פורום ביקורת מסעדות
נושא: מסעדת המלון Kasteel Bloemendal.  לצפיה בהודעה המקורית
תאריך: 30/01/2015 | 22:27
3
476

מלון 4 כוכבים הנמצא בעיר Vaals על גבול גרמניה ממוקם במקום שקט, מוקף בפארק שמטופח גם בעונה הזו של השנה, עם מזרקות, פסלים וצמחיה מטופלת. מסעדת המלון מגישה אוכל בכיוון צרפתי מחומרי גלם מקומיים. כמו כן, מוגש תפריט חורף עונתי שמציע בשר ציד ופטריות, פטריות היער נגמרו בערב שהיינו ועל כך הצטערנו מאוד. האוכל במסעדה קלאסי, אפילו קלאסי מדי. מקבלים בדיוק את מה שמזמינים ללא שום פרשנות מיוחדת (מלבד מנה אחת אחת שדווקא הייתה פחות מוצלחת אין שום הפתעות).
 
טרטר עגל – צלחת עמוסה כל טוב עד כדי כך שבמבט ראשון חשבנו שהוציאו לנו מנה שלא הזמנו. היו שם עלים, זיתים, קרקרים מתוקים משומשום, איולי ורוטב קרמי שטעם שקדים. בין כל אלה הסתתרו כמה קציצות של טרטר טחון דק מאוד. הטרטר עצמו היה טעים מאוד, כל המסביב קצת מיותר. 14 יורו.
 
מרברה (marbre) של ברווז – מרברה הוא שיש בצרפתית, המנה הורכבה משכבות של כבד ברווז ובשר ברווז כבוש שישבו על רוטב תפוחי עץ עם פיסטוקים שבורים וטיפות קולי/ריבה. מנה מאוד טעימה ומעניינת. 16 יירו.
 
חזה ברווז מתפריט החורף. החזה נצלה כהלכה, נלוו אליו רוטב אגסים עם קנמון, תרמילי אפונה וקרוקטים תפוחי אדמה. טעים, אבל די פשוט ובנאלי. 25 יורו.
 
אייל מתפריט החורף. בשר רך וטעים עם רוטב של ציר מצומצם וכרוב אדום מתוק. כמו הברווז – טעים, אבל די צפוי ולא מקורי מדי. 25 יורו.
מאפה אגסים עם גבינה כחולה – עשוי היטב, אבל צפוי ובנאלי. 9 יורו.
 
השירות אדיב ורשמי מאוד עם כל כללי הטקס, הלחמניות מוגשות עם מלקחיים מסל הקש, החמאה (המעלפת) זורמת אל השולחן כמו מים. גיל ממוצע של הסועדים המעונבים נושק לאמצע העשירון השביעי, מה שאולי מסביר את התפריט הקלאסי מדי של המסעדה. תפריט היין מגוון הן מבחינת ההצע והן מבחינת המחירים. לסיכום, אם לא טרחתם לחפש מסעדה חדשנית ונועזת יותר באיזור, זהו מקום מצוין לבלות בו ערב ללא תקלות.