פורום ביקורת מסעדות
נושא: יש תמיד את החשודים העיקריים  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 07/07/2014 | 15:46
6
455
הבעיה המרכזית היא שבמיוחד בסושי, אבל לא רק, קל מאוד ליפול למלכודת "חוק ההתיישנות", לא יהיה אחראי יותר מידי להמליץ באמת גם אם יצא לנסות מקום, אבל זה היה לפני שנים, נגיד. יש ניואנסים ושינויים תמידיים בצוותים שמאוד משפיעים, כמובן שבמקום מפורסם כמו Yasuda, המאסטר כבר לא שם שנים, אבל עדיין המקום נחשב כשומר יחסית על רמה גבוהה, למרות שתמיד יהיו כאלו שניסו ואומרים שזה כבר לא אותו דבר.
התקציב גבולי מאוד, אולי אפילו נמוך מידי ולא ריאלי, לארוחות אומקסה או "טעימות" בהן מקבלים מבחר מתגלגל ממצאי היום, במקרים מסויימים אם לא עוצרים אפשר גם להמשיך ולהתגלגל קדימה עם המחיר ולהגיע למספרים עצומים. יש מסעדות עם תפריטים די קבועים לארוחות טעימות יפניות בהן סושי וסשימי הן חלק מהמנות אבל זו לא ארוחה שהיא רק מושתת על יחידות בודדות של סושי וסשימי לכל אורך הארוחה, זה כיוון שיכול להיות נחמד גם כן. כדאי לעבור על אתרים ותפריטים של מקומות שאזכיר ואולי תתחברו למשהו מהם, אלו בהחלט המקומות היוקרתיים ביותר בעיר לסושי והתקציב שלכם יהיה די בסכנה, בכל מקרה יש כל כך הרבה אופציות בעיר הזו, שהייתי שוקל לנסות נניח שתי סושיות הרבה פחות יוקרתיות ומתיימרות, בתקציב "רגוע" מאוד של נניח 120-150 דולר לשתיהן , אולי לחפש יותר בכיוון של צהריים אומקסה בשתי יפניות טובות, למרות שישיבה על דלפק הסושי מאסטר נחשבת ליוקרתית ומעניינת יותר ולרוב בצהריים באופציה לא כל כך זמינה, בקיצור לא פשוט הסיפור  
אז כמה מקומות לסושי יוקרתי מאוד :
http://www.davidbouley.com/brushstroke-main/ ;
למיטב הבנתי זו מין מסעדה בתוך מסעדה ואם הייתי צריך לבחור היום קנדידט מעניין לניסיון, זה היה כנראה גבוה אצלי ברשימות, ממה שיצא לי לקרוא מקום מעניין ומבוקש וכמו כל מסעדה טובה אחרת בעיר חובה להזמין מספיק זמן מראש.
http://15eastrestaurant.com/
חייב להגיד שדי התאכזבתי מארוחת צהריים שם לפני כשנתיים, אבל המקום באופן קבוע עולה בכל רשימה שמזכירה סושי "נגיש" אבל מהאיכות הגבוהה. הטופו שהם מכינים מצויין ואני בהחלט חושב שאם הייתי חוזר לשם זה רק לארוחת אומקסה בערב עם איש הסושי המרכזי שלהם על הדלפק, מין לתת לו יד חופשית רק לבדוק ולקחת בחשבון מה יכול לצאת הסכום במצב הזה, לדעתי בהחלט יאתגר את סביבות ה 150$, או שפשוט להזמין מהתפריט אייטמים יותר "בטוחים" ולהתפנק טוב טוב עם הבחירות, סה"כ התפריט עצמו לא נראה נורא במיוחד מבחינת המחירים.
 http://www.sushiyasuda.com/
אחד המפורסמים ביותר, מתקשה למצוא תפריט כרגע ובהחלט לא יודע מה שווים שם עכשיו 150$ (ולא לשכוח שתייה וטיפ ומיסים וכולי, גבוהים בהחלט שם).
 
אולי כדאי לעצור כאן כי ככל שהרשימה מתארכת גודל אצלי הספק שהוא יצליח להיכנס למקום כזה ולעמוד בעלות כוללת של עד 150 וגם להנות מחוויית סושי מלאה "כמעט מלאה" שמסעדת סושי כזו יכולה להציע.. אולי יושבי מנהטן המעטים כאן בעבר ובהווה (בקיצור אורטולן כנראה ) יוכלו לשפוך יותר אור על המחירים העכשוויים במקומות היוקרתיים ביותר או פשוט להתחיל לעשות חיפושים בגוגל על מידע. שוב, אני חושב שבמיוחד אם לא ממש נחשף הבחור לחוויות סושי טובות באופן יוצא דופן, אז כדאי לחפש שני מקומות שפויים יותר עד איזור 80$, ואז אפילו ללכת על ארוחת סושי אחת ולשמור תקציב זהה נוסף לארוחה מיוחדת, אולי טעימות קאיסקי יפניות (שלרוב יכללו גם מנות סושי בפנים) או מסעדת שף יוצאת דופן לארוחת טעימות מפנקת מאוד בצהריים וכולי..