פורום ביקורת מסעדות
נושא: ינשופיייי או: ביקור לילי במטבח לילה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 21/03/2014 | 21:03
10
1007
גילוי נאות 1: מזמן (כאילו, ממש מזמן) לא כתבתי בפורום (למרות שנכנסתי להתעדכן כשיכולתי). כשכן כתבתי בעבר, כתבתי בשם "וגנו" כיוון שאני החצי הנמוך בצמד "הענק וגנו". לאחר מחשבה רבה הבנתי שכאשר כותבים "וגנו" שלא כחלק מהצמד זה נשמע יותר מדי כמו... דברים אחרים ולכן החלטתי לשנות את הניק. אז נעים מאוד  - אני טליה.

גילוי נאות 2: אחד הטבחים במטבח לילה הוא חבר טוב של GoogaF16. כיוון שהייתי שם עם  GoogaF16 והענק (אותה ענק מהסעיף לעיל), ראוי להזכיר זאת, שכן ההיכרות הנ"ל גררה עימה פינוק מסוים.

ועכשיו לענייננו - אז אתמול הערב יצאנו הענק, GoogaF16 ואנוכי לחגוג יומולדת מאוחר (מאוד) ל-GoogaF16 במטבח לילה. איכשהו יצא שתמיד עברתי ליד המקום בדרך למסעדה אחרת במקום, אבל מעולם לא הייתי בפנים. בנוסף, משום מה תמיד כשעברתי שם המקום נראה לי סגור, אז הדבר הראשון שעלה לי בראש כש-GoogaF16 הציעה את המקום זה "תבדקי באיזה שעה הם פותחים בכלל". פתוחים הם היו. השקט שבחוץ, מסתבר, ממש לא מעיד על מה שמתרחש בפנים.

המקום היחידי ש-GoogaF16 יכלה להזמין בשעה הזאת היה על הבר. כתבתי בעבר מה אני חושבת (כאדם מאותגר אנכית) על כסאות בר, ועל הקושי לטפס עליהם, וגרוע מכך - לרדת מהם. עם זאת, החלטתי לחרוג ממנהגי ולהסכים למקום על הבר, במקום להזמין לשעה אחרת, כמו שאני עושה לרוב.

מינוס נוסף במקום על הבר הוא העניין הטכני שבתור בחורה - אין לי איפה להניח את התיק. הרצפה פשוט רחוקה מדי, ובכסאות בר אף פעם אין משענת שיכולה להחזיק את התיק. נתקלתי בעבר במקומות שהתקינו וו מיוחד מתחת לבר (למשל ב"דה באן") וזה בעיני פתרון מאוד יצירתי ונוח, אבל לצערי זה לא היה המקרה במקום הנ"ל. מעבר לכך, העיצוב של המקום היה מאוד נחמד.

אז הגענו למקום, התיישבנו על הבר, ו-GoogaF16 התחילה את הערב בשוט של גלנפידיך (האלכוהול היחיד ששתתה לאורך הערב).  אחרי עיון בתפריט זה מה שלקחנו:

פיקניק גבינות - סנט מור, רוקפור, גאודה ומנצ'גו. בתפריט שבאתר מצוין שהמנה מגיעה עם לחמים ומטבלים, אך זה לא מה שמצוין בתפריט במקום, כך שאת הלחם והמטבלים הזמנו בנפרד, כתוספת לפלטת הגבינות. המנה הוגשה עם כמה תותים טריים, וכל הגבינות היו פשוט מצוינות, אבל הרוקפור כיכבה מעל כולן.

הערת ביניים: כיוון ש-GoogaF16 ביקשה שהמנות יצאו כשהן מוכנות ולא כולן יחד, יצא שכאשר המנה שלי הגיעה GoogaF16  והענק כבר סיימו לאכול. קצת מבאס, אבל לקח לפעם הבאה. אז המנה הראשונה שהגיעה הייתה של GoogaF16:

ניוקי הבית - פטריות ירדן, עגבניות שרי, אספרגוס, קולפניות פרמז'ן וקציפת סלרי. אני אדלג על מה אני חושבת על טרנד הקציפות ואומר שמנת הניוקי הייתה אחת הטובות שיצא לי לטעום, ו-GoogaF16  התענגה על כל ביס. מימי לו טעמתי ניוקי שכ"כ נמס בפה והרוטב הייתה מצוין.

המנה של הענק הגיעה קצת אח"כ:
קלאמרי צרוב על הפלנצ'ה - שומר מתוק, בצל סגול, תרד ולבנה בקר.  התיאור לקוח מהאתר, ואני לא זוכרת שהיה שם שומר, אבל אולי אני טועה. מבחינת הטעמים, זו הייתה מנה ממש מעניינת (במובן הטוב של המילה). הדבר הראשון שחשבתי כשטעמתי את המנה היה שזה מזכיר אוכל של מסעדה מזרחית (משהו עם הבצל, ואולי היה סומק במנה?) אבל אז יש פיצוץ טעמים של חמוץ, מתוק וחריף - הכול בבת אחת.

ולבסוף, הגיעה המנה שלי (לא קיימת בתפריט באתר, אב אני מקווה שאני אזכור הכול):
שרימפס קריסטל - מוקפצים עם ארטישוק, עגבניות צלויות, זיתים וארגולה. בתפריט עצמו לא צוין שיש זיתים במנה, ולרוב זה די מעצבן אותי (בדר"כ כי פתאום אני מגלה דברים שאני לא אוהבת, כמו פלפלים, עגבניות או שמיר, ושם הייתי יודעת שקיימים במנה לא הייתי לוקחת אותה), אבל הפעם השילוב היה מאוד מוצלח. כיוון שאני לא מתה על עגבניות צלויות שאלתי אם אפשר בלי ולאחר בדיקה אמרו שלא. החלטתי לקחת את המנה בכל זאת ומקסימום להוציא את העגבניות. זה כשחשבתי שהעגבניות יהיו שלמות. בפועל הן היו קצוצות, מה שלא אפשר להוציא החוצה - אבל גם לא הרגשתי צורך בכך אחרי שטעמתי את המנה. הן הרגישו מקורמלות מרוב צלייה והוסיפו מתיקות למנה שהייתה בדיוק במקום. דבר נוסף שהפתיע אותי היה שהארגולה הוקפצה יחד עם המנה ולא הונחה טרייה מעל כמו שחשבתי שיהיה, אבל גם את זה מאוד אהבתי. המינוס היחידי של המנה זה שהשרימפס היו מוקפצים מעט יותר מדי, אבל בסך הכול מנה מצוינת, שהייתי שמחה לחזור ולאכול שוב.

אחרי האכזבה הראשונית של GoogaF16 על כך שמנת העוגילידה שמצוינת בתפריט באתר כבר לא מוגשת יותר במסעדה חשבנו לאכול קינוח במקום אחר, אבל אז קיבלנו במתנה (זוכרים את גילוי נאות 2 לעיל?), 3 "סוכריות" שזה בעצם כדורים של קרם ברולה, אגוזי טונקה וקולי פטל. אני לא יודעת מה זה אגוזי טונקה, ולא הרגשתי שום אגוזים במנה אבל היא הייתה כ"כ טעימה שממש לא היה אכפת לי. זה היה בדיוק הדבר המתוק הקטן שהיה צריך בסוף הארוחה, בלי השוק סוכר שמשבש את כל הטעמים שקדמו לה. GoogaF16, לעומת זאת, אומנם אהבה מאוד את המנה אך לא הרגישה מסופקת והרגישה צורך עז במשהו יותר שוקולדי.

סה"כ החשבון (כולל שתייה - שוט גלנפידך, כוס יין אדום מיקב דה קר, 2 קולה זירו וכוס קפה, לא כולל טיפ): ~350 ש"ח.

לסיכום: האווירה במקום והאוכל המצוין בהחלט עושה חשק לחזור. הדברים היחידים שהייתי משפרת זה עניין הווים בבר, והצורך הדחוף בעדכון התפריט באתר - כי אם משהו מסתמך על האתר לפני שהוא מגיע למקום עצמו, צפויה לו אכזבה מהפער.