פורום ביקורת מסעדות
נושא: הסדנא -הדיסוננס הירושלמי בארוחה אחת   לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 17/03/2014 | 11:44
27
1119
אנחנו מאוד רוצים לאהוב את המסעדה הזו ולפרגן לה.   יש בה הרבה דברים שממש נהננו מהם -  עיצוב נעים,  אווירה טובה,  מוסיקה שיצרה תחושה של וויב טוב.
המלצרים היו חמודים  ממש (שרתו אותנו  לפחות 3),  אבל בשורה התחתונה -  הביצוע חורק,  ואם יצאנו בתחושה מעורבת,  ולראשונה מזה כמה שנים החזרתי מנה למטבח-  זה אומר משהו.

ההתחלה דווקא היתה מבטיחה-  ניסיתי להשיג מקום  במחניודה אבל כנראה שכל כך עמוס שם שהאפליקציה של הזמנת המקומות התפוצצה בצחוק (מטאפורית כמובן).
ויתרתי  וניסיתי בסדנא-  יש מקום,  ואפילו  לשעה שרציתי (הגבלת זמן של שעתיים נראתה לי סבירה לגמרי). קראנו את התפריט באינטרנט  והתרשמנו לטובה.

בשעה הנקובה הגענו למקום,  מארחת חביבה מייד הושיבה אותנו  במקומות  שהזמנו,  קיבלנו  בגט  קטן חתוך עם שמן זית  ובלסמי (בלסמי מצויין אגב),  ו...  הפתעה ! תפריטים שונים  ממה שראינו באינטרנט.  תיחקור המלצר העלה שיש להם אתר אינטרנט  חדש שמשום מה לא מופיע בגוגל,  לא בהתחלה בכל אופן.  לטובת הקוראים  הנה האתר:
http://www.sdnrest.com/#!-/c1mwc
מייד עברנו על התפריט החדש ובחרנו מנות  חדשות, וגם אלכוהול לשיפור מצב הרוח (כי באמת שבאנו לבלות) -  הוא הלך על בירה ווינשטפן,  אני על "קוקטייל מס' 4"  שכלל משהו עם קמפרי וקציפת פסיסלורה.  היה טעים ונדיב באלכוהול (38 ש"ח). בתמונה הקוקטייל שלי,  הלחם ושמן הזית

מנות ראשונות -
הוא בחר בברוסקטות עם רוסטביף (מהספיישלים) -  הגיעו 3 ברוסקטות עם סלט  מעליהן,  סלט של בשר וירקות שהיה חרפרף במידה הנכונה והבחור נהנה מהן מאוד,  רק ציין שחייבים לאכול אותן  מהר כי המיצים מרטיבים את הברוסקטות שמאבדות מהפריכות שלהן.  מנה טובה  ונחמדה.
אני בחרתי ב"פולנטה רכה, מוצרלה טרייה, עגבניות ופסטו" -  הפולנטה עצמה היתה רכה כמובטח אבל תפלה מאוד.  המוצרלה והעגבניות גם הן היו תפלות  ונותן הטעם היחידי במנה היה הפסטו הכפרי והגס שאהבתי מאוד אבל הוא הגיע בכמות קטנה למדי.  ביקשתי מהמלצרית  תוספת של פסטו  ומהרגע שהוא התווסף למנה הכל היה טעים יותר.
קיבלנו ע"ח  הבית  מנה קטנה וחביבה של סלט עגבניות, קרצ׳ופי, זיתי קלמטה, קרוטונים, בזיליקום, ברינזה -  מנה חמודה וטעימה אבל לא מיוחדת.

עיקריות -  לעיקריות חיכינו  חצי שעה,  וגם הן הגיעו רק אחרי שביקשנו  לברר מה קורה עם המנות שלנו.
הוא בחר בקדרת פירות ים ואטריות אודון בקארי של חלב קוקוס כוסברה ובוטנים.   מנה עשירה בטעמים וטובה סכה"כ,  ועדיין  לא הצליחה להלהיב אותו.  נתן לה את הציון 7,  וטען שהצלחת לא מתאימה למנה ובכל מקרה הגודל שלה לא מצדיק את המחיר הגבוה (שמשום מה לא מצויין  באינטרנט -  אבל היא עולה 121 ש"ח).  צילמנו  את המנה רק כשסיים לאכול  ומאס במה שנשאר,  אבל אפשר לראות את הצלחת.
אני הזמנתי פפרדלה טריה עם פטריות, יער, שמפיניון, פורטובלו, רוטב שמנת כמהין ופקורינו.   הטעמים הבסיסיים  של המנה מצויינים -  יש בה בצל מקורמל  לכדי שלמות  וזה משתלב נפלא עם הפטריות והכמהין,  ולכן התבאסתי  לגלות להמרקם של הפסטה מוזר מאוד.  היתה בה קשיחות מסויימת,  והמרקם של העלים לא היה חלק אלא מחוספס.  אני מכינה פסטה בבית,  ולכן אני מעיזה לנחש שהם העבירו אותה במכונת הרידוד מהר מידי מה שגרם לעלים להתעוות ולקבל גימור מחוספס של בצק שנמשך ולא רודד כהלכה.  אני לא מומחית גדולה,  אבל זה הניחוש שלי -  צילמתי  עלה אחד של פפרדלה כדי שתוכלו לנסות ולהתרשם מהמרקם הקשיח  והמוזר.
אבל זה לא היה הכל.  אחרי 2 ביסים,  לקחתי  ביס מהחלק השמאלי  של המנה והופתעתי מתחושת מליחות  עזה מאוד -  אפילו בשבילי,  שקשה להתקיל אותי  עם מלח  כי אני מתמודדת ברלות גם עם דברים מאוד מלוחים.  נתתי לבחור לטעום חלק מהפסטה מאותו אזור של הצלחת  והוא עיווה את פרצופו ושאל למה אני חורכת לו את בלוטות הטעם עם המליחות המטורפת הזו....  לראשונה מזה כמה שנים (אני רוצה לכתוב לראשונה בחיי  אבל לא רוצה להתחייב) קראתי למלצרית  וביקשתי להחזיר את המנה למטבח,  ציינתי  מהו האזור הבעייתי  וביקשתי שהשף יטעם.  
המלצרית חזרה,  אמרה שהשף טעם והודה שהמנה מלוחה ושהוא מצטער ומה אפשר להכין לי במקום.   הייתי על סף המלאות וידעתי שלא אצליח להתמודד עם מנה עיקרית נוספת,  ולא רציתי  לאכול לבד ולכן ויתרתי בלי תחושת מירמור.  על המנה הזו לא חוייבתי.

כשהגיע זמן הקינוח קיבלנו ע"ח הבית  "גלידה אמריקאית"  -  זילוף גלידה טעימה (אבל לא רכה -  דווקא יתרון בעיני),  עם בוטנים,  שוקולד צ'יפס וברס -  היה נחמד ולמען האמת סגר לי את הפינה של הקינוח,  אבל שוכנענו  להזמין את הקינוח החדש שלהם -  דום שוקולד (לא זוכרת את השם המדוייק) -  קינוח מצויין,  כדור שוקולד ממולא במוס רך  ובתוכו קרמל מלוח,  מנה שאהבנו מאוד.

כשהזמנו חשבון גילינו בו טעות -  חוייבנו על אמריקאנו שלא הזמנו  ולא שתינו...
לאחר התיקון החשבון עמד על 350 ש"ח -  פעמיים שתיה אלכוהולית,  2 ראשונות,  עיקרית אחת יקרה  וקינוח.

האם נחזור ?  יתכון,  אבל רק אם נהיה בסביבה,  לא במיוחד.