פורום ביקורת מסעדות
נושא: בינדלה-אוכל טוב, רצון טוב, פאקים קטנים.  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 05/11/2014 | 10:25
1
416
אמש נדגמה בינדלה לטובת ארוחת ערב סמי-חגיגית בדרגת יום הולדת.
 
היינו ארבעה אנשים, הגעתי ראשון, ובהגיעי אל מקום הישיבה (הוזמן יומיים מראש)-התבאסתי מפאק קטן ראשון: אין איפה לשים את הז'קט. העיצוב קצת מוזר, וממשענת הכסא הרחבה והנמוכה הוא יפול פעם אחר פעם. ביקשתי סיוע מהמלצרית, והיא הציעה להעביר אותו לעמדת המארחות, כי אין להם מקום ייעודי לכך. בסוף הערב הסתבר שהז'קט אוחסן ב...חדר היין, ולכן קיבלתי אותו בחזרה, בלשון המלצרית, "קצת קריר". מוזר שמסעדה בעלת יומרות שמציגה לראווה את הרקע האירופי שלה לא דואגת לעמדה ראויה לאחסון ז'קטים/מעילים/עליוניות. העפתי מבט סביב וגיליתי מקום מעט צפוף, אקוסטיקה לא טובה במיוחד, אבל באנו לאכול וליהנות והאוכל ישפוט.
 
החברים הגיעו, ו3 מנות ראשונות הוזמנו: 
 
"סרדינים פוטנסקה", "ארטישוק רומאי" ו-"קרפצ'ו פילה בקר". שלוש בחירות מצוינות, בעיקר הארטישוק והקרפצ'ו לטעמי. הגיעה גם פוקצ'ה על חשבון הבית, לא משהו שלא טעמתם בעבר, אבל נחמד. הקרפצ'ו מנה מרהיבה ביופיה (סליחה שלא צילמתי), פרוסות פילה ורדרדות מסודרות באופן נאה מאד על הצלחת, רוטב לימוני משהו שנותן כבוד לטעמי הבשר אך לא משתלט. ראוי לציין גודל מכובד של המנה. הארטישוק הוגש עם פטריות קצוצות, קרם כרשה ופרמזן. מוגש אסתטי מאד, גם טעים מאד, מתאבן קלאסי. גם הסרדינים הוגשו באופן אסתטי, חגיגת צבעים על הצלחת, אבל פה פאק קטן שני: הבחור שהזמין את הסרדינים ביקש עוד לחם, בתשלום. המלצרית התעכבה והתעכבה (לראשונה ולא לאחרונה), ורק אחר בקשה ממלצר אחר, וכשכל האחרים כבר היו לקראת סיום המנות שלהם, הוא קיבל את הלחם והתחיל לאכול. 
 
לעיקריות הוזמנו 4 מנות: "שליאטייליה פירות ים" על ידי, פפראדלה ראגו טלה למבוגר שבחבורה, קנלוני עגל על ידת כלת יום ההולדת וסקלופיני עגל עם פירה לבן הזוג של הכלה. בגדול, 4 מנות מוצלחות. המנה שלי קצת נפלה באסתטיקה, אם אני שם אותה בתוך קרטון של ג'ירף-תהיו בטוחים שזו מנת נודלס אסיאתית מהזן הפחות יוקרתי. אבל בטעם היא היתה טובה, פסטה תוצרת בית ברמה טובה, פירות ים קצוצים בנדיבות בינונית (מנה ב99 ש"ח), טעים אך מעט משעמם. טעמתי גם מהראגו טלה שלטעמי היה המוצלח שבארוחה, מנה לא יקרה יחסית (76 ש"ח) שמגיעה בלי קמצנות בבשר, תיבול טוב ומסקרפונה שתורמת לכל העסק. לא התלהבתי מההגשה של הקנלוני, הגיעו במין כלי שמגישים בו בלינצ'סים בבתי קפה כשרים, גם מחית העגל והפרמז'ן בפנים לא היתה שיא של מרקם ואסתטיות, אבל היה טעים למדי והכלה נהנתה. החתן מצידו, בסקלופיני, התלהב עד מאד ואף שר שירי אהבה וחיבובים לפירה שלו.
 
לקינוח הזמנו 2 מנות, "קסטה שוקולד" ו"קנולו". פאק קטן שלישי: המלצרית הניחה את תפריטי הקינוחים ואז שכחה אותנו לאיזה רבע שעה, ואלאמא אנחנו פונים למלצר אחר-לא מן הנמנע שמחכים שם עד עכשיו. בסוף, הקסטה היתה אכזבה. קינוח שוקולד בינוני לגמרי, כזה שטעמתם הרבה פעמים בהרבה מקומות, ושודך לו רוטב קפה אגרסיבי מדי. הקנולו-אם אני זוכר נכון היה שם קרם פיסטוקים ומעין יוגורט וטוויל קטן על עוגייה-היה טעים למדי לטעמי ולטעם הכלה. החתן לא אהב והמבוגר לא נגע בקינוחים. 
 
סיכום:
 
עיצוב: טעון שיפור לטעמי, אם מבחינת אקוסטיקה וחלל אין הרבה מה לעשות, ויש שימצאו את זה מגניב, לפחות מתלה לז'קטים זה מאסט. שניים מהנוכחים התלוננו בסוף הארוחה על חוסר הנוחות של הכסאות.
 
אוכל: לרוב מצוין. הצטיינו הקרפצ'ו, הארטישוק, הפפראדלה ראגו והסקלופיני. קינוחים מסתמנת כסקציה טעונת שיפור.
 
שירות: מלא רצון טוב, אבל יש להם מה ללמוד. סה"כ בהתחשב במצאי בישראל בכלל ובעיר בפרט, בסדר גמור.
 
מחירים: לרוב הוגנים. ראשונות באיזור החמישים וקצת, עיקריות ברובן ב100-50, הקינוחים שהוזמנו היו מעט יקרים ביחס לתמורה, אבל בשום מצב לא הרגשת שגובים בהגזמה.
 
לחזור?: בהחלט, אבל עדיף לארוחה זוגית כשיודעים מה המנות החזקות.