פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת ערב איטלקית מוצלחת בג'מה ביפו  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 12/10/2014 | 18:45
6
1520

לפני כמה שבועות חיפשנו מקום לאכול בו לפני הצגה בתיאטרון גשר ביפו(ההצגה יונה ונער הבהירה לי סופית שהשפה והסגנון של גשר הם לא כוס התה שלי...) ומכיוון שזה היה ממש ברגע האחרון ישבנו ספונטנית בג'מה, מסעדה איטלקית קרוב מאד לתיאטרון.

העיצוב של המסעדה מאד בסיסי וחסר מעוף אבל לנו זה לא הפריע.
 
החלטנו לחלוק תפריט של ארוחת קמפניה – מעין פסטיבל שהיה במסעדות איטלקיות שונות בספטמבר ובו הציעו תפריט בן שלוש מנות בעלות של 99ש"ח. בנוסף אליו הזמנו גם פיצה.
 
המנות שחלקנו היו –

פרמיז'נה מלנזנה היתה מנה מצוינת של ירקות שרופים, קרי חציל קלוי, שאלון ושרי עם מוצרלה טריה ופרמז'ן שנחו להם במחבת ונאפו יחד(לפי התפריט – נאפו בטאבון). זו היתה מנה מענגת במיוחד שלא רציתי שתיגמר. אין כאן תיחכום יוצא דופן אלא מרכיבים טובים שיצרו מנה פשוטה ומאד טעימה. אני מקווה לשחזר אותה בבית בהזדמנות.
עם המנה קיבלנו מעין פוקצ'ה דקה מאורכת שהיתה חמה וטובה.

קנלוני נאפוליטני  הכיל שני גלילי קנלוני במילוי בשר עגל בבישול ארוך שהוגשו עם רוטב עגבניות עשיר וגבינה.
מנה טובה מאד, מן הסתם כבדה מאד ולכן אידיאלית בעיני לחלוקה – כל אחד מאיתנו הסתפק בגליל קנלוני אחד ונהנה ממנו.

פיצת פטריות היתה ללא רוטב עגבניות והכילה שמפיניון, פורטובלו, שרי, שמן כמהין, מוצרלה, פרמז'ן ובזיליקום. הבצק היה מהסוג הדקיק, הטופינג היה מוצלח ובכמות הולמת: נדיב דיו כדי להנות ממנו, אבל לא מוגזם כך שהעסק לא התפרק כפי שיכול לקרות בפיצות עם בצק דק.
למי שאוהב פטריות ולא מת על רוטב עגבניות כמוני זו פיצה מומלצת.
את הפיצה לקחנו כתוספת לתפריט ועלותה 52ש"ח.
 
לקינוח אכלנו טורט קפרזה שהיא עוגת שוקולד ושקדים חמה. היא הגיעה בסיר קטנטן מברזל יצוק ועליה נחו שתי פיסות תאנים טריות.
המראה שלה לא משקף נאמנה את הוולקנו הסוער והנהדר שמצאנו בפנים ברגע שדחפנו כפות פנימה. זו עוגה עשירה מאד ללא קמח שנעשתה בדיוק מירבי מבחינת זמן האפיה, וכל ביס ממנה היה תענוג צרוף ושחיתות לשמה.

שתינו מים קרים  שהיו טעימים וגם דיאט ספרייט, 12 ש"ח.  הדוק קינח  באספרסו, 9ש"ח.
 
 
השירות לא היה מקצועי מספיק מכיוון שהיתה מלצרית אחת בלבד שהתרוצצה משולחן לשולחן. למרבה המזל בשלב מסויים מישהו סייע לה כי המצב הפך להיות בלתי נסבל. היה לי צר עליה שהיא נאלצה לעבוד כך.
 
השירותים היו נקיים מאד.

 
שילמנו על הכל 184ש"ח – 99ש"ח לתפריט קמפנלה אליו נוספו הפיצה והשתיה. לטעמי מחיר יותר מהוגן לארוחה כזו ממנה יצאנו שבעים לגמרי.
 
 
נהננו מאד ובהחלט נחזור לנסות מנות נוספות. אני מקווה מאד לראות את המסעדה מלאה בביקור הבא שלנו.