פורום ביקורת מסעדות
נושא: חוויה קולינרית נהדרת בבזאר הטורקי בעכו  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 25/02/2014 | 00:04
3
159
ניצלנו את יום השבת השמשי לטיול בעכו. החלטנו לנסות את סבידה בר שהומלצה כאן בעבר. המסעדה נמצאת בבזאר הטורקי המשופץ שהוא מקסים ומלא אווירה (הרעיון המקורי היה לטייל אבל מרגע שנכנסנו לבזאר הטורקי הבנו שהיום הזה יוקדש לאוכל...). המסעדה עצמה קטנה ומקסימה. ישבנו בחצר האחורית שהיתה שטופת שמש ואפופה בריח משכר מגריל הפחמים.
כפי שכתבו כאן בעבר למסעדה אין תפריט והיא מגישה מדי יום מבחר מצומצם של מנות לפי הדגה שהתקבלה באותו יום.
המנות שהוגשו בשבת היו מנת אינטיאס בגריל שהוגש על תבשיל בורגול ומנה של דגי בורי קטנים מתובלים ועשויים בגריל.
האינטיאס היה מצויין, 2 נתחים גדולים של דג עסיסי בעל טעם נהדר של גריל פחמים. תבשיל הבורגול שליווה אותו היה מצויין גם הוא. גם דגי הבורי היו טובים.
את המנות העיקריות ליוו סלטים טריים: גזר מגורר עם לימון ושומשום שחור שהיה חביב, סלט גרגר נחלים עם אגוזים, חמוציות ופלחי תפוז קלופים (שהיה טעים אבל שמן זית ושום יכלו לשדרג אותו בכמה רמות), סלט סלק חי שהיה טעים ומרענן, סלט שומר, סלט חצילים וגם טחינה ירוקה. הסלטים היו טעימים למרות שהתיבול של חלקם היה קצת משעמם לטעמנו. בנוסף הוגשו פלמידה אדומה כבושה וסביצ׳ה שכלל בין היתר חתיכות אפרסמון והיה מוצלח אם כי בילה בלימון קצת יותר מדי זמן לטעמי וכבר היה קצת עשוי מדי.
את המנות העיקריות ליווה תפו״א שנאפה בגחלים ונטרף על קליפתו.
שתינו סוביניון בלאן  של יקב אשקר, שהיה מוצלח - קליל ופירותי. יין שיראז, גם הוא של יקב אשקר שגם הוא היה טוב ושתי כוסות של בירה טייבה.
אם באים עם ילדים צריך לקחת בחשבון שמגוון המשקאות הקלים מצומצם (אין מיץ תפוזים, קולה וכו׳). היה רק מיץ אשכוליות ובן השנתיים שלנו היה מרוצה בסופו של דבר מתה קר (חליטה, לא תעשייתי).
המסעדה עצמה מאוד נעימה עם שולחנות פסיפס יפים וכלים מקסימים.
ארוחת טעימות שכללה את שתי העיקריות, הסלטים, הסביצ׳ה והדג הכבוש עלתה 130 ש״ח לאדם. היינות נמכרו במחיר סופר שפוי של 25 ש״ח לכוס.
אני לא יודעת אם זה כך כל יום, אבל ביום שבת לא היו קינוחים. כיוון שזה המצב שאלנו אם נוכל להזמין עוד כוס יין ולשבת על פלטת גבינות מהדוכן השכן. נענינו בחיוב וקפצנו לדוכן השכן של גבינות מחלבת גלילי שמייצרת גבינות עיזים מצויינות.
קיבלנו מגש עץ ועליו בחרנו להעמיס קממבר, גבינת תום, גאודה עם בזיליקום, גבינת בורדו ועוד סוג של גבינה בשלה ששכחתי את שמה. הגבינות היו מצויינות והיוו קינוח מושלם לארוחה.
אחרי עוד טיול קטן בשוק של עכו,נפתח לנו שוב התיאבון וחזרנו לבזאר הטורקי לדגום שיפוד שרימפס בקוקושקה שהוא סנק-בר שווה ביותר עם מוזיקה אוריינטלית ואווירה בארית גם באמצע היום. השרימפס היו עשויים מצויין ומתובלים בעשבי תיבול. הם הוגשו בקונוס שבתחתיתו עגבנייה צלויה שהלכה מצויין עם רוטב עשבי התיבול. את השיפוד נשנשנו לצד סנגרייה חמה שהיתה טעימה מאוד. 30 ש״ח לשלושה שיפודי שרימפס. 20 ש״ח לסנגרייה.
לקינוח סופי ביותר הזמנו כדור גלידה בגלידריה אליס שבקצה הבזאר הטורקי. אכלנו גלידת מאסטיקה מצויינת, שעשויה עם שרף של אלת המסטיק. השרף מקנה לגדילה טעם מיוחד ומרענן וגם מרקם ״לעיס״ יותר. היה ממש מצויין.
סיימנו את ביקורנו בבזאר הטורקי מפוצצים אך מרוצים. אין ספק שנחזור.