פורום ביקורת מסעדות
נושא: טאיזו - אוכל טוב, שירות חובבני  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 25/12/2014 | 21:19
3
628
אתמול פקדנו את טאיזו, האסייתית שמתהדרת בכותרת AsiaTerrenian Kitchen - שמרמזת על שילוב בין מטבח אסייתי לבין ים תיכוני.
המסעדה כבשה את הכותרות ואת המבקרים, כנראה שהם לא זכו בשירות החובבני והמזלזל שאנחנו קיבלנו.
הערב התחיל בשני מלצרים שניגשו אלינו לסירוגין והחליפו אחד את השני מספר פעמים, דבר שגרם לבלבול וחוסר סנכרון בין ההזמנות לבין הבקשות שלנו.
בשלב ההיכרות עם המלצר וההסברים על התפריט שאל המלצר אם יש משהו שאנו לא אוכלים. שנינו הדגשנו שאנחנו לא אוכלים בשר ונאכל מנות עם פירות ים ודגים בלבד.
התחלנו את הערב עם שני קוקטיילים טעימים מתפריט הקוקטיילים המעניין של המקום.
החלטנו לפרוש את הארוחה על פני מספר הזמנות על מנת לא לקבל את כל האוכל בבת אחת ולהנות מהארוחה בקצב שלנו.
טרטר טאיזו
שני גביעוני גלידה קטנטנים עם קציפה כלשהי, כדור ספייסי סלמון מתובל מצופה בטוביקו - מנה לא מרגשת בטעמיה, קטנה מאוד ומיותרת לדעתי - 38 שקלים.
הר גאו
יש לי פינה חמה בבטן להר גאו, הכיסונים האהובים עלי. הגרסה של טאיזו הייתה מוצלחת מאוד עם טעמים מובהקים של שרימפס טרי אך ללא נצרי הבמבוק שאני אוהב. מעליהם טאיזו מגררים שורש חזרת - רעיון נחמד - 64 שקלים לחמישה כיסונים קטנים.
ג'מבו קלמארי
ציטוט מהתפריט: ״קוקוס טרי | טרגון | צ'ילי ירוק | ליים | מיזונה אדומה״.
נאמר לנו שהמנה היא סלט קר של קלמארי והיא הומלצה ע״י המלצר שציין שהיא חריפה (ביקשנו מנות חריפות).
הגיעה מנה חמה של מה שנראה כמו נתחי קלמארי עם בוטנים וביצה רכה מטוגנת ברוטב דגים חריף וטעים. תוך כדי אכילת המנה פתאום הבחנו שיש חתיכות עוף במנה! קראנו למלצר ושאלנו לפשר הדבר, הנ״ל ענה: ״ברור שיש במנה פרגית קצוצה!״ כשאמרנו לו שזה לא בסדר, הרי ביקשנו מנות שלא מכילות בשר או עוף ובנוסף הדבר לא מופיע בתפריט בשום צורה, ענה המלצר: ״לא ידעתי שזה חוק״ והלך מבלי לשאול האם נרצה להחליף את המנה, ומבלי להתנצל.
הדבר הפריע לנו מאוד מאחר שמחציתנו כלל לא אוכל בשר בהחלטה מודעת כבר שנים. - 62 שקלים.
סלט שרימפס 
עוד מנה שהומלצה על ידי הצוות. מספר קרקרים מטוגנים עם סלט עלים ושרימפס ברוטב דגים וביצה רכה מטוגנת. מנה דומה למנה הקודמת, לדעתי אין לקרקרים המטוגנים הגנריים מקום במסעדה שכזו. - 72 שקלים.
שרימפס קריסטל בקארי ירוק
מנה יקרה מאוד (לא שהאחרות היו זולות במיוחד) ולא הרבה יותר גדולה מהן.
4 שרימפס קריסטל מקולפים שוחים ברוטב קוקוס וקארי ירוק עם אפונת שלג, קישוא וברוקולי.
מגיעה עם קערת אורז לבן, מנה טעימה וחריפה. - 132 שקלים.
לחמניות מאודות
סטימר עם שלוש לחמניות מאודות עם קערת מטבלים של יוגורט עגבניות ושמן.
הלחמניות טעימות המטבלים נוראיים ומזכירים בתי קפה זולים בטעמם, שמנוני ולא טוב. - 19 שקלים.
 
לאורך כל הארוחה שתינו מים, שהגיעו בקנקן. אחרי כל פעם שסיימנו את הקנקן הוא נלקח חיש מהר אך לא הגיע חדש עד שלא ביקשנו מספר פעמים.
המינימום המצופה ממסעדה ברמת מחירים כזו הוא שהמלצרים ימלאו את קנקן המים ולא יקחו אותו למטבח ויחכו שנבקש שוב ושוב קנקן חדש. הריטואל הזה חזר על עצמו שלוש פעמים מייאשות.
 
בסוף הארוחה פונו הכלים מהשולחן אך רק לאחר יותר מעשר דקות נוקה השולחן מהמפיות, שאריות האורז והאוכל שהיו על השולחן, דבר שלא הייתי מצפה אפילו משירות בבית קפה.
 
לסיכום: מחיר הארוחה כ500 שקלים לפני טיפ, רמת האוכל טובה אבל לא יוצאת מגדר הרגיל, רמת המחירים גבוהה ולא מוצדקת, רמת השירות מתחת לכל ביקורת וניכר שהבעיה היא בהכשרת הצוות, שלא מכירים את התפריט מספיק טוב, לא קוראים את השולחנות כמו שצריך ועושים עבודה רשלנית וחובבנית.