פורום ביקורת מסעדות
נושא: פעם ראשונה בששון - הבר באחוזה  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 26/01/2015 | 19:40
1
213
(ככה הם קוראים לעצמם, זה לא אני המצאתי..)
 
הגענו לארוחה עסקית בשעה בה המסעדה ריקה כמעט לחלוטין.
 
ראשונות:
קלמרי חם קר - קלמרי צרוב, קרם פרש, עשבי תבלין, פלפל חריף, שום, כוסברה ושמן זית.
קרפצ'יו עגל, בלסמי מיושן, שמן זית, פרמז'ן ועלי קיץ.
 
עיקריות:
שרימפס במחבת, תרד ואפונת גינה (למרות שבתפריט כתוב סליקורניה), שום, פלפל צ'ילי טרי, יין לבן, חמאה וחלה לרוטב. (79 ש״ח)
שיפוד נתח קצבים מוגש עם פיתות צלויות, חצילים קלויים, בצל פחמים, עגבנית מגורדות, טחינה, אריסה ועמבה. (78 ש״ח)
 
היה גם יין: סוביניון בלאן מוצלח של יקב שאני לא זוכרת… (אבל גם ככה כשר, לצערנו, אז לא משנה), בתוספת של 15 ש״ח לעסקית.
וקפה: מקיאטו כפול שהסכימו להכלילו בעיסקית השניה, מקום השתיה הקלה (נחמד מצידם ).
 
אז איך היה:
קודם כל - הכל היה מאוד טעים. פה ושם היה תרד מלוח במנת השרימפס וגבינה קצת אגרסיבית בקרפצ׳יו, אבל אובר-אול היה טעים ומוצלח, ובכנות - הרבה יותר טוב ממה שציפיתי.
אני אוהבת שמצד אחד משהו שם מרגיש מאוד גרוטסקי, גם בתיאור המנות (חצי תרנגולת ) וגם בהגשה המדליקה עם כלי המתכת עליהם מוגשים מזאטים המרכיבים את המנות, מצד שני יש ירידה ניכרת לפרטים, והמנות לא מחופפות בשום צורה, גם אם מדובר במנה כמו שיפוד או חצי תרנגולת. נחמד גם שכל (או רוב?) המנות היו מלוות עם לחם כלשהו, ובכמויות הגיוניות ונכבדות לאדם. בהחלט ניכר שיש טאץ׳ יחודי למקום, ולא שכפול של עשרות מקומות אחרים דומים, ו/או של האחרים לקבוצת סינטה בר.
החיסרון הוא כרגיל בתפריט הקינוחים - חבל שאין אופציה לקינוחי ביס מתוק במקום עוגות ומקפאים ב35 ש״ח. המרנו את הקינוח בגלידה באמיליה (למונצ׳לו ).
 
מבחינת שירות ואווירה:  
הגענו בשעה רדומה משהו, אבל בעיניי זה יתרון ועדיף בהחלט לעומת מה שקורה שם בערב, אז ההמולה והצפיפות מרתיעות אותי כל פעם מחדש מלהתפתות להכנס.
הפעם היה ממש כיף ונעים לשבת, קיבלנו שולחן פינתי חביב ונוח, עם ספות מפנקות. על הבר אפילו אפשר לתצפת על חלון ההגשות מהמטבח ולראות אותם עומלים שם על הנגיעות האחרונות של המנות. מבחינת מוזיקה, הם היו עקביים שם עם שירי קאברים שהורסים כל חלקה טובה של המקור, אבל גם אם אני לא חולקת איתם את הטעם האומנותי, לפחות הווליום היה בדציבלים הנכונים, נעים ומלווה אך לא רועש.
המלצרית/מאחרת ששירתה אותנו היתה מצויינת (וגם גילתה בקיאות מרשימה בתפריט - הסתייענו בה מפעם לפעם), השותף שלה לצוות והברמן בנוסף היה קצת פחות מוצלח, יש לו מן הרגל מגונה שאני אישית לא מאוד אוהבת להתלוצץ עם שותפותיו לצוות בגלוי מול הלקוחות, ולא תמיד עם מלוא הטאקט (כגון על ענייני מה נחשב לגברי ומה לא). גם הנסיון הראשוני לברר איתו את סוגיית הקוקטיילים העלה חרס, ויתרתי והזמנתי יין במקום.  אבל בסה״כ השירות מצד השניים היה מאוד משתדל וחברותי, לא לוחץ מחד אבל שם כשצריך מאידך.
 
סה״כ:
172 ש״ח (לפני טיפ) הוגנים מאוד לארוחה מצויינת. נסיון ראשוני מוצלח למקום, ואני בהחלט אשמח לחזור לשם שוב. (אבל רק לעסקית, לעולם לא בערב!)