פורום ביקורת מסעדות
נושא: פסטה מיה- מאמא מיה!  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 21/08/2014 | 10:06
3
668

פסטה מיה, וילסון 10 תל אביב. טל. 03-5610189. לא כשר 
מאמא מיה!

בקצרה על המקום:
באתר המסעדה נכתב כי "פסטה מיאה הוקמה ב-אפריל 1996, כשבוע לפני פסח, על ידי מיה וג'ורג'ו סופינו. הרעיון המקורי היה חנות לממכר פסטה טרייה להכנה בבית, וסביב רעיון זה נבנתה המסעדה. פסטה מיאה = פסטה שלי (תרגום מאיטלקית). המציאות הארץ ישראלית הובילה אותנו מהר מאד להבין שכדאי לפתוח מסעדה כדי שנוכל עדיין להמשיך ולמכור פסטה". 

ביקרתי שם פעמיים לאחרונה.

מכיוון שבאתר לא מצוינים המחירים בתפריט (קצת חבל) צרפתי את התפריט

פתחנו את הארוחה עם מנה מספיישל היום- קרוסטיני פורטובלו (37) שהגיע עם גבינת פרמייר, פטריית פורטובלו עגבניות מיובשות, ארוגולה  ופטה: מנת פתיחה טובה וטעימה. הקרוסטיני היה פריך וטוב, וגבינת הפרמייר, שטרם טעמתי עד כה, היתה חמה, מותכת עם טעם מאוד מאוד עשיר. כחובב פטריות, הייתי מוותר על הפטריות מפני שהן היו בלי יותר מדי טעם.  פרט לכך זו היתה פתיחה מהנה מאוד לארוחה. 

קבולפיורה פריטו - כרובית מטוגנת בביצה ופירורים מוגש עם איולי שום (32):  כרובית היא אחת ממנות הפתיחה האהובות עלי. גם זו מנה שהיתה בספיישל היום. הכרובית טוגנה עם פירורי לחם והיתה קראנצ'ית מאוד. ממרח איולי שום היה פשוט נהדר, התאים לכרובית כמו כפפה ליד והמנה היתה לא פחות ממושלמת.

סלט קפרזה (43): הסלט כלל גבינה באיכות טובה וירקות רעננים . כמות נדיבה של גבינה. מנה טעימה, מתובלת היטב, כיפית שמדגימה את היופי שבדברים הפשוטים.

לעיקריות לקחנו רביולי בטטה ודלעת עם רוטב שמנת בטטה (שמנת, בטטה פרמג'אנו ואגוז מוסקט) (70): רביולי נהדר- עשיר במילוי, עשוי היטב ומילוי מתקתק שנמס בפה. הרוטב היה נהדר, סך הכל מנה טעימה מאוד. בפעם קודמת הזמנתי אותו רביולי עם רוטב שמנת, שום, עשבי תיבול- והוא בעיניי מומלץ יותר. 

פטוצ'יני סטרצ'טי סינטה - רצועות סינטה, יין לבן, שום, שמן זית, עגבניות שרי וארגולה (69): מנה בינונית. סטרצ'טי סינטה אלה רצועות סינטה דקות. מסיבה זו הן היו צלויות לדרגת וול דאן, קשות וחסרות טעם. מנה שבאופן כללי לא כדאי לדעתי להזמין (לצלות סינטה לוול דאן זה להוציא להורג את הבשר), אבל טעמתי כבר רצועות סינטה שהיו טובות יותר למרות מידת הצלייה. הפסטה עצמה היתה סבירה, תוספת של שום ותיבול נוסף היה עוזר לה.

פטוצ'יני ברוטב שמנת דל בוסקו (שמנת, ערמונים, פרמיג'נו, עגבניות שרי, ארטישוק ירושלמי ונגיעת למבורסקו (66): מנה מ-ע-ו-ל-ה!  הארטישוק שהורגש היטב הוסיף חמצמצות, הערמונים  והשמנת (שלא השתלטה) הוסיפו מתיקות , הפרמיג'נו הוסיף עומק טעמים, וזאת היתה מנה כל כך טעימה שלא יכולתי להפסיק לאכול ממנה. מנה נהדרת שאסור לפספס כאן. 

 רביולי בטטה דלעת וגרעיני חמניה, ברוטב פומודורו עגבניות שום שמן זית ובזיליקום (55): עוד מנת רביולי בטטה דלעת וגרעיני חמניה. הפעם הרוטב  היה על בסיס עגבניות. מנה נהדרת, עשירה וטעימה ורוטב איכותי. עם זאת, לטעמי מתחבר לרביולי יותר רוטב על בסיס שמנת. עניין של טעם
 
פטוצ'יני כבד - כבד עוף ונציאני, שמן זית, שום, פורטובלו, מעט פטרוזיליה, בצל מקורמל ונגיעת חומץ בלסמי (66): עוד מנה נהדרת, עם טעמים מגוונים. נתחי הכבד היו רכים וורדרדים בפנים (לא יודע מה הכוונה בכבד ונציאני, זה היה כבד רגיל) הבצל הוסיף מעט מתיקות והכל התחבר לטעם עשיר ומצוין. 

פיצה קרפצ'יו: רוטב עגבניות, מוצרלה, פרוסות דקות של סינטה, ארוגולה ופרמג'אנו (69): פיצה מושלמת!! דקה, פריכה מאוד, בעלת טעם עשיר וממכר של הגבינה והרוטב. זו היתה פיצה מעולה, שהזכירה לי את הפיצות המדהימות בניו יורק. למי שמבקר במסעדה- לא לפספס את הפיצה.

טורטה די צ'וקולטה (36): עוגת שוקולד עוגה קרה שחוממה מעט לפני ההגשה. היא היתה טעימה ומפוצצת בשוקולד. מומלצת לחובבי השוקולד הכבדים.
 
כמו כן לקחנו טירמיסו (39) וסוף סוף שבעתי נחת מטירמיסו. הוא היה מצוין, מתוק במידה, עם גבינת מסקרפונה אמיתית, בעל נוכחות קפה מודגשת. לא רציתי שהוא יגמר. מתחרה עיקש וראוי לטירמיסו האגדי של מל ומישל.

לסיכום: הזמנו הרבה מנות, וכמעט אף אחת לא אכזבה. כמעט כולן טעימות, עשויות היטב, בעלות מגוון של טעמים. פסטה מיה היא מסעדה לחזור אליה שוב ושוב, והיא אף פעם לא תאכזב. ההשקעה, המאמץ והאיכות ניכרים בכל מנה ומנה. יופי של מסעדה. השירות היה מצוין, המקום נעים (למעט השירותים שהם ממש מיניאטוריים, והצפיפות בקומה השניה של המסעדה) והאוכל מעולה.