פורום ביקורת מסעדות
נושא: פרונטו במוצ"ש  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 21/09/2014 | 11:08
24
1492
שבוע טוב לכולם!
 
לרגל נסיעת חבר קרוב לחו"ל לתקופה ממושכת, החלטנו לסעוד במוצ"ש בפרונטו. אני זומם כבר לא מעט זמן על המקום, ובביקור הקודם לפני כשנה נכונה לי אכזבה, מפני שנפלתי במקרה-וללא התרעה מצד הצוות בעת ההזמנה-על ערב טאפאס. לא התכוונתי לבוא לערב טאפאס והם גם לא היו מוצלחים במיוחד, אבל ידעתי שאתן צ'אנס חוזר וכך היה. 
 
הגענו בשעת ערב מאוחרת יחסית (22:00, המטבח נסגר ב23:00), ומתוך ארבעת המנות בארוחה גופא הזמנו שלוש מתפריט הקיץ של השף דיוויד פרנקל, ואחת מהתפריט הקלאסי. הראשונות היו "אספרגוסים של קיץ, רביולי תירס מסקרפונה בחמאת לימון" ו"תמנון צלוי, שעועית לבנה מוחמצת, אורגנו וצ'ילי". מנת לחם הוזמנה אף היא. האספרגוסים מתומחרים ב58 ש"ח, מהזולות שבמנות הראשונות במסעדה בכלל והזולה ביותר בתפריט השף. מדובר בכמה גבעולי אספרגוס חלוטים, חביבים לכשעצמם, מלווים בשלוש-ארבע רביולי קטנים וטעימים מאד. תמחור מעט מופרז עבור הכמות לטעמי, לא כל שכן למנה ללא בשר או דגים, אבל המנה טעימה. התמנון היה טעים מאד, עשוי מצוין, אבל השעועית היתה נפילה בהיותה קשה מדי, ולטעמי נטולת קשר או למצער תוספת משמעותית למנה. בסלסלת הלחם הגיעה פוקצ'ה חמה ומצוינת, וכמה פרוסות לחם כפרי עם אגוזים, שום דבר לספר עליו הביתה אבל גם לא רע כמובן. 
 
מכאן זה השתפר: לעיקריות הוזמנו "שרימפס קריסטל, מנגולד ועגבניות צלויות" מצידי, ו"נתח קצבים פרוס עם פולנטה רכה" מצידו. היות שטעמנו זה מצלחתו של האחר, נוכחתי לדעת שמנת נתח הקצבים פשוט מעולה. בשר משובח, מידת עשייה מדויקת, הבשר מגיר מיץ על פולנטה טובה והשמחה גדולה. השרימפס שלי הזכירו למה שווה להתאפק ולחסוך קצת כדי לאכול מדי פעם קריסטל ולא את הזבל הקפוא שמשווק להמונים במקומות אחרים. קריסטל ושרימפס קפוא זה לא אותו פרודוקט, נקודה. השרימפס נעשו על פחמים, שנתנו הדגשה לטעם הים, והשתלבו מצוין עם המנגולד והעגבניות. 2 מנות טובות מאד. 
 
בקינוחים זכרתי חסד לטירמיסו שהיה נקודת האור בערב הטאפאס ההוא, ולקחנו גם עוגת שוקולד חמה עם גלידת ארל גריי. הטירמיסו של פרונטו הוא, לדעתי, סיבה להגיע לשם במיוחד. הגודל מכובד פלוס, והוא קרמי, לא מתוק מדי, לא אלכוהולי מדי-מושלם לטעמי. עוגת שוקולד חמה עם גלידה במסעדה טובה היא תמיד פצצת סוכר מועילה, מה גם שברגעי השיא נטלתי לי בכף אחת קרם מהטירמיסו, קרם שוקולד ומעט גלידה יחד...עונג.
 
את הארוחה ליוויתי בכוס יין לבן שבלי, בהמלצת המלצר, והיה מוצלח. השירות בכלל היה מקצועי וחביב מאד, נקודת יתרון גדולה בנופי ארצנו. 
 
החשבון הסתכם ב567 ש"ח לפני טיפ, על 2 ראשונות, 2 עקריות, 2 קינוחים, כוס יין אחת וקולה זירו אחד. סה"כ תמחור סביר עבור מסעדת שף. לא יכול לומר שעברתי חוויה קולינרית מסעירה, אבל הרוב היה טעים מאד, ואחזור בהזדמנויות חגיגיות נוספות.