פורום ביקורת מסעדות
נושא: כתית - עסקית צהריים (גם לצמחונים) והפתעה בבית  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 17/04/2014 | 04:03
82
2499
הדיווח המלא עם אפילו עוד יותר תמונות - בבלוג שלי

ליום ההולדת האחרון שלי ביקשתי רק מתנה אחת - לטעום את האוכל של מאיר אדוני. זה לא היה בהכרח בגלל "משחקי השף" אלא משהו שרציתי כבר הרבה זמן, עוד כשכתית ישבה בהיכל התלמוד. מקריאת הדיווחים ותיאורי המנות ברשת דמיינתי את הביקור בכתית כמו ביקור במוזיאון - רק שבסוף אוכלים את היצירות. בדיעבד זה תיאור שאינו רחוק מהאמת.

הגענו לשם היום לעסקית צהריים, לאחר שקבענו שבוע מראש. ידעתי שהם לוקחים כרטיס אשראי במעמד ההזמנה ומחייבים 60 ש"ח במקרה של ביטול, וזה נשמע לי סביר לגמרי. שתי שיחות טלפון קיבלתי מכתית, הראשונה ב-10:00 בבוקר בה ביקשו לוודא שאנחנו מגיעים. השניה המפתיעה יותר היתה כשעה וחצי לפני שעת ההגעה שלנו, בה בישרו לנו שספק הדגים שלהם לא עובד בגלל החג ולכן כל מנות הדגים בתפריט לא יהיו. הם סיפרו שהם עושים מאמצים להשיג דגים טריים, אבל נכון לעכשיו זה המצב ורצו להודיע לי. קצת מפתיע שדבר כזה גדול כמו ספק שלא עובד בחג מגלים ביום עצמו. לא הייתי מרוצה מזה אבל הסכמתי בלית ברירה כי קבענו את היום הזה ולא היה אפשרי עבורנו להגיע ביום אחר. בדיעבד שיחה זו היתה מיותרת שכן עד שהגענו למסעדה הושגו הדגים הנכספים, ולבסוף גם לא הזמנו אף מנה שמכילה אותם.

הכניסה למסעדה היא דרך "המזללה" שהיתה רועשת והומה כיאה לחול מועד, אבל מהרגע שנכנסים בדלת של כתית אווירת ההמולה נקטעת באחת ומתחלפת באווירה אריסטוקרטית. מוסיקת פסנתר נעימה מנגנת בחלל השקט והמעוצב, ואף שהמקום לא גדול ניכרת בו ההשקעה וההקפדה על הפרטים הקטנים. משך הארוחה היה כשעתיים, במהלכן השירות שקיבלנו היה ללא רבב. הסכו"ם מוחלף אחרי כל מנה, היין (או המים המינרלים במקרה שלנו) נמזג שוב מיד כשהכוס מתרוקנת וכל גינוני הטקס מוקפדים עד הפרט האחרון. האמת - לא ציפינו לפחות מכתית.

בעסקית הצהריים ניתן לבחור בין ארוחת טעימות של 2 מנות - ראשונה ועיקרית (175 ש"ח) או 3 מנות - 2 ראשונות ועיקרית (215 ש"ח).
בן זוגי צמחוני, פרט שנראה היה לנו בעייתי נוכח תפריט המסעדה - לא פחות מכל המנות מכילות בשר, דג או פרי ים כלשהו, אך באתר המסעדה מופיעה השורה - "ניתן להנות מרוב המנות גם כמנות צמחוניות". בעת ההזמנה הטלפונית ציינו את הפרט הזה, ונאמר לנו שזה יצמצם עבורו את אפשרויות הבחירה של המנות אך בהחלט אפשרי. בפועל - לא היתה לו בחירה כלל. היו בדיוק שתי מנות בתפריט שהיו אפשריות עבורו כצמחוני, מה שאילץ אותו לקחת ארוחת טעימות של 2 מנות בלבד, שזה לא מה שתכננו ורצינו. כששאלנו אם ניתן לקבל מנה ספציפית (שנראתה מעניינת גם אם מורידים ממנה את השרימפס) כצמחונית - התשובה היתה שזה לא מומלץ, וויתרנו. כדאי לחשוב על הסרת השורה המדוברת מאתר המסעדה, או לפחות לציין טלפונית שיש רק שתי מנות אפשרויות לצמחונים.