פורום ביקורת מסעדות
נושא: קמפנלו - חביב, לא מעבר  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 21/08/2014 | 09:46
3
608
קמפנלו- בן יהודה 230 תל אביב, טל. 03-5445558. לא כשר

הפעמון לא מצלצל מספיק חזק

קמפנלו היא המסעדה של השף הידוע מנה שטרום, אשר ידוע במומחיותו  במטבח האיטלקי. 

קמפנלו נפתחה ב-2012 ופירוש שמה באיטלקית הוא פעמון. המקום מוגדר כבית קפה/מסעדה/מעדניה.  המקום לא גדול, מכיל מעט מקומות ישיבה בפנים ומספר שולחנות בחוץ. הוא נראה מעין שילוב של בית קפה שכונתי עם מסעדה איטלקית קטנה.

באתר המסעדה נכתב: "אנו ממליצים לכם לפתוח את היום עם הקפה המשובח של "טיציאנו", ליהנות מארוחת בוקר איכותית או לעשות הפסקת צהריים עם עסקית משתלמת וטעימה. בערב נארח אתכם על הבר או במרפסת, עם הבריזה מהים והנוף לשדרה, לבילוי עם יין, נקניקים וגבינות או לארוחה איטלקית מהנה. יש כמובן פיצות נהדרות ופסטות בדיוק כמו באיטליה ותפריט עשיר ומגוון. נשמח לראותכם!"

ביקרתי במקום  בתחילת חודש אוגוסט, והשתמשתי בקופון שמקנה ארוחה זוגית מלאה ב-149 שקלים. הארוחה כוללת פוקצ'ה, מיקס אנטיפסטי, סלט, 2 מנות עיקריות וקינוח. ליד תיאור המנות אציין את המחיר הרגיל של המנות.

התחלנו עם פוקצ'ה עם רוקט גילופי פרמזן ושמן זית (34 שקל). הפוקצ'ה חסרה פריכות והיתה צמיגית. פרמזן לא נראה במנה. כמו כן היא הוגשה ללא ממרח בצד כמקובל ולבקשתי הוגש שמן זית וחומץ בלסמי שנתנו מעט טעם. מנת פתיחה די מאכזבת. 

אנטיפסטי מעורב- סלק עם בצל ירוק וג'ינג'ר בשמן זית ולימון, חציל פלפלים קלויים וכרישה, דלעת, פרחי כרובית וזוקיני, שעועית לימה ועגבניות שרי עם זיתי קלמטה בצל ופטרוזיליה (14 שקל לצלוחית, סה"כ 56 שקל). זה היה גם אנטיפסטי בינוני. הירקות הוגשו קרים כולם, ללא תיבול מיוחד. הבצל עם הזיתים והפטרוזיליה היה שילוב מוצלח, אבל פרט לכך  לא היה משהו שהשאיר חותם. מילה טובה מגיעה למסעדה על המגוון הגדול של הירקות. 

קפרזה- מוצרלה עם עגבניות שרי צבעוניות, זיתי קלמטה, בצל אדום ובזיליקום (46):  קפרזה זה סלט פשוט שמה שחשוב בו בעיקר זה חומרי הגלם. הגבינה היתה באיכות בינונית, ואילו הירקות היו טובים ורעננים. מנה חביבה, אם כי מעט קטנה.

פיצה עוף וארטישוק- רוטב עגבניות, חזה עוף, אורגנו, מוצרלה, ארטישוק ופטריות (62): אי אפשר היה לטעות באיכות הבצק- הוא היה נהדר. דק, קראנצ'י, עשיר וטעים. מומחיותו של השף בבצק ניכרה. רוטב העגבניות היה גם כן מוצלח וכך גם התוספות שהיו מלאות טעם, אך המוצרלה "נעלמה" וכמעט ולא הורגשה. זה הרגיש לי יותר כמו פוקצ'ה עם רוטב עגבניות. בסה"כ זו היתה פיצה שהבצק והרוטב הרשימו בה והיו מצוינים, אך בגלל העדר הגבינה ספק אם אזמין אותה שוב.

ניוקי תרד ותפו"א טבעוני בעגבניות שרי, שמן זית ושום (64): מנה סבירה. הניוקי היו סבירים- חסרו מעט ריכוך ודחוסים. למרות זאת, הטעם היה עשיר והורגש תרד שתרם מאוד. יחד עם הרוטב זו היתה גם כן מנה שהתאור חביבה הולם אותה.   

לקינוח חלקנו טירמיסו- קרם מסקרפונה עם ביסקוויטים וקפה (38) שהיה בינוני. גבינת המסקרפונה נעדרה מהמנה, וקרם המסקרפונה (כך נרשם בתפריט. קרם ולא גבינה) התגלה כקרם שמזכיר יותר וניל מאשר מסקרפונה. זה היה קינוח חביב, טוב יותר מזה של איטלקיה בפשפשים אך חסר את הטעם המעולה והממכר של טירמיסו טוב באמת (מל ומישל/ פסטה מיה כדוגמה).

זו היתה ארוחה סבירה. האוכל היה בינוני ברובו, לא רע אבל גם לא היה מספיק טעים. אני לא מחפש וואו במסעדה איטלקית, אני מחפש שיהיה טעים, זה לא הרגיש כך. מבחינת הפיצות- איכות הבצק והרוטב מראה שלפחות בגזרת הפיצות למקום יש פוטנציאל, וכחובב פיצות היא עוררה את סקרנותי לטעום פיצות אחרות מהתפריט, אך הרושם הכללי הוא לא יותר מסביר. מדובר במקום נחמד, טוב בהרבה מאיטלקיה בפשפשים, אך פחות ממסעדות איטלקיות אחרות בעיר. במחיר ששולם (149 שקל) זה משתלם, אך במחיר רגיל- קמפנלו מתאימה לנישנוש בעת ביקור באזור או בנמל תל אביב הסמוך, אך פחות לארוחה איטלקית מלאה.  ראוי לציין את האווירה הנעימה, הקרבה לים הופכת את הישיבה גם באוגוסט לנעימה יחסית, ואת השירות הנהדר. כל העת המלצרית חיפשה בעיניים אם מישהו צריך משהו והיתה זמינה בקלות. מבחינתי הזמינות של המלצרים, שהם לא "נעלמים" להם- זה אחד הדברים היותר חשובים (לא היחיד, אבל קודם כל שיהיו זמינים ויראו אם צריכים משהו)