פורום ביקורת מסעדות
נושא: תחל שנה וברכותיה (חלק א') - פואה גרא וטאיזו  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 31/12/2013 | 17:23
28
951
סיכום מנהלים - יופי של אוכל, עסקית משתלמת, טעים ונעים. (עם חריקה או שתים)

אחרי שנה רעה מאוד מכל הבחינות (מי אמר emotional fuckwit ולא קיבל? לא רק ברידג'יט, גם אני זכיתי השנה)  נפתחו חגיגות היומולדת בפואה גרא שהגיע בטיסה מפאריז עם אורחים ונאכל עם באגט מקומי וסיידר אגסים (תודה למי שהמליץ) חביב מאוד מטיב טעם. הפואה גרא, קופסת שימורים גדולה (יש עוד צינצנת במזוה) נקנה ע"י צרפתיה וכמו אצל פרוסט, נגיסה ממנו העיפה את כולנו לפריז.

לארוחת צהריים ראשונה בשנה הנפלאה והנהדרת שמתחילה לי בחרתי בטאיזו. העסקית נדיבה מאוד: 2 ראשונות ועיקרית ב-89 ש"ח. בעסקית כלולה גם חליטה קרה ומרעננת ואורז דביק שהיה לא כל כך מוצלח (לא מבושל מספיק לטעמי, וכן, אני ידעת איך אורז דביק צ"ל - לא ככה).

השירות היה ללא דופי למעט העובדה שהובלתי למושב בחוץ שהיו עליו עלים יבשים - אני מצפה שמישהו אחר יעיף אותם לרצפה. מצד שני, קבלנו קנקן מים וקנקן חליטה מיד + ירקות וטופו כבושים.
ב-12:30 המקום היה כמעט ריק וב-14:30 אנשים המתינו לשולחן.

לראשונות הזמנו לאב גאי שהיה חביב מאוד, סלט פאפאיה מעולה - איני יודעת מהיכן הגיע הטעם האניסי אך הוא הפתי והתאים מאוד, כמו גם האנשובי היבש והפריך. כרוב סיני ממולא נראה כמו עלי גפן ממולאים והוגש עם מעט אטריות ועם רוטב נהדר - שילוב של רוטב מתקתק בסגנון יפני עם בעיטת חריפות ואילו הרוק שרימפס (+15) היו מעין קציקוצ רבועות ממלית תפ"א של סמוסה + שרימפ, מטוגנות בטמפורה ומוגשות על חול תבלינים עם עלי מיקרו מעל ורוטב יוגורט חריף בצד.
אורז דביק הוגש עם המנות הראשונות.

לעיקרית בחרו ממול באטר צ'יקן. לשמחתו הרוטב הגיע מפורק כשכל החמאה צפה למעלה - הוא אסף אותה בכף - להרכתי היו שם 75 גרם של חמאה מזוקקת - וכך לשמחתו (הבחור נהיה כוסית על) קבל מנה נטולת שומן (לפחות 80 גרם שומן פחות). העוף היה חריף, הוגש עם כף שמנת חמוצה מעל וקערת אורז לבן והוא נהנה ממנו מאוד.

אני העדפתי קלמרי עם אטריות חיטה - מנעד הטעמים הזה חביב עלי במיוחד - האטריות היו מצוינות ורק נראה שהיה אפשר לשים קצת פחות בצל סגול. הוא סגול, אבל לא קלמרי...

בטח שאחזור, מקווה שיזדמן.

ביום הראשון של השנה הנהדרת יצאתי ב-17:30 מפגישה איזור עזריאלי לרעננה. גשם שוטף אילץ אותי לקפוץ לתוך מונית (500 מטר, 7 דקות, 20 ש"ח), לקחת רכבת (שאחרה ב-10 דקות, נעמדה ללא הסבר בתחנה 30 דקות) למצוא מונית שתסכים לסוע לרעננה, לשלם למונית 70 ש"ח (המונה דופק) וכשהוויז הודיע "2 ק"מ, שעה וחמש דקות ליעד החלטתי לנטוש את המונית וללכת ברגל. הגעתי הביתה כמעט 3 שעות אחרי שיצאתי מתל אביב. אבל מ'כפת לי - התחילה שנה נהדרת!