פורום ביקורת מסעדות
נושא: מחשבות על מינה טומיי  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 18/07/2014 | 23:35
28
957
שלום לכם, אני לא כותבת פה אע"פ שבודקת המלצות לעיתים. הצטברו לי כמה מחשבות ומעניין אותי לקרוא קצת פידבק לגביהן.
אחת לכמה חודשים אני מתכנסת בשל אירוע או אנטי-אירוע כזה או אחר במינה טומיי בקסטרא בחיפה. נכתב עליה פה לא מעט ובכל זאת בקצרה- מסעדת "קונספט" אסיאתי שמחזיקה תפריט מX אומות מהמזרח הרחוק (נדמה לי שהוא הצטמצם, כרגע עומד על 5). אני לא אנינת טעם במיוחד ולפחות לדעתי מדובר באחת המסעדות המוצלחות בחיפה הדלילה למדי.
הייתי שם בימים האחרונים והופתעתי לגלות שהתפריט הצטמצם מאוד. אין יותר מנות פתיחה (דים סאמים, גיוזות וכו' נעלמו). הדבר הנחמד בתפריט החדש שיש אופציות לצמחונים. בעבר לא היתה שום אופציה צמחונית בין המנות העיקריות. בשיחת בירור הובהר לנו שכל מנת עוף מוקפצת אפשר להחליף במנת טופו אבל אז הסתבר שרובן מבוססות על רטבי דגים כך שנשארה מנה או 2 פוטנציאליות.
אני חושדת, אך אין לי הוכחות, שהמחירים עלו לא מעט בתפריט המחודש. בנוסף, אני אסייג ואומר שאולי אני טועה, אך למיטב זכרוני המנות קצת קטנו בגודלן. התישבנו וכבר ידענו אילו מנות אנחנו רוצים להזמין, אבל מישהו הנחה את המלצרים של המקום מתישהו כשהוא נפתח ולא עדכן את ההנחיות. אז המלצרית הנחמדה הגיעה עם התפריט ושאלה מייד אם כבר היינו אצלם, אמרנו כן, היא התבלבלה לרגע ושאלה אם אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים להזמין, אמרנו כן. בכל זאת קיבלנו הרצאה קצרה על כך שהתפריט השתנה ושהיא תשמח למצוא לנו את המנות שאנחנו מחפשים, וגם את ההמלצה הקבועה להזמין כמה דברים שונים ולטעום אחד מהשני וכמובן "מנגנון הדלת המסתובבת- מנות יוצאות כשהן מוכנות". ממש מיותר ללקוח שכבר ישב במקום ויודע מה הוא רוצה להזמין.
אני יודעת שלמינה טומיי היה גלגול כושל במרכז, תמיד תהיתי למה והיום פתאום הבנתי. במרכז (שם אני מבלה את רוב זמני) בחיים אני לא אחזור למסעדה שאין בה התאמה סבירה בין המחירים לשירות אפילו אם האוכל טוב כי יש מספיק אופציות אחרות. למיטב זכרוני במסעדות דומות (הבית התאילנדי שאני לא מאוד אוהבת למשל) המנות מתומחרות דומה אבל גם יוצאות פחות או יותר ביחד. אפילו בברים על החוף בת"א מקבלים את האוכל ביחד לשולחן, זה די בסיסי. אני יכולה ללכת למסעדת פועלים ולגלות סובלנות לכך שהאוכל לא מגיע ביחד, אני לא מצפה שבמסעדה שמוכרת מנה ב35 ש"ח השירות יהיה מושלם והאוכל עילאי. אני גם יכולה לחיות עם הבדלים סבירים בזמן יציאת המנות, אבל למה לעזעזל לשלם כל כך הרבה כסף ולא להנות מהערך המוסף של יציאה למסעדה? (שכולם באותם שלבי עיכול פחות או יותר וחושבים על קינוח וקפה ביחד ולכן יכולים להנות ביחד ולא לבהות ברעב בחבריהם לשולחן). האם זה תפקידי כלקוחה לבחור מנות לפי שאר האנשים? (כלומר לא לבחור מנה שמתבשלת לאט אם כל השאר הזמינו מוקפץ). למזלי הפעם באמת תכננו לחלוק. מנה מוקפצת יצאה תוך 5 דקות, עוד לפני השתיה. המנה השניה (באטר צ'יקן משהו) הגיעה הרבה אחרי שגמרנו את קנקן השתיה. ועוד משהו על זה- כמובן שבמנת הבאטר צ'יקן קיבלנו הרצאה על איך לסחוט את הלימון ואיך לאכול את השיפודים, יש בזה אלמנט חצוף. כשהמלצרים מדקלמים הרצאות שלמות, מישהו צריך ללמד אותם לומר "הטבח ממלחיץ לסחוט.." ואולי כדאי לותר על ההרצאות האלו כשלקוח מבהיר מראש שהוא מזמין מנה שכבר אכל בעבר. 2 המנות וקנקן לימונענע עלו ביחד כ170 ש"ח. לדעתי זה תמחור קצת גבוה גם כשהשירות טוב.
ואם אני בנימה הביקורתית, עוד משהו שמשגע אותי לגמרי זו העובדה שהמלצריות תוקעות מקלות אכילה בשיער- אחד הרעיונות הכי לא אסטתיים למסעדה אי פעם. מישהו בטעות חשב שיש בזה אלמנט גימיקי חמוד, אבל אם הייתי נכנסת למסעדה ורואה מלצריות עם כפית בשיער הייתי יוצאת. למזלם שמתי לב לתופעה המזעזעת אחרי שכבר הזמנתי בפעם הראשונה והיה מספיק טעים כדי שאלמד להתעלם. מדובר בסכו"ם בתוך השיער! וזה פשוט רעיון בטעם רע מאוד.
בקיצור, דווקא ארוחה שמבחינה קולינרית היתה מאוד מוצלחת לדעתי עוררה בי הרבה תחושת אנטי ותסכול. וכניראה זה חבל.