פורום ביקורת מסעדות
נושא: שגב - שירות מעולה, אוכל בינוני מאוד  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 26/10/2014 | 22:56
23
1883
בחמישי גררו אותי קבוצת חברים לצהריים בשגב, אכלתי שם לפני כמה שנים ולא זכרתי שנהניתי במיוחד אבל מצד שני גם לא זכרתי שסבלתי.
הגענו בשעה 12 והיינו היחידים למטה, בקומה העליונה היו מספר שולחנות מלאים כבר.
לכל אורך הארוחה השירות היה יוצא מן הכלל, נעים, אינפורמטיבי ולא לוחץ.
הגשת המנות לעיתים מגוכחת שלא לצורך, צלחות גדולות יתר המידה ומגושמות, אקססוריז מגוכחים וכו... לדוגמה: אחת המנות הראשונות שאחד הסועדים הזמין הייתה סלט כלשהו, הגיעה קערה קטנה של סלט על ״מצע״ של משקל וינטג', כזה שפעם היו שוקלים בו רכיבים במטבח - כולם הסכימו שזה מגוחך עד כדי מבוכה.
 
סלסילת לחמים - מספר לחמים חמים וטובים רוויים שמן זית הונחו מיד על השולחן והיוו את פסגת הארוחה שהידרדרה מהר מאוד.
 
לפתיח קיבלנו ״קוקטייל פירות לא אלכוהולי״ - כולם בשולחן הסכימו שמדובר בברד הפיצוציות הסגול הגנרי לא יותר ולא פחות.
 
לראשונה הזמנתי סביצ'ה מוסר - צלחת ענקית עם מנה קטנטנה של קוביות דג מוסר ומנגו, בצד הגיעו כ6 ״תוספות״ שלא התחברו כלל וכלל לסביצ'ה: מקלות מלפפונים גדולים מידי, אפונת ווסאבי כתושה, אגוזי קשיו, שומשום ועוד כמה שטויות שלא היו קשורות. טעם המנגו הדומיננטי השתלט על המנה והדג לא הורגש כלל.
אני לא מבין כלל את המנה הזו, למה לתת כמות מזערית של סביצ'ה ולהשאיר את הסועד ״להרכיב״ לעצמו את המנה? לא בשביל זה הוא משלם (המון כסף) למטבח על זה? ואם כבר נותנים תוספות, למה לתת ערימת קשקושים שלא מתאימים? האם ציפו שאקצוץ את המלפפונים בעצמי?
 
בין המנות הוגש ברד ג'ינג'ר עם סוכריות קופצות - שוב, ברד מתוק מאוד, אם לא היו אומרים לי שזה ג'ינג'ר כנראה שלא הייתי מנחש.
 
לעיקרית לקחתי שיפוד אנטריקוט עם סלט כרובית חריף - מנה גרועה מאוד, הוגשו כ6 קוביות אנטריקוט, רובן לא היו לעיסות, הכילו המון גידים ושומן, טעם הבשר היה טוב אבל לפחות חצי ממנו נזרק למפית, ״סלט הכרוביתֿ״ התגלה ככרובית לא מבושלת עם מעט תבלינים - אני מת על כרובית, בפשטידה, מטוגנת, בתנור אבל כרובית נאה היא דבר לא טעים כלל, שלא נאמר מגעיל! מן הראוי היה לציין את זה.
כל המנה הוגשה על מצע טחינה שהייתה הרבה יותר מידי תוקפנית לחך, חמוצה / מלוחה.
כל שיפודיה בשוק התקווה הייתה עושה עבודה פי כמה וכמה משגב על מנה כזו.
 
לאחר שראו כי אני לא אוכל את המנה שאלו אם הכל בסדר ואמרתי שהמנה גרועה מאוד, מן הראוי לציין שלא חייבו אותי עליה.
לקינוח קיבלנו (על חשבון הבית) מספר פרלינים וסלט פירות וגלידה, שני הקינוחים היו בסיסיים מאוד ולא היה בהם שום ייחוד או חן.
 
הופתעתי מאוד שהרמה במקום נמוכה כל כך מבחינה קולינארית חבל שהשירות המצויין לא מצליח למחוק את הטעם המר בסוף הארוחה.
 
בסופו של עניין חוייבתי על המנה הראשונה (80 שקלים - שערוריה) ועוד 47 שקלים על כוס יין (גרועה מאוד).