פורום ביקורת מסעדות
נושא: אריפה בשוק הכרמל ושבת במנזר  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 28/12/2014 | 10:44
410
ביום שישי התחלתי במסע תקליטים אובססיבי כהרגלי ובדרך עברתי לבירה מהירה במנזר וחיפוש אחר דוכן לנישנוש חביב בשוק הכרמל, במהלך החיפושים מצאתי דוכן חדש יחסית שמגיש אריפה.
מדובר בלחמנייה תפוחה מקמח תירס ממוצא ונצואלי שמחוממת על הפלאנצה וממולאת בכל טוב- במקרה שלי בחרתי בנתחי בקר, גבינה, גוואקמולי והרבה צימיצורי חריף.
הדוכן קטן, הבצצות צעיר וחייכן והגיש לי קצת סנגרייה רעננה לטעימה, המנה לא גדולה אך עמוסה בכול טוב ונמסה בפה בסימפוניה של טעמים, מנת שוק מושלמת במחיר נוח של 25 ש"ח למנה שנראית קטנה אבל מאוד עמוסה.
בשבת בצהריים אחרי טיול באחו הנרקיסים הצמוד לפי גלילות החלטנו לחפש מקום לאכול והגענו למנזר (פעם שנייה ב-24 שעות, כמו בימים הטובים), לטעמי המנזר הוא ביסטרו מעולה עם תפריט מקורי שמתעדכן כמעט בכול יום לפי עונות השנה והמצאי בשוק.
הזמנו 3 מנות- מרק תפוחי אדמה וכרישה שהיה עשיר, קרמי ועם תיבול ששיחק יפה בין חלביות למעט חריפות והוגש עם לחם טוב ומעט יבש שהתאים במדוייק לתבילה במרק הסמיך.
אני הזמנתי ספגטי קרבונרה שהיה עושי מפסטה טרייה עשויה אל דנטה, רוטב עדיין וטוב, אפונה , גילופי פרמזן משובחים וחתיכות בייקון פריכות, מנה יפה ומלאת טעמים עם יד של טבח שיודע מה הוא עושה.
במקבי הזמנו גם חומוס פטריות- החומוס נעשה במקום, טחון גס עם מעט טחינה, הוא הוגש עם שלולית של טחינה צחורה וערימה של פטריות שימגי שהוקפצו במעט שמן וכורכום והיה פירוש מודרני מעולה לחומוס הפטריות הזרחני של המסעדות פעם.
כמובן שאחרי 2 חצאיים של פילזנר צוננת (21 ש"ח לחצי במהלך השעות השמחות) החיים נראו מאוד יפים.
בנוסף הוזמנו בשולחן סלופי ג'ו מפוטבלו שהיה ספין מענינן לקונספט עם לחמניית המבורגר קטנה ומתוקה ופורטבלו קצוצה דק ומוקפצת עם סוג של מטבוחת עגבניות עם חריפות מתונה והאש בראונז שהיו מעו מלוחים מדיי ובייגל עם גבינת שמנת וכמות נכבדת של מטיאס משובח.
מחיר כל מנה היה סביב 35-40 ש"ח ובסך הכול המנזר הוכיח שוב שהוא המקום לאוכל טוב ומוקפד, בירה קרה וזולה ואווירה זרוקה ומיוחדת של מקום שפועל כבר מעל 20 שנה , משתנה כל הזמן אבל שומר על הרישול הנהדר שלו.