פורום ביקורת מסעדות
נושא: המונה טועם: פיתה בסגנון ונצואלה בשוק הכרמל  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 17/11/2014 | 12:15
153
http://food.walla.co.il/item/2800427
 
שוק הכרמל הוא גן עדן של אוכל, תאמינו לי, בדקתי את כולם. הפעם הוגנבה שמועה לאוזני על מקום דרום אמריקאי בכרמל, שאלתי אם מדובר על אמפנדס, הודיעו לי חגיגית שלא. הלכתי את כל השוק בחיפוש אחרי השלט, הייתי צריך לעבור על פני המקום שלוש פעמים עד שהבנתי שהשלט נמצא בחלק הפנימי של המקום. יש דלפק עץ רעוע וחדש, פלנצ'ה מול קהל הלקוחות, שניים שלושה דברים וזה הכל. כמו בכל שוק בעולם, הצבעוניות מושכת את האנשים, פה הדלפק פשוט וקולע למטרה: אוכל רחוב פשוט, ואני הרי אוהב דברים פשוטים.
 
המוזיקה הקצבית ברקע, הדרום אמריקאים האלה זזים כל הזמן מול העיניים, על הדרך קערה עם בצק תירס טרי. הפלנצ'ה רותחת ובתנועת ריקוד קלה מונחים עליה כדורי בצק קטנים ועבים, את הכדורים משטחים עד שנוצרת פיתה לא גדולה במיוחד, אבל מלאת תוכן. עד כאן זה פיתה, מכאן קוראים לזה אריפה. האריפה על הפלנצ'ה מטגנת לה בעדינות, עד שמקבלת על כל צד סימני חריכה. ככה עושים אותה הכי טוב וזה מוסיף לטעם, נותן לבצק העבה קריספיות מבורכת. אחרי שהאריפה מוכנה ולוהטת, יקיר בצע אותה ושאל מה לשים. אני תמיד הולך על בשר, אבל יש גם מנות , אני לא הייתי שובע מאריפה צמחונית, אבל אולי זה רק אני.
את האריפה יקיר מילא בבשר בקר, אלא מה? הבשר התבשל שעות עם בצל והמון פלפלים מכל הצבעים, עד קבלת עיסה דמויית גיבץ', לא מושכת למראה, אבל הטעם גן עדן. עם ההזמנה הונחה כף נדיבה על הפלנצ'ה, לעוד חימום עד כדי צריבה, אז שאל יתיר אם להוסיף גבינה. לריח הבשר המעולה התשובה שלי הייתה ועוד איך. יש גבינה צהובה מגורדת וגבינה חצי קשה, תשימו והרבה. רק הערת הכנה לחבר'ה במקום, את הגבינה פשוט תניחו על הבשר, אחרי שלושים שניות תהפכו על הצד של הגבינה ודי. לא צריך לערבב את הכל על הכל, המרקם סתם נהרס. כמובן שעדיין מדובר על מנה מנצחת, אבל אני מקווה שההצעה שלי תתממש.
על כל הטוב הזה שמים גם שעועית שחורה שמתבשלת במשך שעות, עד כדי מרקם רך, עד כאן הבנו, עכשיו זה עוד יותר משתפר.
 
עכשיו תחזיקו חזק ותאכלו מעל הצלחת, אתה נוגס את האריפה בזהירות רבה, יש לה נטייה להתפרק, אבל זה מובן, עוברים דרך הקריספיות הקלה לתוך הרכות של הבצק הטרי, אל תוך הבשר המבושל וממשיכים לעבר השעועית המשביעה, כשהגבינה מייצרת עקצוצים של הנאה בעורף.
השדרוג המדהים נמצא על הדלפק, זיהיתי חלפיניו? אותו פלפל שמתאים להכל, אני אוהב חלפיניו על הכל, הפלפל הזה משפר אפילו טעם של שוקולד. אין לו את המניירות הלא ידידותיות של השיפקה, הוא לא דורש משקה מומתק לשיכוך הכאב בגרון. על הצד בקטנה יש גם צ'ימיצ'ורי מתקתק ואותנטי, נעים למאכל, ביקשתי מיתיר שיביא את הקערות הקטנות לידי, שלא יתרחקו לעולם. התחלתי להוסיף מהן על כל ביס, המנה למראית עין קטנה, אבל עם כל התוספות הללו, מדובר על שובע מיידי. יש גם צ'ימיצ'ורי לאמיצים, הוא מלא טעם כמו הרגיל, אבל נושא בתוכו חריפות לא מאזורינו. אתה לא חייב להיות אמיץ במיוחד, אבל אם תשימו זה קצת יכאב, אבל איזה כאב נעים שזה יהיה, ב-20 שקלים בלבד.

אריפ'ס. רחוב הכרמל 38 על פינת שפ''ר, שוק הכרמל, תל אביב. 054-6884788. שעות פעילות: א'-ה' 09:30-18:30 ו' 0900-שעה לפני כניסת שבת. לא כשר