פורום ביקורת מסעדות
נושא: מסעדת "בלזק" - ארוחת טעימות  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 28/06/2014 | 16:17
12
826
אתחיל בווידוי מביש - למרות שאני אשדודית וגרגרנית מלידה, לא יצא לי אף פעם לשבת במסעדת בלזק (וזה למרות שבני דודים משני צידי המשפחה עבדו שם, אחד מהאחים שלי מכיר את השף, ושמעתי אינסוף המלצות על המקום ממגוון רחב של אנשים). בקיצור, לכבוד יום ההולדת של אמא שלי (ההורים שלי חוגגים בהפרש של שבועיים, אז היו הרבה חגיגות לאחרונה), שיצא גם ביום שישי, החלטנו שהגיע הזמן לנסות את המקום.
 
הגענו 6 אנשים ביום שישי, בערך ב-20:00 בערב. פתחנו עם בקבוק יין שהזמין אחד מהאחים שלי, בזמן שדיפדפנו בתפריט. היין היה יין אדום (לא זוכרת את שמו) מאיפשהו בגדרה (לא ידעתי שעושים שם יין). מבחינת הטעם הוא היה טוב, אבל זה היה יין לא מסונן, והרגיש לי מעט מוזר המשקעים שבתחתית. מאוחר יותר הזמנו בקבוק נוסף של יין אדום אחר (שגם את שמו אני לא זוכרת - אני ממש בלאי בקטע הזה), אבל הוא היה ממש טעים.  בדיעבד, אחד מבקבוקי היין נכנס כחלק מארוחת הטעימות שלקחנו.
 
בכל אופן, בתפריט היו יותר מדי דברים מעניינים, וכשאמא שלי קלטה בסוף התפריט שיש להם אפשרות לארוחת טעימות היא הציעה שננסה. אני לא הייתי בטוחה שאבא שלי יאהב את הרעיון (בכל הנוגע למסעדות אבא שלי ממש קשה...) אבל החלטנו לנסות בכל זאת. לקחנו את ארוחת הטעימות הגדולה, שכוללת 6 ראשונות + 4 עיקריות + 4 קינוחים + בקבוק יין הבית + שתייה קלה וחמה לסועד.
 
ההחלטה הזאת הייתה אחת המוצלחות שלקחנו. מעבר לעובדה שכל מנה הייתה לא פחות ממצוינת (אבל ממש! לא הייתה מנה אחת שלא אהבנו, או שחשבנו שהיא סתמית ולא מעניינת), זה גם היה ממש כיף לא לדעת מה נקבל, והיינו מופתעים בכל פעם מחדש. נתנו מעט הכוונה כללית בהתחלה (אנחנו אומניבורים, לא שומרי כשרות, אז לא היה יותר מדי מה לומר, אבל בכל זאת).
 
זה מה שקיבלנו כמנות ראשנות:
ניוקי סלק, אפונה, בייקון, שמנת וחלמון 
קלמארי צרוב עם גזרים צבעוניים ולבנה
קוביות פילה סלמון על קרם אפונה ופטריות
סלט חסות, גרעיני דלעת, עגבניות שרי, גבינת עיזים, ויניגרט משמש מיובש
כבדי עוף מושרים בברנדי עם צ'אטני אגסים
שרימפס מוקפצים במעין רוטב עגבניות מתקתק מעט (לא רשום באתר ואני לא זוכרת מה היה שם במדויק)
 
וזה מה שקיבלנו כמנות עיקריות:
פילה דג (לברק אם אני לא טועה) עם מיסו ויין לבן על תערובת בורגול וירקות
סטייק אנטרקוט ברוטב עשבים ואגוזים
צלעות טלה ברוטב גרנדין ונענע
שיפודי שייטל ברוטב טקמלי גרוזיני
 
בסוף קיבלנו גם שתייה חמה ו-4 קינוחים:
פנקוטה במרק מלון
מוס לבנה ופיסטוק עם ערמונים מקורמלים
עוגת שוקולד
פאי דלעת
 
בנוסף, לאחר שהתיישבו הגישו לשולחן לחמניות טריות, לצד ממרח חצילים טעים, ועשו גם ריפיל כשנגמר.
 
בניגוד לביקורות שלי בדר"כ - אני לא מפרטת יותר מדי כי אין מה לפרט - כל מנה הייתה פשוט מושלמת, מפתיעה ומעניינת.
אפילו אבא שלי, שממש (ממש!) קשה לרצות במסעדות, התלהב גם מהאוכל וגם מהקונספט, ועוד המשיך לדבר על זה כמה ימים אח"כ.
 
לסיכום: סה"כ התשלום 765 ש"ח עבור ארוחת הטעימות + בקבוק יין אדום נוסף (שאני לא זוכרת את מחירו כרגע). ההייפ סביב המסעדה הזאת היה לגמרי מוצדק. אני לא זוכרת מתי נהנו כ"כ במסעדה: גם מהאווירה, גם מהשירות וגם (ובעיקר) מהאוכל המצוין.