מרק ירקות קצת חסר טעם אבל לפחות הוא חימם אותנו אחרי שנכנסנו מהקור.
המשכנו למאזטים, שכללו פלפל קלוי עם שום, טחינה ירוקה, סרדינים כבושים, טעימת סביצ'ה, סלט אבוקדו וזיתים (אולי היה עוד משהו, לא צילמתי ואני כותב מהזיכרון). ראויים לציון היו הפלפל המעולה, הסביצ'ה וסלט האבוקדו שתובל בהרבה מלח ומיץ לימון ושפע טריות. כל השאר היו בסדר. עם המאזטים הוגש לחם לבן פשוט שעשה את העבודה אך לא הלהיב.

לפני הגעת הדגים קיבלנו סלט נחמד של עלים (לא יודע איזה, לא מבין בעלים), עם גריגירי רימון וחתיכות תפוז, מרענן וטעים.

ואז הגיעו שני דוראדים שלמים צלויים על הגריל, פעם ראשונה שאני פוגש את הדוראד הזה, דג בגודל בינוני, עם בשר לבן ועסיסי. הדגים הגיעו עם תיבול מינימאלי ולדעתי היו יכולים להנות מעוד דקה שתיים על הגריל, בכל זאת היה טעים.

המשכנו לסינייה מוסר. פילה נהדר של מוסר שיושב על מחבת עם טחינה חמה וגרגירי רימון. הדג תובל בתערובת תבלינים נהדרת והיה עשוי לשלמות, ביחד עם הטחינה החמימה זו הייתה מנה נהדרת, שאפו.

כאן בעצם נסתיימה הסעודה אבל אנחנו שהתחשק לנו גם איזה פרי ים החלטנו להמשיך ואחרי דיון קצר עם השף ביקשנו לטעום קלאמרי והוא הצהיר שיכין לנו משהו. קיבלנו מחבת עם שומר ובצל, מטוגנים עם הרבה גרגרי תבלין לא טחונים (זיהיתי כוסברה וכמון), עליהם שתי חתיכות גדולות ועבות של קלמארי. הקלאמרי הפתיע אותנו, זה לא היה ההוא הקטן שאנחנו מכירים אלא דודו הבשרני והעבה. הביס הראשון היה קצת מוזר, צמיגי, אבל לאט לאט הטעמים נפתחו והשילוב עם השומר והרוטב היה התגלות. מנה חדשה, מרעננת, שונה מכל מה שציפיתי.
כשהחשבון הגיע גילינו שחוייבנו ב50 שקלים עליה.

במהלך הארוחה גם נמזגו לנו צ'ייסרים של עראק מקומי טוב ובאופן כללי היתה אוירה נהדרת על הבאר. בסוף הארוחה נמזג לנו תה מתוק וטוב.
בסך הכל שילמנו 330 ש"ח על הארוחה הזו, שבה באמת אכלנו יותר מדי, מחיר מצחיק לארוחה ברמה כזו.
איכשהוא הצלחנו להתגלגל חזרה למכונית ולהתחיל את המסע חזרה הביתה.
לסיכום, הטיול היה הצלחה, הן בפן הקולינרי והן התרבותי, מומלץ ביותר, במיוחד בימי חול כאשר העיר ריקה יחסית.