פורום ביקורת מסעדות
נושא: פופינה - נווה צדק תל אביב  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 03/05/2014 | 10:10
28
1530


ארוחת ערב של אמצ"ש, הגענו די מוקדם במונחי המקום לכיוון השעה שמונה והושבנו במרפסת הנעימה, לא לקחנו בחשבון שדי חשוך שם, מתאים לאווירה "רומנטית", קצת פחות אם רוצים להגניב תמונה פה ושם של המנות.
החצר התמלאה בהדרגה והשפה השלטת ללא שמץ של ספק הייתה צרפתית, פה ושם אנגלית, מין תחושת חו"ל תיירים דיפלומטיה "מחזיקי בית מצרפת בתל אביב" כזאת, מצד אחד נחמד מאוד על רקע המטיילים הרבים העוברים על רחוב שבזי המקסים, מצד שני אני בהחלט חושב שיש בתופעת "מסעדת חו"ל" גם סוג של מראה די עצובה לשקף מה קורה ברמת המחירים כרגע בארץ.

"ראשונות" –
המלצר הזכיר מנות דגל שהם חובה לקחת כשמגיעים לפופינה בפעם הראשונה, זרק לחלל האוויר  ומשום מה לא פיקט, אוקיי בסדר, די ברור מה הן, הסתדרנו.. משום מה מנת הרולים אווז נפקדה מהתפריט, קצת הרס התוכניות והיה לי די מוזר שהמלצר לא ידע על איזה מנה אני מדבר, לא נורא.  

פיצת פירות ים – דיסק דק מאוד של בצק עם דיו שחור, על זה קרם גבינת עיזים טעים וקצת "גבינתי חריף", התחלה טובה מאוד.. כל הסיפור הוא שלטעמינו פשוט היו שם מעט מידי פירות ים, לקחו שרימפס טוב מאוד וחתכו פיסות, גם סקאלופ כנראה, נגיעות טובות מאוד של טעם, פשוט "צעק" לנו מהצלחת החוסר במשהו מסעיר יותר בכמות וב"בשרנות" של פירות הים, כמו שכתב פעם שגיא כהן על המקום, היה בהחלט מעט מידי מחומר הגלם החשוב והעיקרי ובמנה הזו זה בלט במיוחד.
שלא יובן לא נכון, בהחלט מנה טעימה ומוקפדת אבל לחלוטין לא כזו שנזמין שם שוב אם במקרה נגיע לשם בעתיד, במיוחד ב 78 ש"ח, לטעמי התימחור למנה מאוד לא ראוי.

המבורגר שרימפס – פשוט מנה נפלאה, באן קטן יחסית ועדין לכל אחד, קציצה חלבונית נקשרת של שרימפס קצוץ, איולי עדין מצויין שהיה כנראה קצת יוזו ועוד ממוטיב הדיו, אני חושב שגם עירית קצוצה ועוד כמה נותני טעם מעניינים הסתתרו עם השרימפס, עונג טעים ביותר שממש לא יוצא לי לפגוש הרבה במסעדות, תודה לשף קמחי  גם הצ'יפס בטטה ספוט און, דקיק דקיק דקיק, לא משומן מידי וטעים ביותר. איזה כיף כשפוגשים במסעדה רעיון כזה, גם טעים מאוד וגם מאתגר לעתיד בבית. מחיר המנה 58 שח, לקחת בחשבון שהמנה בגודל סביר מאוד כראשונה אך גם בה לא לצפות לכמות חומר גלם מרכזי "עשירה", זו בהחלט מנה שהרעיון ומשחק הטעמים מסביב הופך אותה למשהו מיוחד באמת, אבל כן היינו שמחים, כרגיל, ליותר ממנה ביחס למחיר הלא עדין לחלוטין.. אבל שוב המנטרה הקבועה, זו המציאות פה ובקטע הזה אני לא חושב שפופינה, לבטח ביחס לרמה, חורגת מהמסגרת הכללית של מחירים בהשתוללות שיש כרגע.

טרטר ג'ין טוניק – אני מאוד אהבתי את המנה הזו, זוגתי הרבה פחות, לטעמה הטעמים היו "מודגשי ים" ומלוחים מידי, אני מאוד מתחבר לימיות הזו, הטוביקו עשה את זה בעיקר, בהחלט היה אפשר למתן מעט המליחות אבל לי זה היה כמעט "ים מושלם" בפה לסוג כזה של מנות קוביות דג חי כבוש, בהחלט מנה נושכת. הדג היה כמעט בטוח קוביות קטנטנות חתוכות היטב של מוסר ים ש"נשאר" מצורת החיתוך של הפילה במנה העיקרת הנדיבה ללא ספק, נראה שנתח יפה של החלק העבה הולך למנה העיקרית (המעולה) וכיוון הזנב הול למנת הטרטר, סתם "ניחוש" אבל יופי של ניצול פילה שלם לשתי מנות טובות מאוד.
הנון היחיד מבחינתי במנה מעבר לטיפ טיפ סידור המליחות, זה להפוך את קוביות הג'לי ג'ין וטוניק למשהו אולי גם קצת לימוני ונושך בטעמים עוד יותר, היה לי מעט אנמי בטעם. המחיר ? 68 ש"ח..

נסכם קטגוריית הראשונות\בינוניות הבעייתית משהו, טעמים נהדרים, באמת, מנות שמצביעות על כישרון גדול של השף, תמחורים מאיימים יחסית, אני בטוח שאם התמחורים של סוג המנות הראשונות הקטנות יותר האלו בפופינה, היו עדינים וכן גם משמעותית ראויים יותר, סיכום הביקורת היה מעולה בצורה שלמה ולא "חלקית", ועל הדרך גם הייתי שמח להפוך מקום כזה למסעדה מועדפת ו"זמינה" יותר.

המנות העיקריות, לפחות מה שניסינו כמובן, היו סוג של הפתעה גדולה ועוררו רושם כמעט כאילו במעבר מראשון לעיקרי, כמעט והגענו למסעדה אחרת, לא בסיגנון וברמה, אלא בנדיבות ובתמחור.

מוסר ים על ריזוטו אורז אסור – לא יכול להגיד שמדובר במנה מורכבת במיוחד, אבל היא בהחלט היממה לטובה את זוגתי. הכל עשוי פרפקטו, עור הדג, הבשר, הריזוטו בטעמים עמוקים של הציר והגבינתיות, קרם פרש סלק מסביב, פטריות יער, אנחש קצת נגיעות שמנים מבוסמים, שאפו גדול..
ובעיקר בעיקר – חתיכה נאה מאוד של מוסר הים מהצד העבה של הפילה, פגשתי מנות חיוורות של מוסר ים קמצניות בהרבה שעלו די קרוב ל 128 ש"ח של מנה זו (ע"ע המנה שממש לא התלהבתי ממנה בעבר במאראבו, המנה בפופינה היא בית ספר לאיך עושים את זה נכון..).

לברק שלם וירקות שורש – מעולה ! מי שעובד בפס הדגים של פופינה, סחתיין עליכם. אומנם דג של המון עצמות, שלם ויפה על צלחת יפה, דקה וארוכה.. עכשיו אני שם לב שהיו שם חמציצים בכמות בהחלט "חמצמצה" למעלה, הרגיש לי גם קצת כמו טעמי כוסברה כאלו, קוביות ירקות שורש בטופלו מושלם, כנראה חליטה וגם צריבה ולכו תדעו אם גם קצת חמאה, שילוב שבהתחלה אומרים אוקיי, די מפתיע, אבל הכל מתחבר למנה שבאמת אהבתי, גם התמחור לטעמי מאוד הוגן לרמה ולהשקעה, 118 ש"ח.

לקינוח התחלקנו על סופלה השוקולד עם גלידת עוגיות – עוד מנה בהחלט טובה שסגרה נפלא את הארוחה, סופלה כהילכתו ללא שמץ של ספק, טעמי קקאו מוצלחים מחומרי גלם טובים, גם הגלידה בהחלט מהמוצלחות שפגשתי במסעדות, לחלוטין מרקם טוב ולפחות מרגישה כאילו לא עברה פקוג'ט (למרות שאף פעם אי אפשר להיות בטוחים בזה), סוג של "רעה חולה" שאני לא אוהב בגליגות של מסעדות רציניות, מחירה של המנה הוא 48 ש"ח, אופייני לגמרי לשוק כרגע.

ליווה את הארוחה בקבוק מוצלח של ווברה צרפתי משנת  2012 , אהבנו אותו מאוד, נפתח עין בחנויות, אין ספק שכמה כוסות ממנו עזרו מאוד להרגיש שמחים ומרוצים בסופה של הארוחה וכמו שדיסקסנו בעבר, כשיש יין בסביבה ובמיוחד כשהוא טוב, זה נותן בהחלט פוש די משמעותי למידת ההנאה שלנו גם מהאוכל.
היין עלה 175 ש"ח, סה"כ תפריט היין שם לא מציג אופציות רבות מהתחום הזול בינוני, אבל אני בטוח שמומחי היין כאן יכולים לנתח הנושא בצורה טובה הרבה יותר. בהחלט נראה תפריט מעניין ומגוון ואני מקווה גם שיצא לנו לנסות את הבר יין הקטן (קטנטן?) שפופינה פתחו כמה צעדים מהמסעדה, נראה מקום מקסים.

לסיכום (אפשר לנשום לרווחה עוד מעט מסיימים..) כמעט 700 ש"ח כולל היין ולפני התשר. זו הייתה ארוחה מצויינת מבחינתנו, ללא ספק, מאוד מכבידה על הכיס, גם על זה אין ספק. אני לא יכול להגיד שזו ארוחה ספקטקולרית עם אוכל יצירתי או מושקע ברמה שלא נראה או יראה במחוזותינו, זה לא, אני די בטוח גם ששף קמחי עבד קשה כדי לייצב תפריט שלא ייפול למלכודת ה"אובר סופיסטיקייטד", לי אולי זה קצת חבל, אבל לבטח זה מביא לשם הרבה לקוחות שלא מתחברים לרעיון הנועז ומעניין מידי.
אבל בהחלט לציון אירוע מיוחד אני חושב שראוי מאוד לבדוק את המקום לפחות פעם אחת, למרות ששוב ושוב אני מזכיר, ברור שסוג האוכל "פיין דיינינג" ביחס לרמת המחירים לחלוטין לא יתאימו לרבים בארץ. מצד שני אני חושב שזו גם לא רק "מסעדת פודיז", יש שם איזון נכון יחסית בתפריט והמנות העיקריות היו הפתעה מצויינת ביחס לעלותן.
אני גם סקרן ביחס למנות הסטייקים, יש אופציות כמו פריים ריב, אנטריקוט וסינטה כולם "על העצם" לפי משקלים, כמעט "מקום של בשר הסמוכה" המלצר המליץ מאוד ואפילו הגזים קצת בניסיון לדחוף לכיוון, כי "מיישנים בעצמנו בחדרי קירור מיוחדים" (אגב מעריך את זה מאוד, שלא יובן לא נכון), אבל לקחת בחשבון שבמחירי איזור 44 ל 100 גרם ומנות שמתחילות בסביבות חצי קילו, מדובר בעיקריות יקרות הרבה יותר ממה שלקחנו, סה"כ שמחנו בהחלט על הבחירה אבל בשלב הזה אני סקרן בהחלט לגבי רמת הבשר שם.