פורום ביקורת מסעדות
נושא: טרטוריה חבה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 16/01/2014 | 23:12
7
650

אחרי הקניות קפצנו לארוחת ערב מוקדמת בטרטוריה חבה, מסעדה חדשה יחסית בשוק מחנה יהודה (על רחוב יפו).
הגענו בשש ונמצא לנו שולחן קטן לשלושה, אבל כל שאר השולחנות היו מוזמנים ולחמישייה שנכנסה קצת אחרנו לא היה מקום. הבאזז כנראה עושה את שלו.
המסעדה מעוצבת ממש יפה בעיני והתפריט מעניין, חלבי וכשר וכולל דברים מעניינים לצד פוקצ'ות ופסטות סטנדרטיות.
הזמנו לזניה מנגולד - נראתה יותר כמו קנלוני במילוי מנגולד, עם רוטב מעגבניות טריות ועוד גבינה כלשהי מעל.
האוכלת טענה שזה גדול מספיק לשניים אבל חיסלה לבד את המנה, ואמרה שהיה נחמד אבל קצת תפל.
פיצה עם בצק עבה יחסית גם חוסלה - הריחה מצוין אפילו מבעד לצינון....
הצמחונית בשלבי מעבר לטבעונות, שגם לא הייתה ממש רעבה (זאת אני!) הזמינה חומוס בובעס וצלחת אנטיפסטי.
האנטיפסטי יושבים בצלחות על דלפק המסעדה, ושומר וכרובית שחמחמים קרצו לי כבר בהתחלה. נאמר לי שצלחת האנטיפסטי היא קטנה וכוללת קצת מכל ירק, ביקשתי בלי עגבניות ואכן לא שמו לי, אבל גם את השומר לא שמו. הסיבה שלא הערתי למלצר היא שהיה לי ממש טעים, עד כדי כך ששכחתי מהשומר.
הירקות המצטיינים באנטיפסטי היו כרובית, פטריות מוצקות וטעימות, ובטטה מדהימה. היו גם פלפלונים צהובים קטנים וצרובים שהלכו נהדר על לחם עם החומוס-בובעס.
ההיי-לייט של הארוחה היה החומוס-בובעס: ממרח שעועית לבנה עם טחינה וקצת פטריות מטוגנות, שמן זית ופפריקה מעל. המרקם - בין פירה קטיפתי לחומוס - היה נהדר. הלך מעולה על הבייגלה-ירושלמי שמגיע עם המנה. המנה מעט קטנה יותר מצלחת חומוס סטנדרטית ויחד עם הירקות היה בול למידת רעב בינונית.
היה נחמד לראות תפריט עם אופציות טבעוניות מעניינות של שילובי ירקות וקטניות, וכמובן שיש מלא אופציות גם ל"סתם" צמחונים.
שתינו מיץ תפוח-גזר-ג'ינג'ר שהיה מג'ונג'ר מאוד אך הייתי מעדיפה נוכחות תפוחית חזקה יותר. לקינוח לקחנו טארטלט תותים שנראה מקסים והיה טעים מאוד, למרות שהקלתית הייתה קשה מדי
בעיני, וטירמיסו טעים מאוד.
האוכל היה טעים, והדבר היחיד המבעס היה השירות. בפעמים הקודמות שהייתי שם רק לקפה (שהזמנתי בעצמי בדלפק) השירות היה כמו בקפה נאמן - כלומר לא קיים, ברמה שהייתי צריכה "לצוד" סוכר משולחנות אחרים כי הברמן שהכין לי את הקפה סירב לדבר איתי אחרי שלקחתי את הכוס. לצערי גם הפעם החוויה הייתה דומה.
התחושה הייתה של מסעדה "אמיתית" עם מלצרים מקפה קפה, שעשו את כל הטעויות המעצבנות ביותר - ביקשנו מים, קיבלנו כוס אחת. לקח הרבה זמן לחשבון להגיע, והעודף הוחזר לא פרוט, ועוד כל מיני דברים קטנים ומעצבנים. רואים שיש למקום שאיפות להיות מסעדה רצינית, חבל שהרושם מתקלקל בגלל שירות חובבני. בתור מלצרית אני יודעת שזה לא כזה קשה וכל מה שדרוש זה אחמ"ש/ית רציני/ית.