פורום ביקורת מסעדות
נושא: DABBOUS  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 05/10/2014 | 18:22
2
594

 DABBOUS  
סמוך לטוטנהם קורט רוד, ברחוב שנקרא וויטפילד נמצאת דאבוס, בעלת כוכב המישלן. הזמנו מקום כמעט חודש מראש, למרות זאת לא היו מקומות לסרוויס ערב, ולכן נרשמנו לסרוויס צהריים, בשעה 14:00 (בדיעבד בחירה נכונה)
הגענו מעט לפני 2, ונאמר לנו שהשולחן עוד לא מוכן, אך אם נרצה להצטרף אליהם לקוקטיילים. הבר ממוקם בקומה התחתונה של המסעדה, מעוצב בפשטות- הברמנים מקצועיים, התפריט עשיר, לא זול, הקוקטיילים מתחילים ב9.5 פאונד ומעלה... הזמנו שני קוקטיילים, RUSTY NAIL, ו-RICE RICE BABY, (11 ו9 פאונד, בהתאמה), שהיו פתיחה מצויינת.
כעבור 25 דקות באו לקחת אותנו לשולחן שלנו והגישו לנו תפריטים. בצהריים מוגשים שני תפריטים- תפריט ארוחת צהריים (4 מנות- 3 +קינוח) ב32 פאונד לאדם, ותפריט טעימות- 8 מנות ב64 פאונד לשולחן. והנה האותיות הקטנות- הממש קטנות, כשכתוב "לשולחן" הכוונה שזה מחייב את כל יושבי השולחן. המחיר 64 פאונד הוא לאדם, קצת קשה להבין את זה מהצורה בה זה נכתב בתפריט, אבל כך או כך היינו בעניין של תפריט הטעימות.
בהתחלה הוגש לשולחן בשקית חומה לחם נפלא, התרענו מראש שהבחור אלרגי לשומשום אז קיבלנו בנוסף 2 לחמניות, מן בגטים קטנים. הלחם היה נפלא (הבגטים טובים אבל פחות) ולצידו הוגשה לכל סועד חמאה, הכי טעימה שאכלתי בחיים שלי. שאלנו את המלצר איזו חמאה זו, הוא חייך בגאווה ואמר: "אנחנו מכינים אותה לבד!"
מנה ראשונה:
מן טרטר סקאלופס עם מלפפון, מעל הייתה מן גרידת-אקליפטוס, מנה משגעת, חמוצה בדיוק במידה, וכל טעם מודגש בפה.
מנה שנייה:
טוסט ועגבנייה. הטוסט הוא מן פוקאצ'ה נפלאה, העגבנייה בשלה ועסיסית. אבל כמו שאמרתי לבחור (שטען שזו מנה מדהימה)- זה הטוסט עם העגבניה הכי מוצלח שאכלתי, וזה עדיין טוסט עם עגבנייה.
מנה שלישית:
בקערית חמה הוגש מרק מציר ברווז עם נודלס ועירית. אין, זו שלמות. לא רציתי לאכול כי ידעתי שככה זה ייגמר, ומצד שני לא יכולתי להפסיק. עצם זה שזו מנה קטנה השאיר אותי כמעט מאוכזבת מרוב רצון לעוד.
מנה רביעית:
תמנונים צלויים מוגשים על תפוחי אדמה וסלט של שומר, הוגש עם רוטב TARAMA,  המלצר תיאר אותו כרוטב יווני, המרקם והטעם הזכיר מעט מיונז. מנה נהדרת, אני באופן אישי פחות אוהבת תמנונים, ועדיין חשבתי שמדובר במנה בהחלט טובה.
מנה חמישית:
בשר טלה עם עשבי תיבול, מוגש על חציל קלוי עם רוטב שמתואר בתפריט כLight cheese . בהתחלה טעמתי את עשבי התיבול,שהיו מעט אגרסיביים בתיבול, ואז את הטלה, שהיה מעט חסר תיבול, ואז את הכל ביחד, וזה היה הביס המושלם. עשבי התיבול השתלבו עם הטלה והחציל נתן איזה מרקם ועדינות שהשתלבו פשוט מצוין.
מנה שישית:

מנת ביניים- בורטה עם תמרילו בשמן זית. שילוב של מתוק, עם קצת מלוח, ושמן זית, טעמתי, לא נפלתי. הבחור טען שזו המנה הכי טובה בארוחה. נו, על טעם ועל ריח...
מנה שביעית- "קדם קינוח"- חבוש עם פירה ערמונים, ומעליו נמזג מן לפתן. הפירה ערמונים היה מדהים, השאר פחות דיבר אליי.
קינוח- גלידת אזוב על פיסטוקים, עם סלרי כבוש.
גילוי נאות, כבר הייתי כל כך מלאה ואולי זו הסיבה שהקינוח כבר ממש לא עשה לי את זה. הגלידה הייתה אנמית לטעמי, הסלרי מעניין אך לא מעולה, הפיסטוקים היו נפלאים. הבחור טען שזו מנה נפלאה.
השירות היה נהדר- ענייני, נעים, וקמצועי, הטיימינג בין המנות היה מושלם. הצוות נכון לענות על כל שאלה.
אז מה היה לנו?
2 ארוחות טעימות
2 קוקטיילים
כוס יין לבן
סה"כ 177 פאונד שכוללים 12.5% טיפ שמוכנס לתוך החשבון (אך נכתב שהוא אופציונאלי). לא זול, אבל שווה כל פאונד.