פורום ביקורת מסעדות
נושא: סבידה בר עכו  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 29/01/2014 | 17:16
2
529

מה מתאים יותר ביום שמש מרהיב, וכמה שעות איכות פנויות לא מתוכננות מאשר להעביר אותו ברחבה מרוצפת אבן, בשמש חורפית מענגת
עם דגים ובעל ?  
המלצות כאן, והמלצות של חברים שלחו אותנו ללא היסוס לסבידה.

האוכל - רוב הדברים היו טעימים ממש. לגבי מה שלא התאים לנו - בהמשך.
המקום - נעים, מזמין וידידותי. רחבה אחורית מרוצפת , שולחנות יפיפיים, וסט אקלקטי ומתוק של כלי אוכל, שמתאימים היטב לגודל השולחן.
השירות - נעים אך לא תמיד מדויק. דוגמאות - ראו בהמשך נושא המלח. פנכת סלט מסוג נוסף שראינו על שולחנות אחרים לא הגיע אלינו. אי ציון האפשרות למלא שוב.

ארוחת הטעימות כוללת פתיחים של שני סוגי דגים כבושים ואיקרה. אני לא ממש חובבת, אבל הפולני נהנה עד מאוד. באמת טעים ביותר.
3 פרוסות לחם שהוגש נגמרו כמעט מיד והביאו לנו לבקשתנו עוד בשמחה.

אגב לגבי הלחם - הוגש * לחם * כמו שצריך להיות מוגש בארוחה כזו. לחם שמגיע בכיכר , נפרס במקום, לא פציח ולא נימוח , בלי אגוזים ובלי קמח נדיר מהפרינאים. - פשוט לחם טרי וטעים.

בהמשך הגיעו שתי מנות דגים - 4 קוביות בכל אחת.  פלמוד על מצע של פירה שעועית - טרי וטעים מאוד . ופלמידה אדומה על מצע פירה בטטה ועדשים שחורות - שהיתה קצת חיה לי מדי ולכן לא אכלתי ממנה . השותף נהנה .

סלטים שנלוו , כולם טריים מאוד .  גזר מגורר עם לימון ומעט כמון - רגיל מאוד,  חציל עם קצת פלפל - טעים, טחינה - רגילה מאוד, בורגול עם חמוציות - שוב, טעים אך מאוד שיגרתי, שומר עם משהו - שהוחזר מיד עקב רגישות היסטרית לריח שלו, סלט עלים ירוקים עם אגוזים ושלושה פלחי אשכולית אדומה, וסלט קוביות סלק. ירק שאני מאוד אוהבת, ובתנאי שהוא חתוך דקיק אם הוא חי, או שהוא מבושל. כאן היו קוביות לא מבושלות וזה לא היה אכיל לי.  
הגיע גם סביצה עם חתיכות אבוקדו קטנטנות- טעימה .

שני חצאי תפוח אדמה אפוי וטעים נלוו לאירוע. היינו שמחים לעוד חתיכה. רק אחרי שראינו מילוי חוזר אצל השכנים הבנו שזה חלק מהענין.
המלצרית לא ציינה זאת בהתחלה - ואנחנו כבר סיימנו לאכול . קצת הצטערנו.

אגב, אין תפריט מודפס. מטעמי מה ?

שרימפס , שלמענם התכנסו ,גם לא היה היום.  בדרך חזרנו דרך השוק והיה מלא . כלומר - כדאי לברר לפני שבאים מה יש היום.

אני לא אוכלת מאוד מלוח, הפולני אוכל יותר מלוח. לשנינו היה חסר מלח. ואגב ,  היו שלושה שולחנות נוספים בחוץ, אחרי המסחר הענף במלחיה שהתעורר בין השולחנות , אני מרגישה שרחשתי לי חברים חדשים . לכולם היה חסר מלח. המלצרית לא הביאה אותו בשוטף. אנחנו קבלנו משולחן ליד, העברנו לשולחן לידנו ומשם הוא עבר לשולחן רביעי. למה? וואלה, לא יודעת. ככה.  

תיבול עדין ויד קלה הן תכונות נהדרות, בעיקר כשעובדים עם דגים טריים. אבל כאן פשוט היה חסר מלח. ועוד איזה "משהו קטן " כדי להפוך את כל הכבודה
הנהדרת הזו לארוחה מיוחדת .

סלט הירוקים - כאן כבר היתה סיבה של ממש לנרגנות. קצצו את כל הירוקים - ואני לא יכולה להגיד עכשיו את רשימת הירוקים שהיתה שם, פשוט לקחו את
כל ה"זר" וקצצו אותו עם הגבעולים העבים, והגבעולים העבים מאוד, וגם עם הגבעולים הדקים...... בקיצור, זה היה מעצבן ממש. ושוב - מתובל ביד קלה
הרבה לימון, מעט שמן ומעט אגוזים. זה לא שלא היה טעים ורענן - הגישה היתה מעצבנת.

שתינו מים, כי בכל זאת צריך לחזור לעבודה. סה"כ 280 ₪, ועוד 40 לשרות. חלקם מוצדקים מאוד. חלקם פחות.

שורה תחתונה - מקום  קצת " תל אביבי" בתפיסה. מנות נישנוש רובן טעימות. קצת תשומת לב נוספת לגיוון הטעמים ( לימון זה מעולה. אבל יש עוד שנים שלושה טעמים נוספים ) ואולי מעט יותר תשומת לב יעשו את המקום הזה למקום ממש נהדר. כרגע הוא בסדר עד בסדר גמור.