פורום ביקורת מסעדות
נושא: סאקאי - באר סאקה חדש בת״א   לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 08/10/2014 | 18:01
17
710
פעם אם רצית לטגן חציל היית פותח מקום שמתחיל במילה ״סביח״ ונגמר בשם הרחוב בו אתה גר, נראה שבזמן האחרון הטרנד התחלף ואם אתה רוצה להגיש חציל מטוגן, טבעי שתפתח ״מסעדה יפנית״.  עוד מקום שכזה פתח את שעריו ברחוב לילינבלום עם מספר כתבות יח״צ באינטרנט - הלכנו לנסות.
המקום מורכב מבאר קטנטן של כ7 שרפרפים ועוד 4-5 שולחנות, התיישבנו על הבאר וקיבלנו מיד מנה קטנה של סאקה חלבי קר על הבית.
הזמנו בקבוק סאקה ניגורי קטן (78 שקלים)  - ניגורי הוא סאקה עם משקעי אורז שלא סוננו החוצה, כשמערבבים אותו מקבלים משקה לבן.
הוגש לנו בקבוק בטמפרטורת החדר, כששאלתי למה הבארמן ענה שנגמר המקום במקרר.
הבקבוק הוגש לא מנוער כמתבקש (אדם שלא מבין היה מפספס את שכבת המשקע למטה) על קערת קרח עם שתי כוסות - הגשה לא פונקציונאלית שאינה תורמת בכלום לטמפרטורת המשקה.
גילוי נאות: אנחנו צרכני סאקה קבועים ובמזרח ומערב אנו משלמים על בקבוק זהה 30 שקלים.
 
התאכזבנו לגלות שכל מבחר הסאקה שסקאי מתהדרים בו הוא בדיוק מבחר הסאקה שרשת ״מזרח ומערב״ מציעים בחנויות שלהם במכפלה של 2.5, הטרוניה העיקרית שלי היא דווקא לא על המחיר אלא על חוסר המבחר המשווע, המקום מבטיח עשרות סוגי סאקה בכתבות היח״צ אבל למעשה הוא מבטיח עשרות סוגי בקבוקים (ישנם 3 - 4 גדלים לכל בקבוק סאקה) ולכן חמישה סוגי סאקה הופכים פתאום לחמישה עשר.
הזמנו לאכול: רול סושי (צלופח), חציל ברוטב מיסו ובמיה בטמפורה על מנת לדגום את התפריט שמכיל מספר מנות ראשונות סטנדרטיות לחלוטין (בעיקר טמפורות שונות ומרק מיסו), סושי ומספר קטן של מנות עיקריות.
הסושי היה בסדר, באתי עם ציפיות נמוכות - אני מודה, האורז לא היה דחוס מספיק והתפרק מהר והיה קצת תפל אבל בסך הכל היה סביר - 50 שקלים לרול פוטומאקי.
קוביות החציל היו בכמות קטנה מאוד ולא מעניינות כלל, קוביות חציל קטנות מטוגנות עם רוטב מלוח - 25 שקלים.
הבמיה בטמפורה הוגשה על שיפודים בטמפורה הסטנדרטית שקונים בחנויות - 15 שקלים.
 
בסך הכל עוד מקום ששם את עצמו בנישה של מסעדות אוכל מהיר יפנו-ישראלי - סושי וטיגונים בסויה.
ציפיתי ממקום שמתהדר בתואר ״סאקה באר״ להכיל יותר ממבחר מצומצם של בקבוקי סאקה בינוניים שמיובאים בצורה תדירה ע״י יבואן יחיד.
השירות טוב ולא מנסה להיות משהו מעבר, כשניסיתי לחלוב מעט מידע על הסאקה נעניתי בתשובות לקוניות (יבש, חצי יבש וסאקה לבנות) כי אין לצוות שם (להערכתי) ידע גדול במיוחד בסאקה.