פורום ביקורת מסעדות
נושא: דלידה - דרושה עוד קצת עבודה עד לנוסחה המנצחת.  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 05/03/2014 | 20:32
2
547
הביקורת המלאה כולל תמונות באתר: http://www.eatingcookingfooding.com/2014/03/dalida...

דלידה היא בר-מסעדת-שוק-לוינסקי ואכן עובר בה וייב של מסעדת שוק, מהסוג שאני אוהבת: אורות חמימים, פרחים צבעוניים, רהיטי עץ פשוטים ומעט תמונות קיר. המקום בהחלט מעוצב באיפוק ובטוב טעם. הגענו שלושה חברים בשעות ערב המאוחרות באמצע השבוע. המקום נראה די ריק אבל ייחסנו את זה לכך שהמקום חדש ועדיין לא מוכר. המלצר שקיבל אותנו היה מהסוג המסתחבק טיפה יותר מדי אבל הקסם של המקום איפשר לי להניח לזה לא להציק לי. כבר כשהתיישבנו הניחו על השולחן צלוחית עם שעועית בובס בתבלינים לנשנוש. רעיון מעולה וביצוע מרשים! בושל למידה הנכונה ופתח לנו את התיאבון. ואז הגיע התפריט והבטחנו לעצמנו שנחזור לדלידה יום אחד בשעות ה - Happy Hour בה כל המנות ב-50%. הבטחנו וקיימנו (על זה בהמשך). הפעם החלטנו לחלוק בקבוק יין וכמה מנות.

יין לבן איטלקי, דואגילו ביאנקו (142 ש"ח) - בשלב בחירת היין השירות השתפר ונעשה רציני אבל עדיין חמים ואדיב. היין נבחר בהתייעצות עם המלצר ואחרי שטעמנו כמה אפשרויות. השתלב טוב מאוד עם הארוחה.

מינוט סטייק ושפצלה בחמאת מרווה ויין לבן (75 ש"ח) - זכור לי יותר השפצ'לה הטעים והנעים מאשר הבשר עצמו שהיה חביב אבל לא מעבר.

רייט - שפונדרה בבישול ארוך וחסה כבושה (39 ש"ח) - כותבי ביקורת לפניי המליצו בחום על הרייט. למעשה רק כשהגענו למסעדה הבנתי שמדובר ב-Rillettes, מנה ראשונה צרפתית קלאסית של בשר (בד"כ חזיר, ברווז או דגים) מבושל ארוכות בשומן של עצמו, נטחן טחינה גסה עם השומן ומוגש בצורה דומה לפטה בטמפרטורת החדר. המנה אמנם הייתה לא רעה אבל מעט אכזבה אותי בטעם ובביצוע. כנראה העובדה שהשתמשו בבשר בקר ולא חזיר או ברווז פחות החמיא למנה הקלאסית. החסה הכבושה היתה טאצ' נחמד אבל הפכה את כל המנה להיראות סמרטוטית משהו. נקודה לחיוב היא שהיא הגיעה עם כמה פרוסות לחם ולא היינו צריכים להזמין מנת לחם בנפרד.

כנאפה עיזים וטלה: מאפה שערות קדאיף, כתף טלה קצוץ וגבינת עיזים (49 ש"ח) - מנה עם פוטנציאל גבוה אבל ביצוע לא מדוייק. חסר איזון בין הטעמים ויצא מתוק מדי, מה שהחביא את הטעם העז של הטלה. מקווה שעם הזמן המנה תשתפר.

סמבוסק זנב שוק בציר של עצמו בתוספת קרם פרש (39 ש"ח) - הסמבוסק ממולא בשר וקרם פרש לצידו - טעים. הרוטב - פספוס, משהו לא הסתדר שם.

רביולו שרימפס ברוטב סרטנים וירוקים (45 ש"ח) - המנה המוצלחת של הערב, שהכילה שלושה רביולי ממולאים בשרימפס, חלמון ביצה, רוטב סרטנים מעולה ותרד. הייתי רוצה לראות את שאר המנות ברמה של המנה הזאת.

פפארדלה מיטבול - פסטה שנעשית במקום ברוטב עגבניות פלפלצ'ומה ופרמז'ן עם כדורי בשר (45 ש"ח). הפסטה עשויה טוב, הרוטב וכדורי הבשר היו טעימים אבל קצת סתמיים.

טארט שקדים ושוקולד (28 ש"ח) - סביר.

תוך כדי הארוחה קיבלנו על חשבון הבית סבב שוטים של וודקה שמכינים במקום עם אפרול. פינוק חמוד וכייפי.

סה"כ עיקר החוויה היה מבחינתי האווירה במקום. המנות באופן כללי דורשות עוד עבודה. הרעיונות שם אבל הביצוע מוריד מאיכות התוצאה. חשבנו שבשעות ההנחה הסעודה משתלמת הרבה יותר ולכך שווה לחזור.

תאריך הביקור: 3 לדצמבר 2013

כחודשיים לאחר מכן חזרתי עם חברה בזמן ה-Happy Hour להינות בעיקר מהאווירה ולראות אם חל שיפור. הגענו למקום שהיה כמעט ריק והתיישבנו בשולחן קטן ליד החלון. האווירה, עדיין קסומה. כל כך נעים וכיף לשבת. כשהגיעה צלחת של השעועית בובס הייתי מדושנת עונג.

הזמנתי קוקטייל פונטש ברלין: יין לבן,וודקה דלידה ,מיץ לימון טבעי, סודה, פרי העונה (32 ש"ח) - היה מרענן, מושקע ומשכר. המשכנו בכמה מנות קטנות. התלבטנו בין שתי מנות הסרדינים ובהמלצתו של המלצר לקחנו את מנת הקרוסטיני סרדינים: קרוסטיני, סרדינים כבושים, פלפלצ'ומה ולימון כבוש (21 ש"ח לפני 50% הנחה). הגיעו במנה שני פילטים של סרדין כבוש על טוסט שעליו ממרח פלפל חריף. הטוסט היה טיפה יבש אבל מנה טעימה שפותחת תיאבון.

טרטר דג ים: צנונית, צ'ילי,עגבניות שרי,בצל סגול ,ציפס במיה ויוגורט עיזים (39 ש"ח לפני 50% הנחה) - היה יותר כמו סביצ'ה בסגנון שלו. צ'יפס במיה משום מה נשכח ולא הופיע בצלחת שלנו והמנה הייתה לימונית, טרייה אבל קצת צפויה (אולי בגלל ששכחו את המרכיב שהיה אמור לעשות את הטוויסט המיוחד).

לקחנו שוב את המנה המנצחת מהארוחה הקודמת: רביולי שרימפס (49 ש"ח לפני 50% הנחה) והפעם לצערנו המנה היתה נפילה. המילוי של הרביולי היה "פישי", טעם לוואי מוזר שהעיב על המנה. בגלל שמדובר במנה קטנה, אחרי שטעמנו לא נשאר הרבה, ולכן לא היה טעם להחזיר. בכל זאת היינו מאוכזבות. כשהמלצר לקח את הצלחות שיתפתי אותו באכזבה שלנו והוא אמר שיעביר את ההערה הלאה. לא קיבלנו התייחסות מעבר לכך.

בשלב זה לקחנו את הקוקטייל +1, אפל שולר: יין מבעבע, תפוחים סחוט טרי, אפרול, טוניק (33 ש"ח), קוקטייל שונה מקודמו, חזק ופירותי. הרגשתי שיש צורך לאיזו מנה טובה לאיזון והזמנו סטייק טרטר & צ'יפס, איולי צלפים (49 לפני 50% הנחה) - מנה מעולה שנהנינו ממנה מאוד. הבשר היה מתובל כראוי וקצוץ גס עם צלפים, שעועית ירוקה וצנונית. הצ'יפס בסגנון פוטטו בייתי פריך בחוץ ורך בפנים.

לסיום, טארט שקדים ושוקולד (28 ש"ח, אין הנחה על קינוחים), שכחתי שזה הקינוח שהזמנו פעם קודמת וגם הפעם לא התלהבנו ממנו במיוחד. במהלך הארוחה הוציאו לנו שני סבבי שוטים של וודקה דלידה עם אפרול, משהו קטן ששידרג את החוויה. יצאנו בחשבון של כ-80 ש"ח כל אחת ואחרי שעתיים ישיבה, אכילה ושתיה, הרגשתי בקשר לדלידה התחזקה - זה מקום שאני רוצה לחזור אליו, כי כיף ונעים לשבת, יחד עם זאת, כדי להגיע לנוסחא המנצחת צריך לשים עכשיו דגש גדול יותר על איכות המנות והעלאת הסטנדרטים. אני רוצה לדעת שאם מנה טובה, היא תמיד תצא טובה, ואם משהו יתפקשש לא יגישו לי אותה. מאחלת לדלידה להגיע למקום הזה שגם כיף לשבת וגם להתענג על כל ביס.

תאריך הביקור: 11 לפברואר 2014