פורום ביקורת מסעדות
נושא: טעימה מטולוז  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 08/04/2014 | 11:17
5
417
היי חברים,

על אף הורדת נפח הפעילות כאן אני ממשיך לעקוב, וכשיש טיפה זמן (או שיעור קצת משעמם) אפשר גם לכתוב.
טולוז היא עיר שאני אישית פחות הכרתי או שמעתי עליה במובן התיירותי / קולינרי (חוץ מקסולה, כמובן). הגעתי אליה במסגרת טיול עם בית הספר, שזה דבר נחמד למדי. אז הנה כמה המלצות טעימות משם, למקרה שתזדמנו לאזור (ובסך הכל ניראה לי ששווה להזדמן לאזור - אני למשל מאוד מבואס שלא הספקתי להגיע למפעלים של חברת איירבוס ולמוזיאון החלל).

Le Bibent - אחת המסעדות הוותיקות והמוערכות בעיר. בראסרי קאלסי במלוא מובן המילה, עם תפריט שלא ממציא את הגלגל, אבל עושה הכל בדיוק לפי הספר. אסקרגו בחמאת שום, פאטה כפרי גס, מנת צלע חזיר אלוהית, קוד טרי מאודה עם ירקות אביב, מיל-פיי עם תועפות קרם וניל, מוס שוקולד מריר ומרוכז, צ'יפס אלוהיים - הכל היה עשוי בדיוק, אבל בדיוק לפי הספר. יחד עם יין ארוחת ערב כאן יכולה להגיע לאזור ה-50 יורו לאדם (אם הולכים א-לה קארט), או קצת פחות אם בוחרים בתפריט המובנה. המסעדה נמצאת בכיכר הכי מרכזית של העיר, Capitole, והיא יפהפייה.

Le Genty Magre - מסעדה שמצליחה לשלב בצורה מרשימה ביותר מסורות ומנות מקומיות עם השפעות וטכניקות מודרניות. כבד האווז למנה ראשונה הוגש מגולגל בתוך בצק ג'ינג'ר, אספרגוס בציפוי פריך הוגש עם ביצה עלומה ורוטב ברביקיו ביתי. היה גם קרפצ'יו מצוין של צדפות סן ז'ק ומנה של קלמרי זעירים צלויים על הפלאנצ'ה בחמאה, שום ופטרוזיליה, שהתמוססו בפה ללא כל מאבק. מבחר המנות העיקריות פחות הרפתקני, ואני בחרתי בקסולה - מנת הדגל של העיר - שהייתה נפלאה. קדירת חרס עצומה, מלאה בתבשיל ארוך של שעועית לבנה,  פיסות בשר חזיר ובייקון, שני סוגי נקניקיות וכרע של ברווז קונפי. גם אם לא תזמינו קינוח תקבלו עם הקפה מבחר של פטיפורים עבודת יד (ויש גם משעשע חיך). בקיצור - מקום רציני. 50 יורו לאדם, פחות או יותר, בערב, לארוחה מלאה.

Xavier - אחת מחנויות הגבינה הכי טובות בצרפת, ליד השוק המקורה (והמצוין) של העיר. תחנת חובה. לא ניראה לי שצריך להגיד יותר. בין 300 ל-400 גבינות מחלב מלא ולא מפוסטר שמתיישנות לאטן ומדיפות ריחן למרחקים.

ממש ליד חנות הגבינות נמצא Capucin, דוכן הקרפים גורמה החדש של השף Michel Bras, שמעוטר בשלושה כוכבי מישלן (השף, לא הדוכן, כן?). מדובר בגימיק חביב ומרשים מבחינת הביצוע - מעין קונוס של בצק שעובר טיגון ואז ממולא בבשרים, נקניקים, ירקות, דגים וביצים. טעים מאוד, מודרני מאוד, אבל קצת יקר מדי ביחס לתמורה (עד 14 יורו לקרפ לא גדול, אם כי הקרפים הפשוטים יחסית עולים באזור ה-8 יורו).
מעבר לכך לא חסרות אופציות. הצלבת מקורות בין אתרי ביקורות צרפתיים טובים (פודלובסקי, נניח) לבין קצת בלוגים, ילפ וטריפאדוויזר יניבו לכם עוד שלל אופציות מפתות שאנחנו לא הספקנו לבדוק הפעם.

תמונות ועוד קצת מילים, אם מעניין אתכם, בפוסט החדש אצלי באתר.
המשך שבוע מצוין!