פורום ביקורת מסעדות
נושא: ארוחת צהריים מחלקתית מצלחת מאד בג'מה ביפו  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 12/01/2015 | 19:30
17
957

לציון יובל שנים להיווסדו של קולגה וחבר אהוב במיוחד, החלטנו לצאת לסיור ביפו, עיר שהוא מאד אוהב.
הרעיון היה לסייר בעיר שעתיים שלוש בלוויית מדריך, ולאחר מכן להסב יחדיו לארוחת צהריים  מחלקתית באחת המסעדות ביפו.

לא מעט שמות של מסעדות ביפו עלו כשחיפשנו היכן לסעוד ,כולל שיפודיות כשרות שונות, דוקטור שקשוקה ומסעדות איטלקיות. למזלנו,  יכולנו לקחת בחשבון גם מסעדות לא כשרות, כל עוד אינן מבוססות על פירות ים באופן מובהק(השתיים שכן שומרות כשרות ברמה מסוימת היו בעלות ראש פתוח וזו  היתה בקשתן היחידה).
קיבלנו הצעות שונות לארוחות עיסקיות ובהצבעה דמוקרטית הוחלט על ג'מה – מסעדה איטלקית ששוכנת סמוך לתיאטרון גשר. ההצעה היתה לארוחה עיסקית שכוללת מנה ראשונה, מנה עיקרית ושתיה קלה תפוזים או לימונדה. המחיר נקבע על פי העיקרית לפי שלוש רמות מחיר: 45ש"ח לפיצה, 55ש"ח למנת פסטה ו65ש"ח למנת דגים או בשר.

למזלנו מזג האוויר היה נהדר באותו היום, המדריך, שעובד איתנו לפעמים והכיר אותנו, בא מוכן עם סיור קליל ומעניין(אם ראיתם באמצע יפו  חבורה יושבת עם שירונים ושרה שירים על יפו, אלה היינו אנחנו)  ואחרי הסיור המוצלח הגענו רעבים למסעדה.
במסעדה חיכה לנו שולחן צידי מאורך שהיה ערוך לכבודנו. מלבדנו היו עוד שולחנות ספורים מאויישים.

אז מה אכלנו?

מנות ראשונות:

**מיני פוקאצ'ה מהתנור הוגשה ולצידה פנכה של רסק עגבניות ופלפל ירוק חריף.
היא הוזמנה על ידי כמה מאיתנו, ומכיוון שזו היתה המנה הראשונה שיצאה, האחרים שחיכו למנה שלהם קיבלו אחת נוספת לחלוקה על חשבון המסעדה כדי לנשנש ממנה בזמן ההמתנה. זו  היתה פוקאצ'ה שמנונית, טריה ולוהטת הישר מהטאבון, וכל המנות חוסלו במהירות.

**סלט סלקים מהטאבון עם גבינת עזים הוגש בקערית מתכת קטנה.
אלה שבחרו להזמין אותה היו מרוצים. בסך הכל מדובר על מנה פשוטה, שהותקנה כהלכה.(אני לא אוהבת סלק אז לא טעמתי ממנה).

**סלט חסות, בצל סגול ושרי עם ויניגרט שמפניה היה טוב לסוגו.
זו אחת משתי המנות הראשונות שהבלונדה ואני חלקנו, ולבקשתנו הוא הוגש ללא עגבניות. עלי החסה היו רעננים ופריכים, והרוטב טעים מאד. בשביל סלט לרענון, זו היתה בחירה טובה.

**פולנטה טריה עם פרחי כרובית צלויים ופרמז'ן היתה המנה הראשונה השניה שחלקנו.
הפולנטה היתה טעימה, אם כי דלילה ממה שאני רגילה לו ובדרך כלל מעדיפה, וביחד עם פרחי הכרובית והפרמז'ן התקבלה מנה ששתינו אהבנו. תוספת של 10ש"ח.