פורום ביקורת מסעדות
נושא: VILA JOYA במקום 22 בין ה 50 הטובות בעולם  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 22/05/2014 | 14:01
13
831
לפני לחודש שהינו שבוע באזור אלגרב בדרום פורטוגל, שניתן לכנותו הריביירה הפורטוגזית. בלי ידיעה מוקדמת גילינו שיש באזור מסעדה בעלת 2 כוכבי מישלן ושמה כאמור VILA JOYA. החלטנו שלפנק לפנק זה אנחנו והזמנו ללא קושי גדול שולחן זוגי לערב לארוחת טעימות (אין משהו אחר) שעלותה לאדם 175 ארו ללא יין. המסעדה עצמה ממוקמת איך לא קרוב לחוף הים האטלנטי ומתפקדת גם כמלון בוטיק יוקרתי. המסעדה עצמה מעוצבת קלאסי/מודרני ועם זאת יש נטיה קטנה לארט דקו.
כמובן זכינו לקבלת פנים כמעט מלכותית עד כדי מבוכה מסויימת והושבנו לאחר כבוד בשולחן מרווח מאד עם נוף לים החשוך.

לפני המנות שבתפריט (המצ"ב) הוגש 3 או 4 משעשי חיך מופלאים: כדורים מצופי שוקולד ממולאים פוא גרא, גביעי גלידה עם גבינת עיזים, קונסומה מרוכז מאד בסיפלונים ואולי עוד מנה שנשכחה. ללכל זה מבחר לחמים ולחמניות שזה עתה נאפו.

אחרי כל זה החלו להגיע המנות של תפריט הטעימות שכאמור ניתן לראותן בתפריט הסרוק. אנו ב 5 שנות זוגיות אכלנו בהרבה מסעדות "ממושלנות" ,כולל האטליה של רובושון בווגאס, ניו יורק ופריז ועוד רבים ומצויינים, אבל ארוחה כמו כאן איני זוכרת וגם בן זוגי בדעתי.

על השרות קשה למצוא סופרלטיבים מתאימים.

המנות הלכו והתעלו על עצמן ממנה למנה ובסה"כ היה היה עונג צרוף  אחד גדול שזכרונו טרם פג גם היום.

הארוחה לוותה ביין מקומי לבן שלהפעתנו בהחלט לא בייש את האירוע ומים מינרלים מוגזים.

החשבון הכולל מעמ ושרות הגיע בעוונותי ל 407 ארו שזה באמת הרבה מאד וקצת מציק למצפון ולכיס, אבל חיים רק פעם אחת ונחסוך בעולם הבא.

עם שובנו ארצה פורמה רשימת ה 50 מסעדות הטובות בעולם ולא התפלאנו למצוא את JOYA במקום ה 22.

מומלץ בחום כמסעדה של פעם בחיים גם למי שאינם אוליגרכים או טייקונים או סתם מנהלי מוסדות פיננסים או חברות ממשלתיות.