פורום ביקורת מסעדות
נושא: מסעדת מסה ביקור שני  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 14/09/2014 | 06:05
8
908
הרבה זמן לקח לי להעלות את זה על הכתב, בגלל עצלנות דוקא. אבל החלטתי שעכשיו אני להתיישב ולתעד.
למסעדת מסה הלכתי פעם ראשונה לפני חצי שנה כשבעלי לקח אותי לשם בהפתעה ביום ההולדת שלי.
אפקט הוואו היה מדהים ולכן כשהזדמן לנו לפני חודש יום כיף לשנינו, בעלי הציע שננסה מסעדה אחרת כדי לא להרוס את הרושם הראשוני. להשאר עם הטעם הנהדר של החוויה ההיא. התעקשתי בכל זאת ונסענו למסה. הפעם בצהרים, לארוחה עסקית.
התקשרנו מהדרך לשריין מקום (כולל מקום לעגלת תינוק) וכשהגענו התיישבנו מיד.
וכמובן, כמו בפעם הקודמת, ביקשנו לטפטף את המנות לאט, אחת אחת ולחלוק אותן.
אז בהתחלה, גם בעסקית, קיבלנו את פרוסות הלחם עם התוספות הקטנות הנפלאות. ממרח הלימונים הכבושים היה משגע ומה שממש הלהיב אותי זה סלט השורשים והעדשים שהיה בצד. קטן וממזר.
הבעיה במסעדות מהסוג הזה, היא שאתה רוצה מצד אחד להנות מכל המטעמים הנפלאים, ממש בא לך לנסות כל דבר פעם אחת לפחות, אבל מצד שני, אתה זוכר את הטעם הנפלא של הפעם הראשונה ומת לשחזר אותו שוב. אז החלטנו שלפחות שתי מנות חדשות חייבים לנסות ועוד שתיים ניקח את מה שכבר הכרנו.
אז המנה הראשונה הזמנו וחלקנו היתה "פורטבלו ופולנטה רכה של תירס טרי, ביצה עלומה פרמזן ושמן כמהין" - זו מנה שלקחנו פעם קודמת וממש נהנינו ממנה. הפעם החלטנו לקחת אותה גם כדי ליצור אצלי חוויה מתקנת. הפעם הקודמת היה נהדרת אבל לא נהניתי ממש מהמנה, אלא בעיקר מפרצופי העונג של בעלי, עקב היותי בהריון בסיכון נמנעתי כמעט לחלוטין מהמנה הזו בפעם הקודמת (בגלל הביצה..). הפעם אני קיבלתי את העונג בביס הראשון ולשבור את הביצה והטעם.. אני כותבת את המילים האלה חודש אחרי וממש יכולה להרגיש את הטעמים מתגלגלים על הלשון.
מנה ראשונה שניה שהזמנו "ניוקי, ארטישוק, שמן אגוזים ופונדו גבינה" - לא ציפינו לכזו מנה. זו הולכת אגב להיות המנה החוזרת שנקח בפעם הבאה שלנו שם. הטעם של הארטישוק היה נימוח וכל דבר במנה הזו זעק "אוכל מנחם" אבל על באמת. אחרי הביס הראשון במנה הזו האטנו את הקצב רק כדי למשוך את הטעם ולא לאפשר לו להתפוגג. הדבר היחיד שקצת היה מיותר היה הביס שבעלי לקח מחתיכת הפלפל החריף במנה.
מנה עיקרית ראשונה - "רצועות פילה, פטריות וקרם תפוח אדמה בבלסמי ערמונים"- למעלה יש מן צ'יפס כזה של מרווה (?) - וואו! פשוט וואו על ה"צ'יפס" הזה. אני זוכרת שהיה טעם נפלא אבל מה שהכי אהבתי את המרווה המטוגנת למעלה. אני זוכרת שפעם קודמת יותר התלהבתי מהמנה הזו, לא יודעת להסביר למה. היא מצויינת, אבל אחרי הפתיחה של המנות הראשונות זו פתאום היתה נחיתה. נחיתה רכה אבל נחיתה.
מנה עיקרית שניה - לא זוכרת את השם המדויק אבל זו היתה סינטה צרובה עם קרם כמהין נדמה לי? אני לא בטוחה. זו היתה מנה שהגיע עם מח עצם שפעם  ראשונה בחיי שיצא לי לאכול את התענוג הזה. וזו גם מנה שנחזור אליה בפעם הבאה.
הפעם, בניגוד לפעם הקודמת ויתרנו על קינוח. החלטנו להשאר עם טעם של עוד ולא להגיע למצב שאנחנו "מתפוצצים".
ולמרות שאמרנו שפעם הבאה ניתן צ'אנס למסעדה אחרת, אני יושבת בסבלנות ומחכה להזדמנות.