פורום ביקורת מסעדות
נושא: יומנגס, דיאנה, לופט ועוד מקבץ דיווחים מהחודש האחרון  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 09/11/2014 | 21:36
5
448
יומנגס - טיילנו בעמק חפר בשמחת תורה. הגענו למסעדה לקראת 17.20 והתפלאנו לראות שאין תור בחוץ. הסיבה לכך הייתה שהמסעדה הייתה עדיין סגורה, אמרו לנו שהיא תיפתח בשעה 18.00 בגלל החג. בין כה וכה הקטנצ'יק נרדם ברכב והיינו צריכים לשרוף קצת זמן, אז החלטנו לחכות. כאשר הדקות חלפו וחלפו שמנו לב ששולחנות המסעדה מתחילים להמתלא בסועדים. ניגשתי שוב לבחור שהיה שם ושאלתי אותו אם פותחים לפני הזמן. הוא אמר לי שלא, פשוט אנשים יושבים ומחכים שהמסעדה תיפתח. שלחנו את שתי הגדולות שיתפסו שולחן, לדעתי בשעה 17.40 המסעדה הייתה מלאה מפה לפה. מחזה די מוזר בעיני, מסעדה מלאה מפה לפה באנשים שמחכים שהיא תפתח את שעריה ותגיש להם אוכל. היו קצת חששות שכל ההזמנות שייפלו על המטבח ברבע השעה הראשונה לפתיחה ייצרו צוואר בקבוק, אבל לזכותם יאמר שהמנות יצאו די מהר, יחסית כמובן...
ובכו, כגודל הציפייה (בדקות כמובן, לא בבשורה הקולינרית), כך גודל האכזבה. הקציצות שהוזמנו כולן מדיום-וול הגיעו כאשר חלקים מהם יבשים וחלקים אחרים לא עשויים בכלל (בשביל לאכול בשר טחון טרי אני יכול לגשת לסופר ליד הבית...), טבעות הבצל והצ'יפס היו שרופים וטבעו בשמן, וזה לא רק אצלנו, שמתי לב שזה חזר בכל השולחנות סביבנו. רבאק! מסעדת המבורגרים שכל התוספות שלה זה צ'יפס וטבעות בצל, אז תלמדו לעשות אותם כמו שצריך! הילדות אמנם נהנו, אבל בשבילנו זה היה פשוט יותר מדי... לגבי מחירים, קצת היה מזמן אז אני לא זוכר, אבל משהו ברמות של לא זול ולא יקר... זה היה הביקור השלישי שלנו במקום וכנראה האחרון בשנים הקרובות.
 
דיאנה בנצרת - לא היינו בנצרת לפחות 15 שנים. השבת טיילנו בצפון והחלטנו לעשות גיחה קצרה לשוק המקומי וגם על הדרך לבקר במסעדת דיאנה המיתולוגית. לפתיחה לקחנו מספר סלטי הבית שהיו די שגרתיים, החומוס היה מצויין, לא במרקם הדליל, אלא סמיך ועשיר יותר. לפתיחה הוספנו סלט טבולה טעים ומרענן. לעיקריות לקחנו את הספציאיליטה של המקום - קבב טלה קצוץ. המנה לא אכזבה, הקציצות היו אווריריות, טעימות ועשירות. למנה התלוו בצל ועגבנייה צלויים על האש, תפוח אדמה אפוי ומג'דרה. אחת הבנות הזמינה את מנת הפרגיות, טעמנו ממנה וללא ספק, אחת ממנות הפרגיות הטעימות שיצא לי לאכול בארץ. המנות גדולות ומכובדות, החומוס (24 שקלים) פשוט לא נגמר, מנת הקבב עלתה 80 שקלים והפרגיות 62 שקלים. בקיצור - שולחן של ארבע + תינוק יצאנו עם חשבון של 400 שקלים, סביר למדי... אם נחזור לנצרת שוב בשנת 2029, סביר להניח שנבקר שם שוב!
 
לופט ראשון לציון - היינו לפני כשבועיים בשעות אחר הצהריים המוקמות והלכנו על העסקיות. במחיר במנה העיקרית מקבלים גם מנה ראשונה, שתייה קרה וחמה וניתן להוסיף גם קינוח ב-20 שקלים. לפתיחה לקחנו פטה כבד, סלט עגבניות שוק ואמפנדס בשר. מהעיקריות אני זוכר רק את הפרגיות בקייג'ון ואת הקבבונים. הקינוחים היו לא רעים (אני לא קנה מידה כי אני לא מת על מתוק). בסך הכל סיימנו את הארוחה המושחתת לארבע אנשים בפחות מ-400 שקלים, לא אוכל גורמה, אבל טעים, איכותי ושירות מהיר יעיל.
 
WINGS בר כנפיים - בר כנפיים חדש שנפתח ברחוב הרצל ליד שד' רוטשילד. את המקום פתחו שני חבר'ה צעירים, עולים חדשים מארה"ב והתפריט שלו בנוי כל כנפיים במבחר של כעשר מרידנות שונות. הלכנו על ארבע אופציות שונות והתלוו אליהם צ'יפס, צ'יפס בטטה וטבעות בצל. צ'יפס הבטטה היה הטעים ביותר שאכלתי, שם בכיס הקטן את זה של הויטרינה. שירות זריז, יעיל, בהחלט אופציה נחמדה למי שמחפש משהו קל לסגור איתו את הפינה. המינוס היחיד היה שהמרידנות שלקחנו שהוגדרו כפיקנטיות, סבלו ממחסור בחריפות.
 
מאמא שרחה כפר ירכא - התיישבנו בשעות הערב, לא היינו כל כך רעבים, אבל העיניים היו גדולות. לקחנו חומוס רגיל, חומוס עם בשר, עלי גפן ממולאים, סלט פתוש, מג'דרה על בסיס פריקי ולא אורז, פינקו אותנו בעוד סלטים ביתיים, היה טעים, משביע, חצי מהאוכל נשאר (העיניים, העיניים...),
המחיר היה סביר ביותר, משהו כמו 200 שקלים לכל השולחן.