פורום ביקורת מסעדות
נושא: טאנטי באצ'י ביקור בכורה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 22/04/2014 | 10:41
57
977

[קריית טבעון]

אחרי טיול קטנטנים מקסים של החברה להגנת הטבע בקרני חיטין (סוף סוף הקטנה הראתה לנו שהיא יודעת ללכת גם על סלעים ולא רק על הגרניט פורצלן של הקניון) חיפשנו מקום נטול מצות שקרוב לצומת גולני [20-25 דקות נסיעה] ומה שקפץ מיד לראש היא טאנטי באצ'י בקרית טבעון. על אחת כמה וכמה שקראנו שהמקום ידידותי לילדים.

בקשר לאוכל  - פיצה שהאישה חשקה בה היתה חסרה, אז פיצה לא יצא לנו לטעום שם. מה שכן טעמנו זו מנה אחת של פסטה (רביולי רוקפור ואגסים) מנה אחת של ניוקי (בתוספת ראגו) ומנה אחת של ריזוטו, מהספיישלים של אותו יום, שמה שאני זוכר ממנה זה בעיקר ערמונים והאישה אולי תזכור עוד.

כל שלוש המנות בלטו באיכות של הביצוע. הניוקי היו מנה מושלמת לחסרי שיניים: מתפוגגים בפה בלי ללעוס אותם בכלל. הבצק של הרביולי היה בדיוק בעובי המתאים ביחס למילוי. המרקם של הריזוטו היה מצויין ונעים. הבשר היה רך ומוצלח. מבחינת איכות הביצוע הכל היה ללא רבב.

מבחינת הטעם - היה סביר, אבל לא משהו מעבר. הרביולי היה המוצלח יותר מבין המנות. הריזוטו היה נחמד אבל קצת משעמם. היה חסר לי בו משהו שירים אותו מעבר ל"סתם" ריזוטו. הראגו היה הפחות מוצלח. לא יודע מה הוסיפו לבשר, עלה תבלין כלשהו או משהו אחר, שנתן לו טעם לואי מעט חמצמץ שקצת הרס לי את ההתרפקות על העומק של הטעמים שאני מחפש בבשר בבישול ארוך.

לקינוח המנה שהכי משכה את העין היתה טארט שקדים אגסים שלהם שהבנתי גם שהיא מאד מבוקשת שם. כאן דווקא הטעם של המילוי היה מעולה בזכות השילוב המוצלח ודווקא הבצק נפל בביצוע: הוא היה אבקתי וקצת מתפורר ונראה לי שלא זו היתה כוונת המשורר.

בכל הקשור לילדים אין תלונות: המקום מציע סלסלה ענקית עם בובות ומשחקים קטנים שהעבירו לקטנה את הזמן בכיף. ככלל היה נעים לשבת שם.

למרות שהמסעדה זוכה לשבחים מקיר לקיר בפורום השתדלנו להגיע עם רמת ציפיות מתונה. התחושה שאחרי היתה שלמרות רמת הביצוע הגבוהה, ולמרות שהיה סביר מבחינת הטעם, לא מצאנו שם איזה עונג טעמים שיצדיק נסיעה מיוחדת מהמרכז.

למישהו שגר בצפון זו כנראה אחת האופציות היותר ראויות לאכול אוכל בסגנון הזה, אבל סתם ככה כתשובה לקרייבינג לפסטה טובה - עדיין סולה היפואית היא אצלי מספר אחת. הטעמים שם מאד מעניינים ומיוחדים, שזה מה שבעיקר חסר לי בביקור בטאנטי באצ'י.

אם נחזור? אם נהיה באיזור אני לא פוסל, אבל גם בטח לא מוצא את עצמי רץ לשם.