פורום ביקורת מסעדות
נושא: סיכום יום נישואים מוצלח + תוספות מהתקופה האחרונה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 08/10/2014 | 09:57
10
699
אז אתמול חגגנו יום נישואים רביעי והחלטתי להפתיע את בעלי בבילוי בחמאם גטאס שכבר נכתבו עליו כאן מילים חמות ואחר כך הופעה בפאב-קפה זברה שבכרמל צרפתי בחיפה.
קודם כל קצת רקע. שלוש שעות לפני שיצאנו לדרך התקשר אליי בעל המקום ואמר לי שעקב חג הקורבן הכניסה לעיר העתיקה של יפו חסומה בצד אחד ובצד השני פקוקה. הוא המליץ לחנות ליד המשטרה שנמצאת בטיילת החדשה (למי שמכיר). בקיצור, הגענו והכל היה עמוס. נאלצנו לחנות רחוק הרבה יותר. הליכה מהירה של כעשרים דקות בתוך כל עומס המכוניות, המוסיקה החזקה והצפיפות עשתה את שלה והגענו לחוצים וקצת תשושים. 
קיבלו אותנו במאור פנים ומיד הושיבו אותנו וכיבדו אותנו בתמרהינדי קר (ונהדר). לא ארחיב על החמאם מעבר לכך שלשעתיים המתחם היה כולו שלנו והטיפולים, הפינוקים (שני סוגי סאונות וג'קוזי) והאוירה היו משהו שלא מהעולם הזה. ועוד משהו: למרות שאני בחרתי בחבילת קרצוף של 15 דקות ולא מסאז', המעסה ראה שהרגליים שלי תפוסות מההליכה המהירה ופשוט עיסה באופן יסודי את כפות הרגליים שלי, וגם את השוקיים. רגישות מדהימה. כשיצאנו, אחרי מקלחת, רעננים וחדשים אחרי החוויה, אמיל, בעל המקום ישב איתנו והגיש לנו ענבים, תפוחים ועוגיות, תה עם נענע וקפה ודיברנו יותר מחצי שעה. הוא בן אדם מאוד מיוחד שעבד 25 שנה באינטל רק כדי שיהיה לו כסף להקים מקום שכזה. היחס שלו ושל כל צוות החמאם פשוט חימם את ליבנו  והבטחנו לו שנפרסם כמה שיותר את המקום. מה גם שהמחירים סבירים לחלוטין עבור מה שאתה מקבל שם (200 ש"ח עבור השימוש בכל המתקנים + קרצוף של 15 ש"ח עם ליפה וסבון שמן זית, 300 ש"ח עבור כל הנ"ל פלוס עיסוי של 45 דקות). כדאי מאוד ללכת אם רוצים להתפנק ולהרגיש כמו חדשים. 
אחר כך המשכנו לזברה, שפעם פעל ברחוב מסדה. ז'יל, בעל המקום הוא בחור צרפתי חם ומצחיק שגם חוטא בנגינה, והחליט להקים בורגריה שמעודדת אמנים מכל הסוגים (יש גם תערוכות מתחלפות של ציורים אצלו) ובמיוחד זמרים בתחילת דרכם, במופעי כובע. את ההמבורגרים והצ'יפס שלו הכרנו עוד ממסדה ומאוד אהבנו. את הרטבים על בסיס מיונז הוא מכין בעצמו במקום וגם את הקינוחים. המקום בכרמל צרפתי הרבה יותר מרווח ונעים לשבת בו. הזמנו שני המבורגרים במשקל של 220 גרם (37 ש"ח לאחד) עם תוספת אננס צ'ילי לשנינו (8 ש"ח לתוספת אחת) ורצינו גם גראטן (16 ש"ח) אבל נגמר, אז לקחנו צ'יפס כתוספת להמבורגרים (9 ש"ח). האוכל הגיע יחסית מהר, ההמבורגרים היו חמים וטובים כפי שזכרתי אותם ומנת הצ'יפס היתה ענקית בשביל המחיר ובכלל והיתה גם היא טובה מאוד. הרטבים היו טיפה פחות טובים ממה שזכרתי אותם במסדה. קצת נוזליים מידי ולא היה מזיק אם היו סמיכים יותר. השירות היה קשוב וטוב. סה"כ תמורה מאוד הולמת תמורת המחיר. מומלץ אם אתם בסביבה או אם בא לכם לשמוע הופעה של זמר מתחיל.