פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת בוקר במלון מנדלי- החו"ל הכי קרוב לת"א  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 17/02/2014 | 20:49
51
2151
אז קראתי את הביקורת שהתפרסמה כאן בשבוע שעבר והחלטנו לנצל את היום החופשי שלה ואת זה שהדבר שאני עושה הכי בזמן שאני אמור ללמוד לבחינה זה לא ללמוד לבחינה ויצאנו לדרך. ביום שני בבוקר לא חשבתי שיש צורך לוודא שיש מקום אז מצאנו עצמנו יושבים על הבר שזו לרוב הבחירה הראשונה שלנו אבל הפעם מעט פחות התאים לדעתי- לא פגם בהנאה.
כפי שתואר כבר הקונספט של ארוחת הבוקר הוא שב75 ש"ח לאדם יש גישה חופשית למזנון מלא כל טוב וכן ניתן להזמין מנת ביצים לאדם מבין כמה אפשרויות מוצעות. שתיה מכל סוג שהוא היא בתוספת תשלום.
התחלנו מלגשת למזנונים ואנסה לזכור כל מה שהיה עליהם ולתת חוו"ד על דברים שאכלנו (כמעט הכל כמובן), יש ערבוב בין מלוח למתוק כי זה סדר הדברים פיסית וכך הסיכוי הטוב ביותר שאזכור הכל.
מתחילים באזור המאפים אליו הוזרמו כל הזמן מטאבון האבן היפה 2 סוגי פוקאצ'ות- עם ירוקים וטולום הייתה מצוינת, עגבניות ומוצרלה שלא טעמנו ופיתות יפות שגם לא טעמנו. לאחר מכן המון מאפי בוקר מתוכם נטעם בורקס גבינה שהיה טעים אבל די סטנדרטי וגבינית שהייתה כנ"ל בריוש נקי היה מדהים, בנוסף היו קרואסונים מכל הסוגים, מאפה תפוחים, קינמון, לימון ואולי עוד שלא היה לנו מקום בשבילם. בצמוד למאפים הייתה פינת ממרחים שכללה 5 סוגי ריבות מתוכן נטעמו תפוז שהייתה מרירה וטובה ודובדבן שהייתה חמצמצה במידה וטעימה מאוד, ממרח לוטוס, 2 סוגי חמאת בוטנים ובצנצנות קטנות וממותגות עוד כמה ממרחים מהם טעמנו ממרח חלבה ושקדים שהיה מעולה. בין אזור המאפים לאזור הירקות הצלויים היו זיתים ירוקים מעולים ואחריהם כמה קערות של ירקות צלויים- גזרים צבעוניים מעל מיני צבעים שלכל אחד היה טעם קצת אחר אבל כולם טובים מאוד, עגבניור שרי עם מעט פרמזאן, קערה ירוקה ובה שעועית ירוקה רגילה ורחבה, אפונת שלג, קישואים קטנטנים ואגוזי מלך- הכל מאוד טעים, קערה הבאה עם ארטישוק וארטישוק ירושלמי שניהם עם מעט פרמזאן מעל ושניהם מעולים וכלי אחרון עם אנדיב שלא טעמנו. כעת עוברים למזנון הבא שהתחיל בסלט עם המון סוגי עגבניות שהטובה ביותר ביניהן הייתה העגבניה החומה/ירוקה הגדולה וגבינת טולום, חלה שהייתה פרוסה כבר, דגים- לקרדה מדהימה שרפי כהן טוען שהיא ביבוא אישי, מטיאס בשמנת עם מעט בצל שהעלה לי חיוך גדול, סלט של אנשובי/סרדינים קצוצים שהיה פיקנטי לפי הסימון אבל לא טעמתי ופיסות קטנות של אינטיאס טרי ונא בשמן זית שהיה טרי מאוד וטעים מאוד כמו שרק דג כל כך טרי יכול להיות. אחרי זה היה איזור מתוק נוסף ובו טארטי פירות קטנים ודקיקים בעיקר עם פירות יער שלא טעמנו ועם קליפות תפוז שהיה מעולה, מרציפן ומרציפן פיסטוק מדהימים גם למי שלא אוהב מרציפן, עוגת גבינה אפויה, רולדת בצק פריך וריבת פירות יער טעימה מאוד שכמו הטארטים גם כן הייתה דקיקה- זה חמוד ומאפשר לטעום הרבה דברים כי זה לא גדול מדי. השלב הבא היה פירות טריים מהם לקחנו רק מהאננס, לצד הפירות הייתה גם קצפת שלא נגענו בה כי היו אופציות טובות יותר. לאחר מכן אזור הגבינות שהתחיל בחמאה מלוחה וקרם פרש, אחרי זה צהובות- גאודה, אמנטל, גאודה עזים וגאודה מיושנת מעולה, גבינה צפתית שאיני יודע מאיפה הגיעה אבל הייתה הכי טעימה שאכלתי עד היום, בבקבוקים תוצרת חוץ של מותג שלא הכרתי היתה גבינת שמנת חלקה וממרח צ'דר שהיה טעים מאוד, היו שקיות אישיות של גרנולה וכמה סוגי יוגורט וחלב למי שצריך עם הגרנולה- לנו לא היה מקום לזה ובמקרר קטן מאחורה היו גם "מעדני חלב" של יוגורט עם ריבות ופירות.
כמובן שעשיתי שני סיבובים על המזנון (לא כולל מתוק) ועדיין לא הצלחתי לאכול מכל מה שרציתי. אחרי שהעמסנו את הצלחות בפעם הראשונה התיישבנו על הבר ושמענו מהברמן על האפשרויות של הביצים שכוללות את כל צורות ההכנה הרגילות וחוץ מזה גם ורסיה לשקשוקה, עוג'ה שזו סוג של חביתת ירק, מחבת ביצים עם בוטרדו ופלפל צ'ומה, אומלט 4 גבינות והאפשרות אותה אנו הזמנו שהיא מחבת ביצים ביוגורט נוזלי יחסי ותרד. הזמנו רק מנת ביצים אחת ולא שתיים שהגיעו לנו כי החלטנו לא להתחזר ולהזמין אוכל שידענו מראש שאין סיכוי שנסיים אותו כפי שקרה לשנינו על הבר וגם לרוה השולחנו- ככה זה כשיש כל כך הרבה אוכל וכולו טעים. הביצים שאכלנו היו מעולות וכשנגמרו הביצים עצמן שתיתי מעט ממי היוגורט שהתערבבו עם החלמון בעזרת כפית וזה היה מדהים.
החשבון שכלל שתי ארוחות בוקר, מיץ תפוזים סחוט במקום וסודה היה 178 ש"ח שזה לא זול לארוחת בוקר אבל מצד שני לא אכלנו שום דבר עד 7 בערב ככה שזה בעצם הרבה יותר מסתם ארוחת בוקר.
מומלץ מאוד מאוד רק קחו בחשבון ששמענו את המארח אומר בטלפון שבסופי שבוע יש מקום רק בסוף אפריל. אנחנו לשמחתנו נוכל להמשיך לנצל את היום החופשי שלה באמצע השבוע ואת זה שיש לי הרבה יותר מדי מבחנים הרבה יותר מדי גדולים השנה אז אוכל להתנחם בארוחות כאלו מדי פעם.