פורום ביקורת מסעדות
נושא: 1910- ארוחת כמהין  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 24/02/2014 | 09:44
3
195
בהמשך לחגיגות היווסדות, אתמול היינו ב1910 לארוחה מיוחדת של פטריות כמהין. ספויילר- היה נ-פ-ל-א.
יישבנו על הבאר , המקום האהוב עלי. ברקע מוזיקה איטלקית וצרפתית בווליום הכי נכון-תענוג.
חשוב לי להבהיר, הכמהין לא היו- שמן כמהין, חמאת כמהין וכד' מוצרים שגם לי יש בבית, אלא פטריות אמיתיות שיובאו במיוחד לערב זה (לדעתי מאיטליה) .
התחלנו עם פוקצ'ה , אותה מכינים בתנור מיוחד שיש במסעדה ושביומיום גם מפיק פיצות מצוינות. הפוקצ'ה הגיעה עם מטבל חצילים קרמי, איולי בניחוח כמהין וחמאת עשבים. טריה, דקיקה וקריספית . אבל את כל זה אני כבר מכירה.
לראשונות קפוצ'ינו אפונה ירוקה עם ראגו ערמונים ושעועית לבנה בשילוב כמהין שחורות .הגיע ספל מהביל עם נוזל עדין, קציפתי, אורירי וטעיםםםם. טרטר דג ים ארטישוק קונפי, שאלוט צלוי, קציפת כמהין, עשבים פריכים וחלמון שליו. לא זוכרת איזה דג, אולי אינטיאס. המנה הגאונית ביותר בערב לטעמי. הטרטר הונח על קציפת איקרא , העשבים הפריכים היו עלי תרד.
הדג צרח טריות , וכבר היה פה ויכוח על טרי- אז אני מודיעה קבל עם- טרי. טרי. טרי.המנה הוגשה עם משולשי לחם כפרי שלא נגעתי בו כדי לא למהול את הטעם המופלא הזה ולא במעט .את המנות הראשונות ליווה פרוסקו קאווה מבעבע איטלקי חביב ביותר.
מנת ביניים לבחירה בין שתיים (לקחנו אחת ואחת):ניוקי תפו'א, חמאת מרווה ויין לבן, ברוקולי אורגני וכמהין שחורות לבין לינגוויני כמהין שחורות,3 שרימפס וקרם שמנת פרמזן ותרד טרי. הניוקי- מנה שאני לא נוהגת לקחת במסעדות היה מושלם אבל הלינגוויני , הלינגוויני !היה השיחוק המטורף השני של הארוחה. מנה מושלמת. את מנות הביניים ליווה יין איטלקי לבן- "סקארבצה", יבש במידה ונעים לשתיה.
לעיקרית ניתן לבחור (ושוב לקחנו אחת ואחת) צלעות טלה, ירקות אביב צלויים, דמי גלאס טלה ועשבי בר, קליפות הדרים וכמהין שחורות, שזו המנה היחידה שלא חלקנו. רק אכלתי לו את הירקות. הוא אמר שהצלעות היו נהדרות.(נראו כך) לבין פילה דג ים, (לברק כמדומני)פירה תפו'א ומחית כמהין, קציפת סרטנים ואספרגוס. במילה אחת-טוב. ובשתי מילים-טוב מאד. ובשלוש?- תוסיפו עוד טוב. עם העיקריות קיבלנו יין ברברה 2012 של יקב רמות נפתלי.
לקינוח, שוב לקחנו גם וגם :כנאפה עם תפוחי עץ מקורמלים, גלידת רום וצימוקים וסירופ ורדים או פנקוטה קפה, קרמבל הל ורוטב אספרסו עם טויל שוקולד לבן
את הקינוחים (המעולים תמיד!) של המסעדה, עושה הקונדיטורית , בשמת,שהיא גם אשתו של השף עודד שוורצבארד והיא כמו בעלה מוכשרת ברמות על.
הגענו ב21:00 , יצאנו ב23:45 . היה ערב מדהים. אכלתי בחיי באי אלו מסעדות, אפילו ממושלנות, הערב אתמול ב1910, לא היה מבייש ועומד בכבוד מול מתחרים כבדי משקל ומדליות.
כתבתי ביקורת על 1910 בימיה הראשונים בנובמבר. קצת חטפתי- מילא. מאז אכלתי במסעדה הזו שוב ושוב. מעולם לא נפלתי.
קראתי את הביקורת הקטלנית (בהארץ?) והייתי בשוק. לשמחתי, לא נראה שהביקורת פגעה במסעדה .
אני חושבת ש1910 היא פרח . שילוב של אוכל נהדר, אסתטיות, אוירה, תשוקה והמון אהבה אמיתית ונקייה ממניירות של אנשים טובים ומקצועיים שעושים עבודה נפלאה.נוסיף לזה עיצוב מתוק להפליא, חמימות תרתי משמע וקיבלנו עונג צרוף.
לסיום ההשתפכות אני יוצאת בקריאה נרגשת- הכניסו את הטרטר והלינגוויני לתפריט. (אפשר גם בלי הכמהין).
אהבתיכם.
אופס... 300 לכל הטוב הזה לאדם. VFM - למותר לציין...