פורום ביקורת מסעדות
נושא: מומה קריית ענבים - ביקור מוצלח שלישי  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 14/11/2014 | 09:15
11
1735
מומה היא מסעדה חדשה בקריית ענבים (ממש ליד אבו-גוש) שנפתחה לפני מספר חודשים לא רב. מסיבה כלשהי מי שלא נקלע אליה במקרה קרוב לוודאי שלא שמע עליה. טרם ראיתי פרסומים שלהם או פעילויות שיווקיות אחרות. ביקרנו במומה שלוש פעמים בחודש וחצי האחרונים, וכל פעם הופתענו מחדש לטובה. 
 
המסעדה ממוקמת במתחם חדש שנמצא ברפת העתיקה של הקיבוץ, ששופצה למבנה מרהיב. את חלל ה"רפת" חולקים עם מומה קפה הלל וחנות דברי אומנות. המסעדה מורכבת מבר גדול ומספר לא רב של שולחנות, והאווירה בה בערב שמחה ותוססת עד שאפשר לתהות מהיכן מגיעים כל האנשים אליה (מבשרת ציון? הר אדר?). התפריט, שעדיין מוגדר כתפריט הרצה, כולל את כל החשודים העיקריים במסעדה שמנסה לרצות קהלים מגוונים. אין קו קולינרי מובהק, או אמירה גסטרונומית חדשנית - 3 פסטות, קצת פירות ים, פילה, אנטריקוט והמבורגר וכד'. משום מה האינטואיציה אמרה לי בתחילה לצפות לנפילה (המיקום, העדר ה"ייחוס" בעידן הסלבריטי שף וכד') - אבל כאמור הופתעתי לטובה. עושה רושם שלמומה יש גישה לחומרי גלם מקצועיים, ושבמטבח יש יד מקצועית ביותר. לא טעמנו אף מנה לא טובה, וכל מה שאכלנו נע על המנעד שבין טעים למצויין. תפריט האלכוהול גם הוא לא רע בכלל ומתומחר כראוי. יש  בירות מחבית, יינות מהארץ ומהעולם ויש יינות בכוס בטווח של 34-44 ש"ח.
 
מנות שאכלנו (המחירים מהזיכרון אז אל תתפסו אותי במילה):
לחם ואיולי - מוגשים חינם. שני סוגי לחם טריים וחמים, איולי חריף ומשובח. כל הכבוד!
טאפאס ארטישוק ומוצרלה (22 ש"ח) - בייבי ארטישוקים מוחמצים, מוצרלה טרייה ובלסמי מוגשים על טוסט באגט. חומרי גלם מצויינים, מנה מוצלחת ופשוטה.
סלט ירוק - אוסף של חסות, אנדיב, טוסטים עם גבינת עיזים. סלט מדוייק וחביב, מעט מידי רוטב.
קלאמרי מטוגן (46 ש"ח) - טבעות וראשי קלאמרי טריים (נשבע לכם שטריים), מעטפת של בלילה פריכה. הגזימו מעט עם המלח.
פטוצ'יני אלפרדו עם פטריות - מנת פסטה טובה ופשוטה שמשמשת מנת ילדים משדורגת. 
פילה לברק (69 ש"ח). שני פילטים גדולים של דג טרי מאיכות טובה, צלוי בחמאה ועשבי תיבול. הוגש עם פירה מושלם ושלל ירקות צלויים בחמאה. מנת דג קלאסית שהייתה בקלות יכולה להיות מתומחרת גבוה בהרבה.
המבורגר אנטריקוט (56 + 7 שקלים לגבינת אמנטל). קציצה מאיכות טובה, צלוייה בגריל כראוי. צ'יפס טוב מאד - מה צריך יותר מזה לצד בירה?
פילה סלמון (72 ש"ח) - שוב, חומר גלם טוב ואיכותי שטופל בפשטות ובדיוק. לרוב יש לי רתיעה מעור של סלמון אבל הפעם הוא היה טעים ופריך והשתדך יפה לדג העסיסי. כשהוא מטופל נכון, ההנאה מסלמון טוב מזכירה את ההנאה מסטייק טוב. מוגש לצד אותם ירקות ופירה כמו הלברק.
סטייק אנטריקוט (112 ש"ח) - 300 גרם של בשר טוב, לא רמה של מסעדה המתמחה בבשרים איכותיים אבל בהחלט סטייק שעונה על הצורך הקרניבורי. צלייה מדוייקת לרמת מידיום שהזמנתי ותמחור סביר בהתחשב במצב השוק, באיזור ירושלים בפרט (במונא אכלתי סטייק דומה באיכות ובגודל ב-150 ש"ח שערורייתים). מוגש עם תפוחי אדמה צלויים בחמאה. 
לקינוחים אכלנו סופלה שוקולד, טירמיסו ופנקוטה (42 ש"ח) - כולם ראויים ביותר.
 
בקיצור, אם אתם בסביבה (ואני כולל בזה את כל ירושלים) מדובר בחגיגה של ממש. גם בהתחשב באלטרנטיבות וגם באופן אבסולטי. נחמד לראות שיש אנשים מוכשרים שיודעים לעשות אוכל טוב במקום יפה ושמח. נוסף על כך יש שם שירות מעולה ורצון אמיתי לעשות עבודה טובה ולהשתפר כך שייתכן שזו רק ההתחלה. אני רק יכול לאחל להם שימשיכו בקו הזה ויצליחו, ומקווה גם שרמת המחירים תישאר כפי שהיא (לא זול, לא יקר VFM טוב).