פורום ביקורת מסעדות
נושא: המלצה יוצאת דופן על איזור פחות מתוייר ברומניה   לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 19/09/2014 | 12:43
15
901
המלצה לא שגרתית על מסעדה בשם MOARA CU NOROC  אשר נמצאת ברומניה, איזור טרנסילבניה,"מועצה איזורית" INEU. שעה נסיעה מעיר המחוז ועיר הולדתי - ארד (שנמצאת בין טימישאוארה לאורדיה) ועשרים דק' מהעיירה/כפר פנקוטה בה מתגוררת משפחתי .

מדובר במבנה ישן ומשופץ בן שתי קומות שמשמש כבית הארחה/מסעדה/אולם אירועים. (אם מדובר ביום ראשון או שני יש לבדוק מראש אם יש אירוע במקום. אתם תתקבלו בחדר מופרד מאורחי המקום אך ההגשה תהיה איטית להחריד) .
 
 פירוש השם הינו "תחנה ממוזלת/עם מזל" בתרגום חופשי. יש איזה רקע מעמיק יותר לשם (גגלו זאת אם הינכם מעוניינים) ובנוסף במקום יש תחנת מים עתיקה שעדיין עובדת.

התפריט הרומני כתוב ב"ניב כפרי מקומי" עם משחקי מילים. אני אישית לא הצלחתי להבין ממנו מילה בכל הפעמים (3 במס') שהייתי שם ונעזרתי במשפחתי.

התפריט ענק! מכיל הכל מהכל, כולל מנות ייחודיות לאיזור ובשר ציד במשקל ולפי עונה, אותו יש להזמין מראש.

המנות ענקיות (!!!) ומחירן (בהשוואה לארץ) זולות מאוד!

יש מנות מוצלחות יותר ומוצלחות פחות. זו לא מסעדת גורמה אלא מסעדה אותנטית בהיבט הרומני ואף האיזורי. לבוש המלצריות מסורתי אף הוא.

היינו 3 מבוגרים ושני מתבגרים.

בהגיענו ב- 20:30 היה דיי רייק, אח"כ כבר התמלא.

יש טבח אחד שמופקד על הכל (מי אמר שרק בארץ יש מחסור בטבחים)? ואם יש עומס, המנות תצאנה לאט – לאט – לאט... מכיוון שידענו זאת, החלטנו ישר להזמין את מנת הבית – פלטת בשרים קטנה המיועדת ל- 3 – 4 סועדים, המתבגרת לקחה שניצל עוף וצ'יפס והמתבגר פסטה בולונז.

הגיעה פלטה ענקית (!!!) של נתחי חזיר  שונים במספר אופני הכנה – פרוסות צלי חזיר (טעימות אך של דודתי טעימות יותר) מנתח מעורף החזיר, שומן צלוי (היה אלוהי )!, שניצל וקורדון בלו במילוי גבינה קשה כלשהי ושזיף שנתן חמיצות נפלאה ומרקם נעים!

לצד הבשר הגיעה מנת אורז (סתמית) וכרוב אדום מאודה עם פירות יער ולפי דעתי שוב שזיף, שנתן את חמיצותו נהדרת – הכרוב היה רך ומתקתק - חמצמץ. היו גם תפו"א קטנים צלויים שהיו חביבים.
השניצל צ'יפס היו ביתיים וטובים ומנת הפסטה (ע"ב חזיר לפי דעתי) הייתה ממש לא מוצלחת בעיניי. המתבגר אהב.

שתינו בירה רומנית בתוספת לימון בשם צוּ'ק (אני ממש אהבתי!), שתיים קולה ו – 3 משקאות בשם CAPI בטעם אגס (טעם נהדר ותחושה גרגרית וסמיכה של אגס בפה).

לחם מוגש תמיד לשולחן ובסוף הארוחה מחוייבים עליו בעלות סמלית.

כל הנ"ל הסתכם ב- 177 LEI/RON (שני שמות למטבע המקומי) שהם די שווי ערך ל -177 שקלים ישראלים.
 
אז... אם אתם בסביבה משום מה, באיזור הכפרי של רומניה של פעם, בהם בסוף היום תתקלו באווזים ופרות חוזרות מהמרעה לביתן, בהן בבתים רבים עדיין עושים שימוש במי הבאר שבחצר ועגלות עם סוסים מעכבות את התנועה - תנו קפיצה. חש מקומות בעולם שעדיין חיים ככה ואותי זה מקסים כל פעם מחדש .
 
http://www.hanulmoaracunoroc.ro/pages/01_acasa.html