פורום ביקורת מסעדות
נושא: ניו יורק- כמה רשמים קולינריים  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 06/05/2014 | 18:51
15
583
חזרתי מביקור בארה"ב שכלל בתחילתו את ניו יורק.
מדובר בגן עדן לחובבי האוכל. כל  כמה מטרים יש מסעדה/ בית קפה/ פיצריה/ מקום שמגיש אוכל.
לצד מקומות טובים שהייתי, חוויתי גם נפילות. מי שחשוב לו האוכל- כדאי שיבדוק ויתכנן לפני. הנה כמה רשמים מהאוכל (הדיווח המלא על ניו יורק- בבלוג).

אחלק את הדיווח ל-3 : רע, בינוני וטוב.

נתחיל עם הרע

- ארוחת בוקר במלון הולנד (http://www.hollandmotorlodge.com). ההיכרות הראשונה עם הקולינריה האמריקנית היתה בבית המלון, שם חיכתה לנו מדי בוקר ארוחת בוקר שכללה  דונטסים, מאפים שונים עתירי סוכר ושומן, רול קינמון, דגנים  וקרואסונים. בצד עמדו להם מבוישים ומחכים שמישהו יגע בהם- פירות.  אמריקנים רבים העמיסו על הצלחות 3-4 מאפים. פלא שהם כאלה שמנים

- נפילה נוספת וכואבת לא פחות, חווינו במסעדה כשרה בשם  "פיין אנד שפירו"  - הסמוכה לסנטרל פארק. חבר עימו טיילתי הוא שומר כשרות. גם הוא כנראה לא ידע מה מצפה לו.
    המבורגר שהזמנו היה הרבה מעבר לוול דאן והזכיר בטעמו סוליית נעל (4 המבורגרים שכולם היו סולייה!), קינוח שהוזמן בשם "עוגת שוקולד ב7 שכבות" התגלה  כחסר טעם וגרוע מעוגות הבית הכי זולות שיש בארץ (דוגמת עוגות של אחווה או  גפן למי שמכיר), ו"שטרודל תפוחים" היה  בלתי אכיל. לשומרי הכשרות יש לא מעט אופציות בניו יורק, אך לא זאת.

-   מסעדה  אחרת היתה guilty goose  אשר ממוקמת ברחוב 23 בשכונת צ'לסי  מדובר בביסטרו אמריקאי. ביחד עם המלצת המלצרית הזמנו פיצה brie figs- פיצה עם תפוחים, גבינת ברי, תאנים ו"נגיעות דבש" (14 דולר). למה במרכאות? כי נגיעות הדבש היו ים של דבש שגרם לפיצה להיות בלתי אכילה. חוסר העידון חגג.

-   עוד מקום אחד רע הוא הארד רוק קפה (http://www.hardrock.com/cafes/new-york) בית קפה בלב הטיימס סקוור. לקחתי חצי טוסט עם עוף (בגודל משולש פיצה בערך) שהיה בסדר, אבל המחיר שערורייתי – 10 דולר! כמעט מחיר של ארוחה במסעדה טובה

בינוניים:

-  פלאפל – בניו יורק יש כל כמה מטרים עגלה עם אוכל.  באחד הימים טעמתי מהפלאפל בעגלה של nuts and nuts. הפלאפל היה גדול פריך וטוב, אבל כל המסביב היה פחות טוב - לאפה שהיתה עבה מדי ומעט ירקות חומוס וטחינה לא היה. אני נשאר עם הגרסה הישראלית.  

- בליטל איטלי ביקרנו בקפה רומא (caffe roma pastry) וטעמנו מהטירמיסו ועוגת השוקולד (טובים) וקנלוני ריקוטה מאכזב עם בצק מעט קשה. היה נחמד, אבל ברחוב הראשי (moulberry) יש שלל מסעדות איטלקיות למי שמעוניין

המקומות הטובים:

- פיצות – פיצריות בניו יורק יש גם כל מטר. אכלתי ב- nyc fried chiken ו- brick oven pizza ובניו ג'רסי בשם helenspizza ו- bennytudino (שם אכלתי משולש פיצה הגדול ביותר שראיתי בחיי- משולש בגודל של יותר מ-3 משולשים רגילים). כל הפיצות היו דקות, פריכות ועשירות ברוטב וגבינה. תענוג.  המחיר של  הפיצות בפיצריות בניו יורק זול מאוד-  1-1.5 דולר.

- Elenis- חנות מרהיבה ביופיה בשוק צ'לסי (Chelsea market). אי אפשר להתעלם מהחנות. היא צבעונית מאוד ויש בה  עוגות ועוגיות צבעוניות בשלל צורות- מכוניות, בובות, בעלי חיים, תיקים וכו'.  
      לא צריך לטעום (המחירים יקרים) אבל שווה להסתכל. כן טעמתי מהקאפקייקס שלהם שהיו טובים.

- מסעדת שף בשם ג'ק (jackrestaurantandbar) הסמוכה  לטיימס סקוור, שם אכלתי סטייק אנטריקוט מצוין ובשרני מאוד ופסטה טובה.

לסיכום- ההיצע הקולינרי בניו יורק עצום, אבל לצד הצלחות חוויתי גם נפילות. בהודעות הבאות אכתוב על סן פרנסיסקו, לוס אנג'לס ווגאס שם הייתי בכמה מסעדות מעניינות.