פורום ביקורת מסעדות
נושא: וניה ביסטרו עושים עלייה לתל אביב (דינר ראש)  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 25/12/2014 | 08:49
14
1037
או במילים אחרות - רוצו מהר לפני שיגמר.
 
חיפשתי הזדמנות שתהיה מעניינת וגם שלבחור יהיה מה לאכול בה במסגרת ארוחת הדינר ראש ווניה ביסטרו תפסו לי את העין בעיקר בזכות לא מעט מאפיינים מזרח אירופאיים בתפריט שכל כך מזכירים לי בית.
הגענו ראשונים באותו הערב ונריה הברמן הציע לנו קוקטיילים - החלטתי שאני רוצה לנסות את הקוקטייל שנקרא הצבא האדום. מעין טוויסט על בלאדי מרי רק עם הרבה מי חמוצים, קוקטייל מצוין שהוזמן לאחר מכן פעם נוספת. הבחור החליט ללכת על קוקטייל על בסיס ג'ינג'ר ששמו ברח לשנינו. 
 
לאחר מכן הברמן חזר והציע לנו במקום לנסות מנה שתיים מהתפריט ללכת על ארוחת הטעימות, הבהרנו לו שהבחור לא אוכל פירות ים או בשר לבן ולכן הדבר עלול להוות בעיה בהתחשב בתפריט אז הגיע השף, שחר, שבירר איתנו מה הבעיות ואמר שיכול לעבוד עם זה, החלטנו לזרום.
 
ראשונות הגיעו לשולחן צלחת שכללה חמוצים טובים שכללו שום שההחמצה רק חיזקה את החריפות שבו, ממרח לימונים כבושים, חריף כלשהו, חמאה וטחינה. עוד הגיעו לחם נהדר (שבהמשך נאמר לנו שמגיע ממאפיה בנשר שהם עובדים איתה), איקרא עם ביצי סלמון עליו שזרק אותי לבית של סבא, פלמוד אדום כבוש ומיוחד וחומוס אהרון - חומוס שעשוי משעועית עם חציל קלוי וזו הייתה מנה מצוינת. בהמשך הגיע גם רוסטביף עם חזרת מעולה, עוד חמוצים, הפעם מסוג שונה.
 בעודנו חושבים איך נצליח לנשום אחרי כל הראשונות הללו נחתה מולי צלחת עצומה של משאוושה פירות ים שכללה מולים, וונגולי ושרימפ קריסטל על השריון. המנה הייתה מנחמת ונהדרת וקיבלתי גם לחם לבן כדי לספוג את הנוזלים כפי שכל כך התבקש. הבחור לא הוזנח וקיבל מנה של דניס עם עדשים צבעוניות ויוגורט שהיה משגע.
ביניהם הוגשה חתיכה של טחול ממולא שהיה בעל טעם עמוק וטעים ולצערי הבחור לא צילם אותו.
כמו כן הזמנו סיבוב שני מהקוקטיילים - הבחור קיבל מר תה ני, מעין טוויסט על מרטיני שכלל גם חלבון ביצה והיה אניסי ומופלא, אני הלכתי על עוד סיבוב של הצבא האדום. 
 
כאן כבר היינו שבעים אבל שחר יצא והבטיח כי ננוח קצת ולאחר מכן יתן לנו טעימה מהקבב.
אז נחנו.
 
ואז הגיעו דגים כבושים - מטיאס מבין הטובים שאכלתי וקרפיון כבוש, פעם ראשונה שאכלתי קרפיון בצורה הזו ואני לעולם לא ארצה לאכול אותו אחרת.
אחר כך הגיעה מנה של סלט מרענן שנקרא סלט ליבי וכלל הרבה עשבים קצוצים, גרגרי רימון וצנוברים ברוטב על בסיס שמן קוקוס.
 
סיבוב שלישי של קוקטיילים הפעם נתנו לנריה יד חופשית ולאחר התייעצות עם שחר קיבלנו קוקטייל על בסיס ביטרים שכלל גם וורמוט ופלפל שחור והיה בדיוק מה שרציתי. הבחור התלהב שביקש כזה בדיוק.
 
שוב היינו בטוחים שדי סיימנו ואז קיבלתי קוסטיצה שהייתה עשויה מושלם וכללה גם אגס צלוי שהתלווה באופן מושלם לבצל המגורר ליד ולקוסטיצה עצמה. היו גם תפוחי אדמה שקיבלו ממני ביס וזהו כי כבר לא יכולתי יותר. הבחור קיבל את הקבב שמביסון שלקחתי היה מעולה - לחובבי טעמי האניס.
 
בשלב הזה כבר די, לא יכולנו יותר, אבל שחר ביקש כל כך יפה להוציא לנו את המנה של פטריית מלך היער עם אספרגוס, שעועית ירוקה ופרמזן שלא יכולנו להגיד לא. מנה נהדרת שאם לא הייתי מפוצצת הייתי מלקקת את הפרמזן עד שלא היה נשאר עוד.
 
 
בשלב הזה גם התחננו די.
נריה הגיש לנו תה עם ניחוח וטעם חזק של הל שהיה סיום הולם לארוחה, טארט שוקולד קטן ובאווריה מצוינת, הכל עם רוטב שוקולד. כמו כן הוגשו חתיכות לדר טעים
 
במהלך הארוחה גם זכינו לטעום את המשקאות של קרופניק שהמזקק שלהם במקרה הגיע גם הוא לארוחה במקום.
 
אציין ואומר שאין לי ספק שקיבלנו יותר אוכל מהמתוכנן בגלל החיבור עם השף וצוות הבר שהם באמת אנשים מקסימים ונפלאים. עם זאת, גם ללא החיבור נראה שהמנות נדיבות והאוכל עשוי מצוין. הם נמצאים בעיר עד יום ראשון - אז רוצו, מהר לפני שיגמר.