פורום ביקורת מסעדות
נושא: ביסטרו מיכאל, לימן  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 22/12/2013 | 15:10
5
985

בערב הראשון נסענו ממצפה הילה, שם היה הצימר שלנו, לביסטרו מיכאל שבלימן שזכה ללא מעט דיווחים מפרגנים. מדובר על פחות מחצי שעה נסיעה בכבישים נורמאליים כך שזה לא עד כדי כך רחוק.

ציפיתי למקום די קטן אבל מסתבר שהחלל שם די גדול והיה נחמד לראות שהתפוסה היתה די גבוהה. בסביבות תשע רוב השולחנות היו מלאים.

פתחנו עם סלט סלקים צלויים (48) סלט קר שמערבב סלק עם גבינת כבשים, צנונית, קצת עלים קצוצים. למרות שאני לא איש של סלטים במובהק אהבתי מאד את התוצאה וזו היתה מנת פתיחה כיפית מאד. ויתרנו מראש על לחם כי גם ככה לא באנו מורעבים והאמת שעם הסלט הזה ממש לא היה צורך בלחם.

מנה שניה - מהספיישלים של אותו יום (למרות שהיא מופיעה עם מרכיבים קצת שונים בתפריט של rest): שקדי טלה (78). מבין המרכיבים שבלטו ומופיעים גם ב-rest היתה טחינה חריפה, אבל לא ממש ממש חריפה אלא בקטנה, ממש ברמת העיקצוץ הקטן על הלשון אבל זה השתלב נפלא. מרכיבים נוספים - אולי האישה תזכור. אני לא זוכר כי הייתי בעיקר עסוק בלהתענג על המנה. זו היתה המנה הטובה מכל השלוש. השקדים היו כל כך רכים שכמעט נמסו בפה. הטחינה החריפה ויתר המרכיבים הצטרפו טוב. מנת חורף מושלמת.

מנה נוספת - תבשיל ציידים (120). מעין תבשיל קדרה של שפונדרה וחלקי בשר נוספים (בדרך כלל אנחנו רושמים לטובת הדיווח הפעם התרשלנו אז תורידו לנו מהמשכורת או שתנסו לזהות על פי התמונה...). על פניו עוד מנה חורפית נהדרת אבל היא היתה קצת פחות משכנעת מהשתים האחרות. לא שהיתה בעיה עם הביצוע, יותר עניין של משהו בטעם הכללי של המנה שפחות דיבר אלינו אבל גם היא נאכלה עד תום.

השירות היה יותר נחמד מאשר יעיל. כמו שנתקלים לא פעם בצפון, המלצריות היו חביבות ונחמדות אבל למרות שספרנו לפחות שלוש שהסתובבו בשטח - השירות קצת חרק. כך למשל מביאים שתי כוסות יין לטעימה ו... ו... ו... וזהו. איפה המלצרית שתבוא לשאול מה בחרנו? איננה. בסוף קראנו למישהי אחרת והיא הביאה לנו. והיו עוד כמה כאלה קטנות שלא פגמו בהנאה ובכל זאת שיפור בגיזרה הזאת יכלה להרים את הביסטרו עוד שתי דרגות למעלה.

עוד קטע מוזר שהיה שם היה איש חביב שהסתובב ועצר כל פעם בשולחן אחר לשאול מה המצב ואיך הולך וקצת היה מוזר לי שהוא לא ממש הציג את עצמו. האם זה המארח? האם זה הבעלים? האם זה מוקד שירות הלקוחות? קצת מוזר שמישהו שואל אותך אם הכל בסדר ואין לך מושג מינימאלי מי זה...

לסיכום, יחד עם שתי כוסות יין (36/38) הארוחה הסתכמה ב-320 שקלים שהצדיקו בגדול את הנסיעה ללימן, בעיקר בזכות האוכל. כל המנות היו מוצלחות, כשהשתיים הראשונות קצת יותר והשלישית קצת פחות אבל עדין מאזן מצויין למקום שרשמנו אותו לחיוב ודפינטלי נשמח לחזור פעם נוספת.