פורום ביקורת מסעדות
נושא: צהריים בטאיזו - תענוג  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 19/03/2014 | 19:17
16
998
הגעתי תל-אביבה באופן בלתי מתוכנן לפגישה קצרצרה, ומצאתי עצמי בעיר בשעת צהריים. בן משפחה צעיר, שעבד במטבח או שניים בעיר, הסכים להיפגש איתי לארוחה, והציע את טאיזו, ואני קפצתי על המציאה.

גילוי נאות: הצעיר עבד בעבר עם יובל בן נריה, מכיר חלק מצוות המטבח  ואוכל בטאיזו די הרבה. משום כך, קיבלנו מנה ראשונה, קינוח ומזיגה נוספת של יין ע"ח הבית.

בפורום עלו כבר דיווחים על טאיזו, ונכתב רבות על העיצוב והאוכל, לכן לא אכנס לפרטי פרטים שכולנו כבר קראנו.

העסקית של טאיזו עולה 89 ₪ וכוללת 2 מנות ראשונות ומנה עיקרית אחת לסועד. עם המנה העיקרית מוגשת קערת אורז לבן. כפתיח מוגשת קערית חמוצים הכוללת מלפפונים, טופו וג'ינג'ר.

ישבנו על הבר. השירות היה מצויין ומקצועי, והברמן היה בקיא בתפריט. קיבלנו את הקונוס המוכר של טאיזו - קונוס קטן עשוי אורז, עם טרטר ילוטייל, קציפת סויה וטוביקו ירוק. טעמים עדינים ומאוזנים, שהיוו פתיח נפלא לארוחה, מלאו את הפה באוממי והכינו את החיך לבאות.

חלקנו 4 מנות ראשונות שהשותף שלי לארוחה הזמין (פירוט המנות מתוך התפריט באתר המסעדה):
סשימי סלמון, פרחי מלפפון, גרגר נחלים, ביצי דג דאון ושמן ווסאבי. מנה רעננה וקלה, שהתאימה לצהרי יום שהתחיל מוקדם.
ירקות סיניים - פטריות אויסטר, פאק צ’וי, למון גראס, שי מג’י, רוטב פטריות (תוספת 10 ₪ לעסקית). ירקות טריים שעברו בישול קצרצר, ונותרו פריכים. מנה שעיקרה חומרי
   גלם נהדרים.
כרוב סיני ממולא- 2 יח' של כרוב סיני ממולא בבשר שפונדרה, פלפל לבן, אניס, למון גראס,  פיס סוס ואבקת בוטנים. מוגשים על מצע איטריות.
נמס ממולאים בטטה לבנה, שרימפס, קולורבי וזוקיני (תוספת 20 ₪ לעסקית) - 2 יחידות שמוגשות עם עלי חסה, עלי בזיליקום ירוק וסגול, בצל ירוק ועיגולי צ'ילי (בהם לא
   נגעתי, כמובן ). ויתרנו על גילגול הנמס בעלי החסה, וגלגלנו אותם רק בעלי הבזיליקום. מה אגיד? עונג פריך מבחוץ ונמס בפה מבפנים.

קיבלנו ע"ח הבית מנת רוק שרימפס עם יוגורט טילקוט, תפוחי אדמה, כורכום, אפונה וקשיו מקורמלים (מתוך תפריט המסעדה ברשת). כדורי שרימפס מטוגנים בטמפורה (הזכירו לי סמוסה), ועליהם פוזר חול תבלינים חרפרף (לחיך שלי) עם טעם מעושן. נכון שאני לא אוכלת ? אז אחרי שסיימנו את השרימפס, לקחתי עלה חסה קטן וטבלתי אותו בחול. כנראה שהיתה טעימה .

גם את העיקריות חלקנו, כמובן:
באטר צ'יקן בקארי עגבניות, עלי חילבה ושמנת מתוקה (כי כולם אמרו שזו המנה שאני חייבת להזמין), וקציצות דגים ברוטב עגבניות, כורכום, קוקוס ומנגו בוסר שהיו אווריריות ומנחמות להפליא. היתה ברוטב חמיצות שבאה לי טוב.

עם האוכל שתיתי שנין בלאן קאב דה סומור (32 ₪) והוא שתה סנסר של הנרי בורז'ואה (44). כשסיימנו את היין, הברמן מילא את הכוסות שוב.

סיימנו את הארוחה עם אספרסו (12 ₪) וסבלה אננס שקיבלנו ע"ח הבית. קינוח רענן שהתאים לבטן המלאה, ואפילו לא הצלחנו לסיים אותו.

שלמנו 304 ₪ מוצדקים לפני טיפ.

שורה תחתונה: חוויה מצויינת, ולא רק בגלל הצעיר הג'ינג'י המוכשר שישב לצידי. לטעמי אחת העסקיות הטובות בעיר, ואין לי ספק שנחזור שנית.