פורום ביקורת מסעדות
נושא: עסקית ביפו תל אביב- טעים ונעים  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 25/12/2013 | 23:02
18
729
ערב טוב לכולם

הגעתי היום עם אמא שלי לעסקית אצל חיים כהן ביפו תל אביב, במסגרת יום כיף בעיר הגדולה ובעקבות המלצה מחברה של אמא שעובדת שם במטבח (אך שבכלל לא הייתה שם בסופו של דבר ;))

לעסקית שתי אפשרויות- מנה ראשונה ועיקרית במחיר המנה העיקרית, או שתי מנות ראשונות ב-90 ש"ח. בשתיהן מקבלים פוקאצ'ה וכוס מיץ טרי.

אחרי סקירה קלה של התפריט ראינו שכל המנות העיקריות בשריות/דגיות. אמנם אי אפשר להגיד שאנחנו צמחוניות לגמרי אבל כן מנסות בזמן האחרון להימנע כמה שיותר (אמא במיוחד), לכן שאלנו את המלצר אם יש אפשרות לקבל מנה צמחונית. הוא אמר שהוא מיד יברר לנו עם המטבח אבל שבד"כ ישנה אפשרות להוציא מנת ניוקי או מנה על בסיס אחת המנות מהעסקית בלי הבשר. אחרי דקה הוא חזר ואמר שאין בעיה, ולכן הזמנו שתי עסקיות רגילות עם:

טורטליני חציל על לבנה, עגבניות ומרווה. הגיעו חמישה מיני-טורלינים ממולאים במחית של חציל קלוי, על משהו שהרגיש כמו לבנה מאוד עדינה שעליה שפריץ של רוטב/רסק עגבניות דליל. מנה מאוווווד טעימה, במיוחד בזכות הטעמים העדינים והפשוטים שבכל זאת מצטרפים למשהו יוצא דופן. מה שכן, פיצפונת. אמא שלי כבר דאגה להבהיר למלצרית (משום מה באמצע המלצר התחלף) ש"אם הבן שלי, שהוא בחור מגודל, היה כאן, הוא היה יוצא רעב"

הרינג עם חלה מתוקה, שמנת חמוצה, עגבניות ובצל ירוק. מנה מעולה, גם היא פיצית. פרוסת חלה קלויה מעט, שעליה ערימת הרינג כבוש ומלוח, ומלמעלה פרוסת עגבניה. חיסלנו תוך שנייה כי זה היה פשוט מושלם. לא זוכרת איפה הייתה שם שמנת, אולי מתחת להרינג.. הטעם מחק את הזיכרון P:

זנב שור עם טורטליני תרד ועדשים שחורות. הגיע קערה ובה 4 עצמות זנב שור על מעין נזיד עדשים דליל. הבשר התפרק מהעצם והיה נימוח וטעים מאוווד, וגם התבשיל, שהרגיש כאילו בישלו את העדשים ברוטב של הבשר או משהו כזה. ממש לא היה להם את הטעם הקטנייתי האופייני של עדשים, בקטע טוב :) הטורטליני תרד היו די מיותרים- גם קצת לא קשורים למנה וגם סתמיים- היה בפנים רק תרד וזה הרגיש תפל.

המנה הצמחונית- ניוקי ברוטב שמנת עם תרד וגבינת המאירי. מנה מעולה, הרוטב חמצמץ טיפה בצורה מעניינת, הניוקי מושלמים.

לפני שהגיעו המנות הוציאו לנו פוקאצ'ת עגבניות, שהייתה לא בדיוק פוקאצ'ה קלאסית אלא מאפה יותר דק וחלול מבפנים, אבל מצוינת. מעליה הונחו 4 עגבניות שרי חצי אפויות והבצק היה ספוג בשום, שמן זית וטימין.

אחרי שהתפוצצנו בסופו של דבר (כי העיקריות היו בגודל סבבה), ואחרי מנוחה, בחרנו לקינוח ספיישל שלא הופיע בתפריט ואני גם לא זוכרת איך קוראים לו, אבל היה מאוד מוצלח. שכבה של שמנת בטעם וניל שמעליה שכבת מרציפן דקה, מעליה גלידה כלשהי (כנראה וניל) וסביב כל העניין פזורים תותים ואוכמניות מבושלים קלות. קינוח מאוד מיוחד אבל שוב, טעמים נעימים וביתיים, שומדבר פלצני.

הכל בלי יוצא מן הכלל (טוב, אולי חוץ מהטורטליני תרד) היה לא פחות ממעולה. מומלץ בחום ביותר. המחירים נעים מ-90 עד 185 (בהתאם למנה העיקרית שבוחרים). לא זול אבל לגמרי שווה כל אגורה. חלל נעים, שירות מצוין ואדיב (שכחתי לציין שהמלצרים מזגו לנו מים בכל פעם שהכוסות התרוקנו), גמישות בענייני צמחונות והוצאת מנות שאינן בתפריט. בעיקר תחושה של אוכל לא מתיימר, לא מתאמץ וממש מצוין.


סה"כ חשבון-
עיקרית זנב שור- 140
עיקרית ניוקי- 90
קינוח- 45
חיוך- בחינם