פורום ביקורת מסעדות
נושא: ביקורת שלישית - טרטוריה בליטל איטלי  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 12/06/2014 | 23:55
4
300
במסגרת חגיגת יום הולדת מאוחרת קבעתי עם ידיד להיפגש במתחם ליטל איטלי בשרונה. במקור התכנון היה פיקניק אבל סיימנו בטרטוריה. כשהוא הציע ללכת לשם נזכרתי בכל הביקורות הלא מחמיאות שקראתי על המקום אבל הוא התעקש שמוצלח ואני לא פגשתי אותו כבר הרבה זמן אז אמרתי שננסה, בכל מקרה החברה תפצה גם אם האוכל לא יהיה מלהיב.
קודם כל המסקנות, האוכל היה נחמד אבל השירות היה בין מוזר לגרוע.

התיישבנו וקיבלנו תפריטים. כלומר, רק את תפריטי האוכל את תפריט היין לא קיבלנו. כשאמרנו שאולי נרצה יין ואם יש חצאי בקבוקים אמרו שיש והביאו את תפריט היין. התפריט די ארוך ומשום מה הם לא חשבו להצביע על איפה נמצאים חצאי הבקבוקים (כל הארבעה שהיו) מצד שני המלצרית טרחה לציין שאת רשימת היין בכוסות אין ואם נרצה אז היא תקריא לנו מרשימה שיש לה בכיס. טוב, נו. אז הסתבכנו עם התפריט וכשהיא חזרה ביקשנו שתצביע על חצאי הבקבוקים ותמליץ לנו על יין לבן יבש. את חצאי הבקבוקים היא הצליחה לאתר אבל לא להגיד לנו מה יבש קצת פחות. הזמנו חצי בקבוק. אחרי כמה דקות היא חזרה ואמרה שאין ורצתה להמליץ על יין שאין בתפריט אבל אז גילתה שהוא בעצם כן בתפריט. טוב, הזמנו חצי בקבוק.
בינתיים עוד לא הצלחתי להחליט מה אני רוצה לאכול, המלצרית שלוותה בעוד מלצר (לא לגמרי הצלחתי להבין מי מהם הוא המתלמד, עוד מעט אסביר למה) במקום לנסות לכוון אותנו או לשאול מה אנחנו רוצים התחילה לנהל שיחה פרטית עם המלצר שעמד איתה. לקח לי איזה דקה להבין שהם אכן מדברים שיחה פרטית (על מגורי המלצר אם אני לא טועה) מעל הראש שלי. אז ביקשנו עוד דקה. אחר כך כבר החלטנו אבל לקח זמן עד שחזרו אלינו. בזמן הזה בשולחן שלידנו היו תלונות די חריפות על מנת הסרדין ועל איך לא מתביישים להוציא אותו מהמטבח. הזמנו אוכל (עוד דקה נגיע גם אליו). בשלב הזה חזרו המלצרית והמלצר עם בקבוק היין. המלצרית התנצלה ואמרה שהיא לא יודעת לפתוח את היין בצורה טובה ושהנה מגיעה הפאדיחה היומית שלה והוציאה פותחן מהכיס והתכוונה להכניס את הפותחן לתוך הפקק דרך הכיסוי מתכת שיש עליו. המלצר לידה התנדב לפתוח את הבקבוק במקומה. היא הסבירה לו שהוא צריך למזוג לטועם קצת מיין ולחכות שיטעמו. אחרי שטעמנו ואישרנו את היין המלצר אמר שהוא משאיר לנו את הפקק. אני לא זוכרת שנתקלתי באיזשהו מקום שפשוט משאירים את הפקק של היין באמצע השולחן. אני תוהה אם זה באמת אמור להיות ככה או שזה איזה קטע מוזר שלהם...

הרעיון של המקום מבחינת האוכל הוא להוציא את המנות לפי מה שמוכן. אז ככה זה הלך:
אני הזמנתי את הברזאולה (22 שח אם אני לא טועה) - הגיעו ארבע חתיכות די גדולות על סלט עלים עם רוטב טעים ובצלצלים כבושים שלא הבנתי מה הם אמורים לעשות שם. סה״כ היה טעים ונחמד ובאופן יחסי למסעדות אחרות בארץ לא כזה יקר. כשהמלצר לקח את הצלחת הוא בחינניות לא רבה שפך קצת מהרוטב שלו על הפיצה שלי.
הידיד הזמין רביולו סלק (אזור ה-30 שח אם אני לא טועה) - הגיעו שלושה דמויי כיסונים שכל אחד מהם הורכב מעלה סלק למטה ולמעלה, באמצע תערובת של גבינה עם טעם עדין של גרוגונזלה, עם רוטב מתוק (נדמה לי דבש) ואגוזים. ההוראה הייתה לשים את הרוטב על הרביול ולאכול יחד. אני טעמתי ביס אחד והיה לי טעים. כאמור, מנה טעימה בעיניי.
המנה העיקרית שלי הייתה פיצה (32 שח) עם תוספת אנשובי (12 שח) - הפיצה מגיעה גם עיגולי פלפל חריף שלדעתי הוסיפו לפיצה. לי הפיצה הייתה טיפונת שומנית אבל טעימה. התוספת לאנשובי הייתה קצת יקרה בעיני, מצד שני היה די הרבה אנשובי. הגודל של הפיצה הוא כשל צלחת לא גדולה במיוחד אבל התוספת גבינות הפכה אותה לדי כבדה וממלאת. הפיצה נראתה זהה לזו שניתן לקנות בפיקניק.
לקינוח אכלנו טרמיסו (לא יודעת כמה עלה, לא ראיתי תפריט הוזמן כי הידיד רצה) - הטרמיסו מגיע בצנצנת עם פתח צר יחסית ומכסה שהייתה לא נוחה לאכילה. גם הטעם של הטרמיסו לא היה מלהיב. הקינוחים בשולחנות לידינו נראו יותר נחמדים.

בסה״כ הרבה יותר טוב ממה שציפיתי ואפילו לא הרגשתי שזו מלכודת תיירים. הארוחה כולה יצאה לא מאוד יקר באופן יחסי אבל, וזה אבל גדול, השירות חייב להשתפר. כמות הפעמים שגלגלתי עיניים במהלך הארוחה מתוך ניסיון להבין מה המלצרים חושבים שהם עושים הייתה מאוד גדולה... מזל שהייתה חברה מעולה שהתגברה על כל גלגולי העיניים