פורום ביקורת מסעדות
נושא: טלביה - בר יין  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 31/01/2014 | 09:55
9
4086
בוקר טוב,
חדש פה בכתיבה אבל עוקב מקרוב כבר הרבה מאוד זמן.

ובכן, כנראה שקבוצת "מחניודה" גאלה את אותו כוך שמסתתר מתחת למוסד התרבות הגדול בירושלים, תיאטרון ירושלים. אותו מקום שבעבר שכן בו "בית התה של יאן" הפך לבר יין פריזאי במלוא מובן במילה. אין כל ספק הקבוצה הזאת (להלן : מחניודה) יודעים את העבודה !
המקום משדר חמימות, מוזיקה נעימה מתנגנת ברקע, המקום הומה אדם (ללא הזמנה חיכינו בחוץ הרבה זמן...) והאווירה בהחלט חיובית. מה כבר אפשר לבקש יותר מישיבה על כוס יין לקראת הסופ"ש המתקרב ובא ?
תפריט היין גדול ומציע מבחר יינות שמחולקים לפי זנים (קצת קשה לקרוא בחושך, אבל תודה לאל יש לי אפליקציית פנס בנייד) ותפריט אוכל שהוא יותר לכיוון הנשנושים (אוכל בקטנה)

דבר ראשון סגרנו את נושא היין, בקבוק קברנה פרנק מעמק הלואר (150 ש"ח) זן שאני מאוד מחבב ואכן היין לאחר שנשם והסתחרר קצת בכוסות הראויים שמגישים שם, פתח בפנינו טעמים מרתקים.

לאחר מכן האוכל ההגיע לשולחן :

# סלט של שעועית ועגבניות - ללא ספק,מסמר הערב !!  שעועית בובס עשויה בדיוק במידה הנכונה עם קצת קוביות של עגבניות, קצת חריפות עוקצנית, קצת לימון ושמן זית. מנה הכי פשוטה לכאורה בעולם אבל מידת העשייה הנכונה של השעועית עם התיבול העדין והנכון גרמו למנה להמריא לגבהים הנכונים. (18 ש"ח)

# ביף בורגניון על פולנטה - קיבלנו צלחת אובלית קטנה עם פולנטה שעליה נחו שתי קוביות קטנות של בשר (צ'אך) וחתיכת גזר. על הפולנטה אני מאמין שלא צריך לדבר... הבשר היה בסדר ולא יותר. ביף בורגניון זה תבשיל שצריך לספוג טעמים הרבה יותר עמוקים מהבשר שקיבלנו והגזר, נו שויין, גזר. הייתי מאוד שמח לקבל את המנה הזאת עם בשר עמוק יותר בטעמים(במיוחד עם משתמשים בצ'אך שהוא בשר נהדר) ובמקום הגזר איזה פטרייה טובה שגם הייתה מעיפה את הפולנטה לגבהים אחרים. מנה שלדעתי יצאה מהספיישלים והייתה קצת יקרה לגודלה. (52 ש"ח)

#צ'וריסו חריף על תפוחי אדמה - אותה צלחת אובלית עם תפוחי אדמה אפויים בצורה מושלמת, קריספיים במידה עם טעם נפלא שהצ'וריסו העניק להם. הצ'וריסו היה גם כן עשוי טוב והיה טעים מאוד. (31 ש"ח)

כמה הערות לסיום :

# בבריף הבא למלצרים כדאי להדגיש להם שהרף הכי גבוה במישליין זה 3 כוכבים... צרם לי מאוד לשמוע את המלצרית בשולחן לידי מסבירה להם (תסלחו לי אבל לא שמעתי את הכל...) שיש משהו שהמציא אותו שף ידוע שיש לו 5 כוכבי מישליין...

# מלצרית יקרה, כשפינית את השולחן הסמוך ועברת לידנו עם צלחות בדרך למטבח לא היית צריכה למזוג יין לכוסות היין החצי מלאות שלנו. את יודעת כמה זמן סובבתי וסחררתי את הכוס כדי שהיין יפתח ??

לסיכומו של עניין, מקום נחמד מאוד עם אווירה כיפית לישיבה על בקבוק יין משובח וקצת אוכל טוב ליד. אין ספק שהקבוצה הזאת לוקחת את ירושלים למקומות אחרים וטובים.