פורום ביקורת מסעדות
נושא: ויטרינה- המבורגר בינוני וצ'יפס נפלא  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 19/08/2014 | 20:28
2
739
לדיווח המלא ראו בבלוג פה גדול על הויטרינה

ויטרינה, אבן גבירול  54  תל אביב, לא כשר. טל 03-6960304
ויטרינה היא דוכן אוכל קטן בלב רחוב אבן גבירול בתל אביב. המקום הוקם בתחילת 2011  ומתמחה בנקניקיות מיוחדות ובנוסף גם בהמבורגר, אשר במספר מקומות צוין שהוא נחשב לאחד הטובים בעיר. הגעתי למקום לאחרונה, וגיליתי אווירה צעירה ותוססת. המקום מאוכלס ברובו בחבר'ה צעירים שבאו קצת  לנקות ראש מהמלחמה.  

במקום אין תפריט מודפס (לשאלתי גיחכה העובדת בצורה מאוד גסת רוח שכנראה חשבה שהשאלה ממש מוזרה) אלא תפריט אשר כתוב בגיר על לוח. התפריט כלל את ההמבורגר וסוגים שונים של נקניקיות. כמו כן ניתן להתרשם מהנקניקיות אשר מוצגות לראווה בויטרינה, אשר נמצאת בכניסה למקום.
הזמנתי המבורגר בקר 220 גרם עם גבינת גאודה, בתוספת צ'יפס ושתיה, במחיר של 60 שקלים. 

הלחמניה הוגשה עם חסה, עלי רוקט, בצל מקורמל, מלפפון ורוטב שום. את כל התוספות שמו בלחמניה בלי לשאול אותי. אמנם אני אוכל את כל זה, אבל חבל שלא שואלים לפני. דווקא עגבניה שהיא התוספת המועדפת עלי בהמבורגר (ביחד עם בצל) לא היתה. התוספות היו חביבות, למעט הבצל שהיה מריר מדי. כמו כן הלחמניה הוגשה חצויה לשניים, גם זה בלי לשאול. 

לגבי הצ'יפס: חצי מהצ'יפס עשוי מתפוחי אדמה וחצי מבטטה. הוא ניתן בכמות סבירה בהחלט (בתמונה המצורפת רואים רק חלק מהכמות, בדיוק נגמר הצ'יפס וקיבלתי כעבור רגעים ספורים תוספת).

הצ'יפס הינו מהסוג הדק. בדרך כלל אני מעדיף צ'יפס עבה יותר (כי בדרך כלל הצ'יפס הדק במקומות רבים דומה למקדונלד'ס) אך זה היה מצוין. הוא תובל בגרידת לימון ופטרוזיליה, והיה קראנצ'י, טעים, לא שמנוני ולא סמרטוטי. גם כשהתקרר מעט הוא שמר על טעמו ולא הפך לקשה וחסר טעם, תופעה ידועה בצ'יפס דק מסוג נחות. גרידת הלימון תרמה מאוד לטעם. ההבדל בטעם בין הצ'יפס מתפוחי אדמה לזה מבטטה  לא הורגש ושניהם היו מצוינים. הבאז סביב הצ'יפס, אשר נחשב לאחד הטובים בעיר, לא היה מוגזם.
 
וההמבורגר? סביר. הוא היה עבה, שומני, במידת עשייה מדיום רייר והטעם בסדר, אך חסר "בשרניות" המאפיינת המבורגר טוב באמת. תוספת הגבינה ניתנה בקמצנות וכמעט לא הורגשה. הלחמניה היתה נהדרת- עבה, פריכה ומתקתקה מעט. בצד הוגש קטשופ ורוטב שום שהרגיש ביתי ולא תעשייתי והיה מעולה. 
 
לסיכום: זו היתה ארוחה חביבה. ההמבורגר סביר אך לא מעבר לכך. הצ'יפס  נהדר ומצדיק את הביקורות המחמיאות. זו היתה לדעתי תמורה טובה למחיר הסביר יחסית. לא מדובר במקום שהייתי מגיע אליו במיוחד, אך למי שעובר בסביבה, או לחילופין מי שלא רוצה להוציא קרוב ל-100 שקל על המבורגר במסעדה כדאי להיכנס. חבל רק שמשהו בהתנהלות עובדי המקום אל מול הלקוחות לא עובד כמו שצריך.