פורום ביקורת מסעדות
נושא: מלון בוטיק רוטשילד  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 12/02/2014 | 00:05
31
1049
אתחיל עם גילוי נאות: אחי הקטן עובד במטבח של המסעדה וגם עבד היום בערב כשהיינו שם. זה אינו ביקור ראשון שלי שם אך זהו ביקור ראשון בתור סועדת משלמת.

המסעדה עצמה קטנה, בכניסה למלון, מעוצבת בחום ובסך הכל מאוד מזמינה. הגענו לארוחת ערב במסגרת ארוחת טעימות אותה השף מציע בישיבה על הבר. ארוחת הטעימות כוללת חמש מנות, 3 טעימות יין וקינוח וניתן לקבל אותה בהזמנה מראש. הערב כשהיינו, השף לא היה ובמקומו מי שדאג לארוחה היה הסו שף שגם יוצא אל הסועדים, מתעניין במגבלות וגם יוצא עם כל מנה ומסביר אותה (ובמקרה שלנו, גם אחי הקטן הצטרף אליו אל ההגשה). עלות הארוחה היא כ 250 שקלים לסועד.
הספקתי לצלם חלק מהמנות, אחת התמונות לא נשמרה ואת הקינוח והפתיח טרפנו לפני שהספקתי לצלם. הסלולרי שלי בתיקון כרגע ולכן הכל צולם עם הסלולרי הישן, אז מראש אני מתנצלת על איכותן.

טעימות היין הגיעו קודם וכללו יין אחד לבן (שרדונה וסוביניון בלאן, מעט חמצמץ לטעמי) ושני אדומים (מרלו עם קברנה שהיה המועדף עלי ובלנד נוסף של מרלו עם עוד משהו שגם הוא היה יחסית טוב). בסיום הארוחה גם ביקשו מאיתנו לדרג אותם.
לפתיח קיבלנו קרם דלורית עם מיקרו בזיל - כפית וחצי של אושר צרוף, וכן לחם עם שמן זית למריחה (עם מברשת, גימיק נחמד. השמן אמור להיות יווני ובהחלט היה מיוחד) וכן חמאה רכה. לאחר שסיימנו את הלחם הוא מולא בשנית.

המנה הראשונה היא גרסה מוקטנת של פרמנטייה רובושון - פירה רובושון רך ומפוצץ חמאה, פטריות, ביצה עלומה וקלמארי מוגשים בצנצנת. את המנה הזו טעמתי ללא הקלמארי בעבר והדעה שלי נשארה זהה: אני מוכנה לטבוע באמבט מפוצץ במנה הזו.
המנה הבאה הייתה טרטר מהתפריט שהגיע עם ביצת שלו, נקטרינות והיו שם גם צלפים, פלפלים, שאלוט ועוד כל מני הפתעות קטנות. היה טעים וכיף.
מנה נוספת הייתה קוקי סאן ז'אק על בסיס תרד עם שקדים וקצף זעפרן. מנה נפלאה שבהחלט הייתי אוכלת עוד חמש ממנה.
לאחר מכן קיבלנו מנה של מרק שעועית בובעס עם שום קונפי, פיסטוק מקורמל ומעל פסטו טרגון - אני מאוד נהנתי מהמנה, הבחור קצת פחות גם כי הוא פחות טיפוס של מרקים וכנראה גם בגלל הטרגון.
המנה האחרונה לפני הקינוח הייתה מנה של פלמידה עם ירקות ורוטב שהוא למעשה בויבאס ונמזג מולנו. התמונה של המנה הזו לצערי לא נשמרה. המנה הייתה יפה, הירקות עשויים במדויק אבל לטעמי הייתה המנה המשעממת של הארוחה (ולמען האמת, הפלמידה שאני מכינה קצת יותר טובה )

לקינוח קיבלנו מנה של מוס שוקולד כלשהו עם פרורים של שוקולד ואגוזים, מעל גלידה על בסיס ממרח אגוזים כלשהו ומקרון שוקולד לבן - המקרון היה מצוין, הקינוח היה אוורירי ומהגלידה בקושי טעמתי כי הבחור חיסל כמעט את כולה ולמען האמת זה בסדר, אני מעדיפה אחרי ארוחה לסיים עם קינוח יותר פירותי וחמצמץ ופחות עם כל כך הרבה מתוק.

נקודה אחת לרעת המקום היא למרות שהבר מצויד כראוי, לדעתי יש מקום לעבוד על הקוקטיילים שלהם. למרות שהקוקטיילים שקיבלנו קלעו לטעמנו (אני ביקשתי קוקטייל על בסיס ביטר וקיבלתי קוקטייל נחמד שהיה על בסיס קמפרי והוא ביקש משהו מתוק חמוץ וקיבל משהו על בסיס לימוני) לדעתי במקום כזה יש מקום לקוקטיילים קצת יותר מרשימים ומיוחדים.
מלבד זאת, גם קיבלנו מעט צ'ייסרים שבהחלט שיפרו את האווירה וסך הכל יצאנו שבעים ומרוצים.