פורום ביקורת מסעדות
נושא: מספר ימים בפראג  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 04/06/2014 | 11:58
6
553
לפני כשבוע חזרנו מכמה ימים בפראג.
אני מודה שלא מאוד התאמצנו בגזרת האוכל, אבל בכל זאת הסתדר לנו.

ביום הראשון לאחר הנחיתה ושיטוט קצר למרכז העיר, אכלנו נקניקיה, פרוסות חזיר מעושן ותערובת תפו"א וכרוב בדוכן במרכז העיר. הדוכנים האלו פרוזים בכמה מקומות וכולם מספקים את אותו אוכל בדיוק. הנקניקיה היתה טעימה אבל לא מדהימה, התפו"א שמוגש עם כרוב ובייקון היה מצויין אבל מפוצץ. שימו לב שהם מחייבים לפי משקל אבל מעמיסים לכם על הצלחת. אל תתביישו לבקש קצת אחרת החשבון יפתיע אתכם. החזיר הצלוי היה מצויין ועסיסי.
במחשבה שניה הצטערתי שלא אכלנו את הנקניקיה בשוק שראינו לצד הדרך ובו הוגשו גם נקניקיות יותר מעניינות כגון נקניקיית בשר צבי. אז אם זה מעניין מישהו - תנסו לאכול בשוק הקטן ליד כיכר "רפובליקי נמסטי" (או בישראלית - ליד הפלאדיום).

בנוסף, יצא לנו לאכול שתי ארוחות שונות במסעדה האיטלקית Ambiente Pasta Fresca. הגענו למקום עם המלצה מאחותי, והארוחה הראשונה שלנו שם לא אכזה בכלל. מנה ראשונה של קלמרי צלוי מהטובים שאכלתי, ועיקריות של חזה אווז לי ורביולי ממולא בראגו לו. הוא כל כך התלהב מהרביולי שכמעט והזמין עוד מנה. יחד עם כוס יין לי, ושני קינוחים שילמנו טוטאל של 230 שקלים בערך. וזו נחשבת למסעדה יחסית יקרה. ביום האחרון שלנו רצינו ללכת לאיטלקית אחרת. ואחרי טיול של שעה כדי למצוא אותה גילינו שהיא סגורה בראשון. אז עשינו די-טור חזרה לפסטה פרסקה לסיבוב שני. גם הסיבוב הזה לא אכזב. בראשונות לקחתי סלט ירוק עם אבוקדו, תותים, אגוזים קלויים ורוטב ויניגרט שבהעד מילה מתאימה אחרת נכנה אותו "קטיפתי".לעיקריות אני לקחתי ניוקי ברוטב כמהין שלמרות החשש לא היתה מנה כבדה בכלל. הבחור אכל מנת דג צלוי בשלמותו עם עשבי תיבול ונהנה ממנו מאוד. גם הארוחה הזו עם כוס יים וקינוח עלתה מחיר דומה. אני מרגישה צורך לציין שהמנות של הדג והברווז הן מהיקרות במסעדה וניתן בהחלט לסגור ארוחת פסטה מאוד זולה במקום עם מבחר עצום של פסטות בעבודת יד (את הטבח שעומד ועושה פסטה רואים בכניסה למסעדה).

ביום שבת החלטנו שחייבים ארוחה אחת צ'כית וחיפשנו מסעדה שמגישה אוכל צ'כי מסורתי בין היתר. הגענו למסעשה "קרוקובנה". וכאובל צכי בחרנו בלטת הבשים השונים שמוגשת גם עם הדמפלינג המסורתייים וכותפאות תפו"א. המחבת הכיל כמות של 500 גרם בשרים מ 4 סוגים שונים בינהם ברווז, נקניקיה ושני סוגים של בשר לבן. הבשרים היו מצויינים. תוספות הכרוב לבן ואדום היו טעימות. הדמפלינג מהלחם והתפו"א היו מיותרים לחלוטין.  הרגשנומ שסימנו V אבל שהאוכל הטוב באמת בפראג הוא לא הצ'כי.

מאחר ודוכני "טרדלו" שהוא קינוח צ'כי מסורתי מפוזרים בכל מקום אמרנו שננסה גם את זה. מדובר באח הצ'כי של הקיורטוש. אבל לא מתקרב לרמת המוצלחות שלו לטעמי ולאחר שני ביסים נזרק אחר כבוד לפח. אם אתם מרגישים שאתם חייבים סבבה. אבל אם לא אז תוותרו.

בערב השני לשהותנו ישבנו בעוד "יהלום" מבחינתי.
מדובר ב vinograf wine bar והוא בר יין כמו שהייתי רוצה בכל מאודי לראות כאן בארץ. המקום מגיש מאות סוגים של יין מצ'כיה בפרט ואירופה בכלל ואוכל שמלווה אותם בצורה מצויינת. השירות אדים נעים ועם חיוך. לאחר שתיארתי מה הייתי רוצה לשתות הביאו לי 2 יינות לטעימה. הם היו טעימים וקולעים מאוד - אבל לא מה שרציתי מאחר והעדפתי לנסות צ'כי. אז הביאו לי 2 כאלה לטעימה. את צלחת הגבינות או הגבינות והנקניקים במקום אפשר או לבחור או לסמוך עליהם. וככה למי שסומך עליהם יוצאת צלחת שתואמת את היין שאתה שותה עם 4 סוגי גבינות שונים. אנחנו ביקשנו את הצלחת המעורבת וקיבלנו 4 סוגי גבינות ו- 2 סוגי נקניקים. זה מוגש עם צלחת לחם ועם מטבלים שונים (מסבירים איזה מטבל הולך עם איזו גבינה). בנוסף אכלנו פסטה ברוטב אווז ושמנת, ומנת בשר צלוי. שתיתי 2 כוסות יין ועוד כוס יין קינוח ומספר לא מבוטל של טעימות. אנחנו הגענו בשש וחצי והיה עוד קצת ריק אבל כשיצאנו המקום כבר היה מלא והאוירה מקסימה. שילמנו סכום של כ 800 קרונות לפני טיפ - סכום שווה ערך ל 150 שקלים(!). המקום מומלץ בחום רב.