פורום ביקורת מסעדות
נושא: מוסיף אכזבה נוספת - על הבר בברסארי  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 03/06/2014 | 15:04
299
גם אני מחובבי מפעלות רותי ומתי ברודו, בעיקר בגלל הדגש על הדיוק ועל השירות יוצא הדופן, והפעם - בשבת האחרונה - לא דיוק ולא שירות. באסה.

היינו שניים על הבר בבראסרי בסביבות 22:00 בשבת בערב. הבר מלא, ובנוהל ברמן אחד משרת את הלקוחות והשנייה מוציאה בונים - כל הערב השניים היו בכסאח לא נעים לעיניים, ובשלב מסוים הברמן ששירת את הלקוחות אמר לברמנית השניה בטון כעוס "תסתמי את הפה". :-\

אבל זה לא העיקר. התיישבנו, החלטנו לחלוק שתי ראשונות בשלב הראשון, טרטר קטן הוא תמיד בחירה טובה - הוא מתובל היטב ועושה כיף בפה. רצינו מנה נוספת והתלבטנו בין השרימפס פרובנסאל הקלאסי למנה מהספיישלים - סלקים עם קרם חזרת ושמן זית. המנה נשמעה מעניינת (בעיקר על רקע מנה דומה בתיאור שאכלנו בבנצי לפני כשבועיים והייתה כיפית ומעניינת). התייעצנו עם הברמן לשווא "שרימפס זה שרימפס", "סלק זה סלק", ובסוף הלכנו על הסלק (והטרטר). עם הטרטר הברמן הציע לנו חלמון ושאל איפה נרצה אותו - אמרתי על הטרטר והוא אמר "אי אפשר, המטבח אוסר עלינו". אז שאלתי מה אפשר והוא אמר "בצד", והוסיף שהמטבח לא ממליץ על חלמון אבל הוא אוהב ומציע. מוזר אבל הסכמנו. ביקשנו מים רגילים.

הלחם שמגיע בתחילת הארוחה הגיע במהרה. המים לא. הברמן היה עסוק עם צמד בחורים לידינו שהתעניינו מאוד בבקבוקי ויסקי יקרים.

כמה דקות אחר כך - אחרי שתי תזכורות - הגיעו גם המים. מבאס.

המנות הגיעו.

הטרטר הגיע בלי החלמון. חיכינו וחיכינו, ואחרי שתיים-שלוש דקות, ויתרנו זמנית ועברנו לסלק.

הסלק היה משעמם. כ-10 ריבועים בינוניים של סלק אפוי ונוטה לרכות, עם שליכטות קטנות של "קרם חזרת" שהומס בכל כך הרבה שמנת שכמעט ולא הורגשה חדות החזרת, אלא בעיקר מליחות לא מוסברת. מבאס מאוד מאוד מאוד.

ואז הגיע החלמון - בתוך מתקן של ביצה רכה בתוך קליפת הביצה, כשהיא שבורה למחצה (ולא על ידי קאטר). זה לטעמי מוזר מאוד, והיה לי גם לא נעים ולא נוח להעביר את החלמון על הטרטר. עם זאת, התגברנו על המבוכה, העברנו וערבבנו והיה טעים כרגיל.

אחרי שסיימנו לאכול התלבטנו בין ראשונה נוספת לקינוח - ביקשנו תחילה תפריט רגיל ואז ניסינו לצוד את עינו של הברמן לשווא כדי לקבל תפריט קינוחים. בשלב הזה הברמן גם עבד על קוקטיילים ומשום מה בחר לעשות זאת לא על הצד שלו של הדלפק אלא באמצע אזור האכילה שלנו, בחירה מוזרה.

בסופו של דבר הצלחנו לקבל תפריט קינוחים. החבר בחר קינוח - פרופיטרולים ואז הברמן לקח את התפריטים, אבל לא פינה את הצלחות של המנות או את הצלחות האישיות. כמה דקות אחר כך, אחרי שהסבנו את תשומת ליבו הוא פינה את צלחות המנות, אבל לא את הצלחות האישיות. ואז ראיתי בזווית העין את הקינוח מגיע לעמדת הברמנים, ואת הראנרית מצלצלת לפחות 3-4 פעמים כשהברמנים לא שמים לב אליה ועסוקים בלדבר ביניהם. או אז פינו מהר את הצלחות אבל שמו לב שלא הביאו כפות - אלה הובאו והקינוח הגיע, החבר שרצה את הקינוח אכל אותו עד תום ולא השמיע תלונות.

אני יצאתי בעיקר מבואס - אוכל לא מרשים - חוויה ממש לא כיפית. החלטתי שאקח הפסקה קלה מהבראסרי.